VOLVO KERS

Η Volvo Car Group πραγματοποιεί εκτεταμένες δοκιμές - σε συνεργασία με την εταιρεία τεχνολογίας Flybrid με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο - σε τεχνολογία KERS (Kinetic Energy Recovery System) με βάση το σφόνδυλο που ισχυρίζεται ότι μπορεί να αποφέρει εξοικονόμηση κατανάλωσης καυσίμου έως και 25% για να τον χρησιμοποιήσει πλέον σε ήπια υβριδικά συστήματα.

Υπάρχουν τρεις τομείς στους οποίους μπο-ρούμε να εργαστούμε για να αντιμετωπίσου-με αυτές τις προκλήσεις:

  1. τον κινητήρα και την μετάδοση κίνη-σης για τη βελτίωση της απόδοσης, τη μεί-ωση της αντίστασης κύλισης
  2. Την καλύτερη αεροδυναμική σε συν-δυασμό με χαμηλότερο βάρος
    και
  3. Την ανάκτηση ενέργειας.

Τα οχήματα σπαταλούν ενέργεια κάτω από φρενάρισμα, οπότε αν μπορείτε να την ανα-κτήσετε ότι οφέλη αποκομίζετε είναι για βελ-τιωμένη απόδοση. Η τεχνολογία του σφόνδυ-λου μπορεί να βοηθήσει στην επιτάχυνση ή στη διατήρηση της ταχύτητας υπό κανονική οδήγηση.

Σε συνεργασία με τους Flybrid, Torotrak και SKF, και με χρηματοοικονομική υποστήριξη από τον Οργανισμό Ενέργειας της Σουηδι-κής κυβέρνησης για το έργο EUR2m, η Volvo Cars δημιούργησε ένα πρωτότυπο S60 που κινείται από έναν πεντακύλινδρο βενζινο-κινητήρα T5 254hp με ένα Flybrid Kinetic Energy Recovery System (KERS ) σφόνδυλο ενσωματωμένο στον πίσω άξονα.

H Volvo πλέον έχει παρουσιάσει το δικό της μηχανικό σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργει-ας (FKERS ή Flywheel Kinetic Energy Recovery System) πριν από περίπου δύο χρόνια.

Η αρχή λειτουργίας βασίζεται σε ένα μηχανικό σφόνδυλο (Βολάν).

Το FKERS τοποθετείται στον πίσω άξονα ενός αυτοκινήτου και αυτό που κάνει είναι να συσσω-ρεύει - κατά την επιβράδυνση - την κινητική ενέργεια των τροχών και να την παρέχει όταν το αυτοκίνητο επιταχύνει ξανά ή σε συνθήκες πορείας (με σταθερή ταχύτητα και χαμηλό φορτίο).

Υπό φρενάρισμα, η κινητική ενέργεια - η οποία διαφορετικά θα χανόταν ως θερμότητα - μετα-φέρεται από τους τροχούς στο KERS και χρησιμοποιείται για την περιστροφή ενός σφονδύλου από ανθρακονήματα 6 κιλών σε έως 60.000 rpm. Όταν το αυτοκίνητο αρχίσει να κινείται πάλι, η ενέργεια που αποθηκεύεται στον περιστρεφόμενο σφόνδυλο μεταφέρεται πίσω στους πίσω τροχούς μέσω μίας στροφοειδούς μετάδοσης Torotrak δύο σταδίων, είτε για επαύξηση της ισχύος είτε για μείωση του φορτίου του κινητήρα.

H Volvo Cars δημιούργησε αρχικά ένα πρωτότυπο S60 που κινούνταν από έναν πεντακύλινδρο βενζινοκινητήρα T5 254hp με ένα Flybrid Kinetic Energy Recovery System (KERS) σφόνδυλο ενσωματωμένο στον πίσω άξονα.

Ο κινητήρας ΜΕΚ που κινεί τους μπροστινούς τροχούς σβήνει μόλις ξεκινήσει το φρενάρισμα. Η ενέργεια στο σφόνδυλο μπορεί στη συνέχεια να χρησιμοποιηθεί για την επιτάχυνση του οχήματος όταν έρθει η ώρα να κινηθεί ξανά ή να τροφοδοτήσει το όχημα μόλις φτάσει στην ταχύτητα πορείας.

volvoKers1

Αυτό μπορεί να προσθέσει έως και 80 bhp ενώ μειώνει την κατανάλωση καυσίμου κατά 25% και μειώνοντας το μηδέν έως 62 mph χρόνο κατά 1,5 δευτερόλεπτα σε κάτω από πέντε δευτερόλεπτα. Τα επίπεδα CO2 στον κύκλο NEDC μπορούσαν να μειωθούν στα 157 γραμ-μάρια / χλμ.

volvoKers2

Το σύστημα είναι βασικά το ίδιο με αυτό που εμφανίστηκε σε ένα Jaguar XF το 2010, αλλά με την ECU της Flybrid να ελέγχει το KERS και τη μετάδοση και όχι το σύστημα Prodrive στο Jaguar.

volvoKers3

volvoKers4

Ο σφόνδυλος περιστρέφεται σε κενό αέρα με ταχύτητα περιστροφής έως 60.000 rpm και για να έχετε μια εικόνα φανταστείτε κάτι σαν μηχανική μπαταρία. Παρόμοιου τύπου F-KERS παραπέμπει στην υβριδική Porsche 911 GT3 που είχε παρουσιαστεί πριν από τρία χρόνια και στην περίπτωση του γερμανικού μοντέλου το όλο σύστημα λειτουργεί σαν ένα είδος ηλε-κτρικού boost.

volvoKers5

Σήμερα: Με λίγα λόγια, η σπαταλούμενη ενέργεια των XC90 ανακτάται κατά τη διάρ-κεια του φρεναρίσματος και τροφοδοτείται σε με μπαταρία 48 volt. Με τη σειρά της, αυτή η ενέργεια χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία ηλεκτρικών λειτουργιών ή το ηλεκτρικό μοτέρ που υποβοηθά τον κινητήρα. Σε αντίθεση με τα υβριδικά μοντέλα T8 Twin Engine, το ηλεκτρι-κό μοτέρ υποβοηθά μόνο τον βενζινοκινητήρα ή τον πετρελαιοκινητήρα υπό επιτάχυνση - δεν οδηγεί ποτέ τους τροχούς μόνος του.

Δείτε το σχετικό video

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tagged under

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

Facebook-color Instagram-color youtube-color Twitter linkedin

Σεμινάρια Επόμενου Μήνα
22 24 sept home

Τεχνικά Σεμινάρια μέσω Υπολογιστή (Webinars) 22, 23 & 24 Σεπτεμβρίου

  1.  2-ήμερο Σεμινάριο Αερανάρτηση (Πνευματική Ανάρτηση)- 22,23 Σεπτεμβρίου
  2.  Alfa Romeo Stelvio - Ηλεκτρικά & Ηλεκτρονικά Συστήματα - 24 Σεπτεμβρίου
Δηλώστε Συμμετοχή...
28 30 sept home

Τεχνικά Σεμινάρια μέσω Υπολογιστή (Webinars) 28, 29 & 30 Σεπτεμβρίου

  1. Υβριδικό παράλληλο σύστημα Bosch)- 28 Σεπτεμβρίου
  2. Power Inverters & DC Converters Ηλεκτρικών Υβριδικών Οχημάτων - 29 Σεπτεμβρίου
  3. Έλεγχος & μέτρηση Αισθητήρων & Ενεργοποιητών - 30 Σεπτεμβρίου
Δηλώστε Συμμετοχή...

banner2cmyk

Σεμινάριο απόκτησης άδειας επαγγέλματος “Τεχνίτη αερίων καυσίμων LPG-CNG” 12-16 Οκτωβρίου 2020

Το Iνστιτούτο ΙΔΕΕΑ διοργανώνει διαρκώς νέα σεμινάρια για CNG και LPG που απαιτούνται για την απόκτηση άδειας επαγγέλματος "Τεχνίτη Αερίων Καυσίμων".
Δηλώστε Συμμετοχή...