Συστήματα Start-Stop Επόμενης Γενιάς

Παρά το γεγονός ότι τα συστήματα start-stop χρησιμοποιούνται στα υβριδικά οχήματα εδώ και πολλά χρόνια, πλέον μεγάλος αριθμός πρόσφατων μη υβριδικών μοντέλων εξοπλίζεται με αυτή την τεχνολογία εξοικονόμησης καυσίμου.

Το 2015, περίπου κάθε μεγάλος κατασκευαστής αυτοκινήτων διέθετε ένα ή περισσότερα μοντέλα εξοπλισμένα με το σύστημα start-stop. Οι προβλέψεις δείχνουν ότι εντός των επόμενων δύο χρόνων, περισσότερα από τα μισά οχήματα που θα διατίθενται στην Ευρωπαϊκή αγορά θα είναι εξοπλισμένα με συστήματα start-stop.

Τι σημαίνει αυτό για τον επισκευαστή; Σημαίνει αυξανόμενες ευκαιρίες υπηρεσιών για διάγνωση ή επισκευή αυτών των συστημάτων καθώς θα παρέρχονται τα χρόνια της εγγύησης. Το 2015 ήταν η χρονιά που η τεχνολογία πήρε τα πάνω της. Θα βρείτε τέτοια συστήματα εγκατεστημένα από μικρά μοντέλα όπως το Kia Rio (στην διαμόρφωση Eco) έως τη Honda και διάφορα μοντέλα της Mazda, μέχρι και αυτοκίνητα πολυτελείας ή επιδόσεων από εταιρείες όπως οι Audi, BMW, Jaguar Mercedes-Benz, Porsche και VW. Και με το πέρασμα κάθε χρόνου, η τεχνολογία αυτή τείνει να γίνει σχεδόν μόνιμο χαρακτηριστικό.
 
Σαν τεχνολογία, τα συστήματα Start-Stop κλείνουν σχεδόν μια δεκαετία σε πλήρως υβριδικά μοντέλα όπως τα Toyota Prius και Honda Insight. Έχει χρησιμοποιηθεί επίσης σε πολλά «ήπια υβριδικά» όπως τα υβριδικά Honda ¬Accord, Civic CRZ και Jazz, το υβριδικό Hyundai Sonata, διάφορα υβριδικά μοντέλα Lexus, το υβριδικό Nissan Altima, τα υβριδικά Toyota CHR, Auris και Yaris και διάφορα άλλα μοντέλα υβριδικά του γκρουπ VW. Σε αυτές τις εφαρμογές, η υβριδική μπαταρία υψηλής τάσης χρησιμοποιείται για την λειτουργία Start-Stop. Μπορεί επίσης να παρέχει πρόσθετη υποβοήθηση ισχύος κατά την επιτάχυνση, ανάλογα με το πως το σύστημα είναι διαμορφωμένο.
 
Η διαφορά από τα συστήματα start-stop της επόμενης γενιάς είναι πως το χαρακτηριστικό απενεργοποίησης του κινητήρα θα χρησιμοποιείται σε μη υβριδικά αυτοκίνητα, φορτηγά και SUV.

Με άλλα λόγια, οι περισσότερες από αυτές τις εφαρμογές δεν θα χρησιμοποιούν μια ειδική μπαταρία Υδριδίου-Μετάλλου-Νικελίου ή Ιόντων λιθίου υψηλής τάσης για την λειτουργία τους, αλλά μια μπαταρία 12volt τεχνολογίας AGM. Μερικές από αυτές τις νέες εφαρμογές (για παράδειγμα των BMW και VW) στην πραγματικότητα χρησιμοποιούν δύο ξεχωριστές μπαταρίες: Μια μπαταρία 12-volt AGM για την έναρξη του κινητήρα, και μια δεύτερη συμβατική μπαταρία 12-volt οξέων-μολύβδου υγρών κυψελών η οποία τροφοδοτεί τα ηλεκτρονικά συστήματα του οχήματος.

Στις εφαρμογές των BMW και VW, οι μπαταρίες είναι τοποθετημένες στον χώρο αποσκευών (μια σε κάθε πλευρά). Επιπλέον, κάθε μπαταρία μπορεί να φορτίζεται ανεξάρτητα με την άλλη, ανάλογα με το ηλεκτρικό φορτίο και τις απαιτήσεις – κάτι που κάνει την διάγνωση φόρτισης περίπλοκη εάν κάποια από τις μπαταρίες δεν διατηρείται σε πλήρη φόρτιση, ή εάν υπάρχει κάποια διαρροή με το σύστημα εκτός λειτουργίας, αποφορτίζοντας μια εκ των δύο ή και τις δύο μπαταρίες.

Σύστημα Start stop Mazda stop

Γιατί λοιπόν σύστημα START-STOP?

Δεν υπάρχει κάποια νομοθεσία που να επιβάλλει τα συστήματα start-stop σε κάθε νέο όχημα. Είναι απλά ένα από τα πολλά βήματα των κατασκευαστών ώστε να επιτύχουν τον στόχο της Μέσης Οικονομίας Καυσίμου των 52.5 mpg έως το 2025 (κάτι που απαιτείται από τη νομοθεσία) για την Αμερικάνικη Αγορά.

Στην Ευρώπη, όπου οι τιμές των καυσίμων είναι σημαντικά υψηλότερες, περίπου το 60% των νέων μοντέλων διαθέτουν συστήματα start–stop. Η ώθηση αυτή για καλύτερη οικονομία στα καύσιμα αφορά κυρίως στις κλιματικές αλλαγές και την μείωση των εκπομπών CO2 στο περιβάλλον αλλά και στο νέο πρότυπο WLTP και την κατάργηση του προηγούμενου προτύπου NEDC με το οποίο μετρούσαν οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές τόσο κατανάλωση όσο και εκπομπές και με το οποίο κάποιοι κατάφερναν και έκλεβαν κάτι από το οποίο ξεκίνησε και το σκάνδαλο DieselGate.

Ποιες πληροφορίες χρησιμοποιούν τα συστήματα start-stop;

Τα συστήματα Start-Stop χρησιμοποιούν πληροφορίες από: τους αισθητήρες θέσης του τιμονιού, τον αισθητήρα ταχύτητας του οχήματος, τον αισθητήρα θέσης του πεντάλ γκαζιού και τον αισθητήρα θέσης του πεντάλ φρένου για να καθορίσουν πότε το αυτοκίνητο θα σταματήσει και αν θα παραμείνει ακινητοποιημένο για κάποια χρονική περίοδο. Η μονάδα ελέγχου του κινητήρα, τον απενεργοποιεί διακόπτοντας την παροχή καυσίμου και την ανάφλεξη. Όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το πεντάλ του φρένου (ή πατήσει το πεντάλ του συμπλέκτη), η μονάδα PCM εκκινεί τον κινητήρα, έτσι όταν ο οδηγός πατήσει το πεντάλ του γκαζιού, ο κινητήρας αποκρίνεται και το αυτοκίνητο κινείται σαν να μην συνέβη τίποτα. Βέβαια πίσω απ’ όλα αυτά κρύβεται μια εκπληκτική τεχνολογία για την οποία το Ινστιτούτο ΙΔΕΕΑ έχει πραγματοποιήσει και σχετικό τεχνικό σεμινάριο Webinar.
 
Τα περισσότερα από αυτά τα συστήματα θα ξεκινήσουν τον κινητήρα σε λιγότερο από μισό δευτερόλεπτο, επιτρέποντας μια μη αντιληπτή λειτουργία start-stop. Άλλες συμπληρωματικές τεχνολογίες όπως πχ. στο Acura TLX του 2015, υπάρχουν ενεργοί αποσβεστήρες των κραδασμών κατά την έναρξη της λειτουργίας του κινητήρα.

Πόσο καύσιμο όμως εξοικονομούν τα συστήματα start-stop στην πραγματικότητα;

Εξαρτάται από τον τρόπο οδήγησης του οχήματος. Σε αστικό περιβάλλον με συχνές στάσεις και εκκινήσεις στην κυκλοφορία, ένα σύστημα start-stop μπορεί να βελτιώσει την συνολική οικονομία καυσίμου έως και 10 με 12%. Οι περισσότεροι κατασκευαστές εκτιμούν πως τα συστήματα αυτά εξοικονομούν στον μέσο αυτοκινητιστή περίπου 6% από το κόστος των καυσίμων. Για οχήματα που κινούνται κυρίως στον αυτοκινητόδρομο και δεν κάνουν συχνές στάσεις, η εξοικονόμηση καυσίμου είναι η ελάχιστη.


  Αν είστε συνδρομητής παρακαλούμε  
με το όνομα χρήστη και τον κωδικό σας για να διαβάστε όλο το άρθρο.

Αν δεν είστε συνδρομητής ή η συνδρομή σας έχει λήξει 
παρακαλούμε 
εγγραφείτε ή ανανεώστε την συνδρομή σας.

 

WorkshopData Car Truck

 

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored YouTube redr Twitter

 

Σεμινάρια Επόμενου Μήνα