Το Bastø Electric έχει μήκος 139,2 μέτρα και πλάτος 21 μέτρων και χτίστηκε από το τουρκικό ναυπηγείο Sefine Shipyard και έχει χώρο για 600 επιβάτες και 200 αυτοκίνητα ή 24 φορτηγά. Τα συστήματα μπαταρίας και ταχείας φόρτισης και για τα τρία πλοία παρέχονται από τη Siemens Energy από το εργοστάσιο μπαταριών στο Trondheim. Η Bastø Electric χρησιμοποιεί μπαταρίες με χωρητικότητα 4,3 MWh. Το σύστημα γρήγορης φόρτισης έχει ισχύ 9 MW, σύμφωνα με τη ναυτιλιακή εταιρεία. Όταν “έχει δέσει σε λιμάνι”, το πλοίο «φορτίζεται πάντα με ταχύτητα αστραπής».
Η διαδρομή που θα πραγματοποιεί το ηλεκτρικό είναι μήκους περίπου δέκα χιλιομέτρων μεταξύ του Moss και του Horten είναι η πιο πολυσύχναστη σύνδεση στη Νορβηγία, σύμφωνα με την Bastø Fosen. Ετησίως, 3,8 εκατομμύρια επιβάτες και 1,8 εκατομμύρια οχήματα μεταφέρονται σε αυτή τη διαδρομή. «Κατά τη διάρκεια του 2022, οι εκπομπές σε αυτό το δρομολόγιο θα μειωθούν κατά 75%», λέει η ναυτιλιακή εταιρεία.
Δύο άλλα πλοία πρόκειται επίσης να μετατραπούν από ντιζελοκίνητα σε ηλεκτρικά σύντομα. Σύμφωνα με την εταιρεία, κάθε πλοίο ελλιμενίζεται και αναχωρεί 20 έως 24 φορές την ημέρα. Η διέλευση διαρκεί περίπου 30 λεπτά.
Δυστυχώς, το σύστημα ταχείας φόρτισης για το πλοίο δεν λειτουργεί ακόμη πλήρως. Επί του παρόντος, το νέο ηλεκτρικό πλοίο μπορεί να φορτιστεί μόνο στο Χόρτεν. Η σύνδεση φόρτισης στο Moss είναι ήδη υπό κατασκευή και θα τεθεί σε λειτουργία το καλοκαίρι. Μέχρι τότε, το πλοίο θα λειτουργεί στην υβριδική του λειτουργία.
Πηγή: basto-fosen.no