Μέτρηση του μήκους του σκάφους
Οι κύριες διαστάσεις των σκαφών είναι το μήκος, το πλάτος και το ύψος ή βάθος τους.
Πολλές φορές τα φαινόμενα απατούν. Τα σκάφη δεν «μεγαλώνουν» σε μήκος με τον ίδιο τρόπο που «μεγαλώνουν» σε όγκο.
Για να γίνουμε πιο κατανοητοί, αν πάρουμε δύο υποθετικά σκάφη των οποίων η διαφορά ίσως να μην είναι αυτή που φαίνεται με μια πρώτη ματιά.
Μήκη Κατηγοριών στην Αμερική
Στην Αμερική ορισμένες πολιτείες έχουν νόμους που αναφέρονται σε μήκη πλοίων ως «κατηγορίες». Ωστόσο, η Αμερικανική Ακτοφυλακή δεν χρησιμοποιεί πλέον αυτές τις ονομασίες για να δηλώσει το μήκος.
Κατηγορία / Μήκος
Class A: Λιγότερο από 16 feet (4,8 m)
Class 1: 16 feet μέχρι λιγότερο από 26 feet (4.8 m – 7.9 m)
Class 2: 26 feet μέχρι λιγότερο από 40 feet (7.9 m - 12 m)
Class 3: 40 feet μέχρι λιγότερο από 65 feet (12.2 m – 20 m)
Εθνική Νομοθεσία
Η εθνική μας νομοθεσία ταξινομεί τα σκάφη σε 2 κύριες κατηγορίες: Στα επαγγελματικά και στα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής.
«Επαγγελματικό σκάφος αναψυχής», χαρακτηρίζεται το σκάφος, που έχει μεταφορική ικανότητα μέχρι και σαράντα εννέα (49) επιβατών, το οποίο διαθέτει χώρους ενδιαίτησης, πέραν αυτών του πληρώματος, και χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την εκτέλεση ταξιδιών αναψυχής ή και περιήγησης με ολική ναύλωση. Επίσης το σκάφος πρέπει να έχει συνολικό μήκος άνω των 7 μέτρων (Νόμος 2743/1999).
«Ιδιωτικό σκάφος αναψυχής»: Το πλοίο αναψυχής που δεν είναι επαγγελματικό σύμφωνα με τις διατάξεις του παραπάνω νόμου. Δηλαδή, απαγορεύεται η εκτέλεση ταξιδιών αναψυχής ή και περιήγησης με καταβολή ναύλου από ιδιωτικά πλοία αναψυχής με ελληνική σημαία.
Ετήσια αντικειμενική δαπάνη για μηχανοκίνητα σκάφη ανοικτού τύπου, ταχύπλοα και μη
Εξωλέμβιες και εσωλέμβιες μηχανές, Stern και Jet μηχανές σκαφών
Κατά την κατάταξη των κινητήρων βενζίνης (εξωλέμβιες, εσω-εξω ή εσωτερικές), υπάρχουν τρεις διαφορετικοί τύποι συστημάτων παροχής καυσίμων στην αγορά. Κάθε σύστημα παράδοσης καυσίμων είναι μοναδικό και υπάρχουν οφέλη για κάθε σύστημα.
Η κατάταξη είναι ανάλογα με το καύσιμο και διακρίνεται σε 2 μεγάλες κατηγορίες: Βενζινοκινητήρες & Πετρελαιοκινητήρες (για χρήση έσω)
Οι βενζινοκινητήρες ανάλογα με την παροχή καυσίμου διακρίνονται σε 3 κύριες υποκατηγορίες:
• ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ ΜΕ ΚΑΡΜΠΥΡΑΤΕΡ
• ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΜΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΨΕΚΑΣΜΟ ΚΑΥΣΙΜΟΥ (EFI)
• ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΜΕΣΟΥ ΨΕΚΑΣΜΟΥ ΚΑΥΣΙΜΟΥ
Τύποι Κινητήρων Σκαφών
Ένας κινητήρας σκάφους είναι ένα από τα πιο βασικά στοιχεία του σκάφους. Για το λόγο αυτό, είναι σημαντικό να κατανοήσει κανείς τις διάφορες διαθέσιμες επιλογές και ποια μηχανή θα ικανοποιήσει τις ανάγκες του. Οι δύο κύριοι παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη είναι το βάρος και η ιπποδύναμη του κινητήρα. Αυτοί είναι οι δύο κύριοι τύποι διαθέσιμων κινητήρων.
1. Εξωλέμβιες μηχανές
Μια εξωλέμβια μηχανή είναι ένα φορητό, αυτόνομο πακέτο κινητήρα, κιβώτιου ταχυτήτων και προπέλας που είναι συνδεδεμένα με την τραβέρσα ενός σκάφους.
Οι εξωλέμβιες μηχανές έχουν περισσότερη ισχύ ανά κιλό βάρους από ό, τι εσωλέμβιες μηχανές.
2. Εσωλέμβιες Μηχανές
Ο έσω είναι ένας τετράχρονος κινητήρας αυτοκινήτου κατάλληλος για θαλάσσια χρήση. Οι εσωλέμβιες μηχανές είναι τοποθετημένες στο εσωτερικό μεσαίο τμήμα του κύτους ή μπροστά από τον καθρέφτη. Ο κινητήρας γυρίζει έναν κινητήριο άξονα που διασχίζει τον πυθμένα του κύτους και συνδέεται σε μία προπέλα στο άλλο άκρο. Οι εσωλέμβιες μηχανές έχουν κινητήρες αυτοκινήτων και προσαρμόζονται ώστε να λειτουργούν σε θαλάσσιο περιβάλλον.
3. Μετάδοση κίνησης τύπου Stern
Οι μεταδόσεις κίνησης τύπου Stern είναι γνωστές και ως έσω / έξω (I / O), επειδή συνδυάζουν χαρακτηριστικά γνωρίσματα που βρίσκονται και στις δύο μηχανές εσωλέμβιες και εξωλέμβιες. Οι έσω-έξω κινητήρες, είναι τετράχρονοι κινητήρες αυτοκινήτων προσαρμοσμένοι για θαλάσσια χρήση και είναι τοποθετημένοι στο εσωτερικό του σκάφους. Οι μεταδόσεις Stern έχουν πιο ήσυχους και πιο αποδοτικούς κινητήρες.
4. Μετάδοση κίνησης τύπου Jet
Η κίνηση τύπου Jet προωθεί ένα σκάφος βγάζοντας έναν πίδακα νερού από το πίσω μέρος του σκάφους. Κατευθύνοντας αυτό το πίδακα του νερού κατευθύνεται το σκάφος. Η κίνηση τύπου Jet χρησιμοποιεί μια μηχανή για να τροφοδοτήσει μια ισχυρή αντλία νερού, η οποία απορροφά το νερό και στη συνέχεια, αναγκάζει το νερό να βγει έξω από το πίσω μέρος για να ωθήσει το σκάφος προς τα εμπρός.