Σχήμα: Ροή ρεύματος στην βαλβίδα αντλία-μπέκ
Τρόπος λειτουργίας
Η έναρξη ψεκασμού αρχίζει με την διέγερση της βαλβίδας για την αντλία-μπέκ. Έτσι δημιουργείται ένα μαγνητικό πεδίο, η ένταση του ρεύματος αυξάνεται και η βαλβίδα κλείνει.
Κατά την πρόσκρουση της βαλβίδας στην έδρα της δημιουργείται μία βύθιση στην ένταση του ρεύματος. Αυτό το βύθισμα περιγράφεται σαν BIP (Begin of Injektion Period) και είναι η έναρξη ψεκασμού.
Το BIP αναφέρει στον εγκέφαλο του κινητήρα το πλήρες κλείσιμο της βαλβίδας αντλίας-μπέκ και κατ’ επέκταση την χρονική στιγμή της έναρξης ψεκασμού.
Όταν η βαλβίδα είναι κλειστή, η ένταση του ρεύματος ρυθμίζεται σε μία σταθερή τιμή το ρεύμα ηρεμίας. Μετά την επίτευξη της επιθυμητής διάρκειας παροχής η διέγερση τελειώνει και η βαλβίδα ανοίγει.
Η πραγματική χρονική στιγμή κλεισίματος της βαλβίδας για την αντλία-μπέκ αντίστοιχα του BIP χρειάζεται και για τον υπολογισμό της διέγερσης της βαλβίδας για τον επόμενο ψεκασμό.
Αν η πραγματική έναρξη ψεκασμού αποκλίνει από αυτή που έχει ο εγκέφαλος κινητήρα στην χαρτογράφησή του ο εγκέφαλος διορθώνει την έναρξη ψεκασμού της βαλβίδας.
Για να διαπιστωθούν λειτουργικά προβλήματα στην βαλβίδα, ο εγκέφαλος κινητήρα αξιολογεί την θέση του στην καμπύλη του ρεύματος. Σε περίπτωση κανονικής λειτουργίας το BIP βρίσκεται εντός των ορίων ρύθμισης, διαφορετικά η βαλβίδα έχει λειτουργική βλάβη.
Αποτελέσματα με την έλλειψη σήματος
Αν αναγνωρισθούν λειτουργικές βλάβες στην βαλβίδα, τότε η έναρξη ψεκασμού λαμβάνει επιλεγμένες σταθερές τιμές απο τον χάρτη ψεκασμού. Μία ρύθμιση δεν είναι δυνατή και η ισχύς μειώνεται.