DIESEL: Προθερμαντήρες, κωδικοί βλάβης και διαγνωστικός έλεγχος

Όλα όσα θα θέλατε να ξέρετε για τα προβλήματα που εμφανίζει ο κινητήρας αλλά και την λύση τους, όταν υπάρχει ανοικτό κύκλωμα ή βραχυκύκλωμα στους προθερμαντήρες ή όταν το Ρελέ Προθέρμανσης δεν λειτουργεί και η ηλεκτρονική μονάδα διαχείριση του κινητήρα καταγράφει βλάβες με κωδικούς:

Το Ινστιτούτο μαζί με την εφημερίδα το «Συνεργείο  του αυτοκινήτου» γνωρίζοντας όσο κανείς άλλος τις ανάγκες και τα προβλήματα του Έλληνα μηχανικού εγκαινιάζει μια νέα στήλη παροχής εξειδικευμένων πληροφοριών. Βρήκατε τον κωδικό και μετά; Πόσες φορές δεν αφιερώσατε ώρες πολλές για την λύση ενός προβλήματος για το οποίο είχατε τον κωδικό βλάβης; Οι πληροφορίες αυτές αφορούν τον έλεγχο και την επιβεβαίωση του προβλήματος μετά την αναγνώριση του κωδικού βλάβης από το διαγνωστικό.

Πληροφορίες οι οποίες ενώ υπάρχουν και δίδονται από τον κατασκευαστή, (Οι σχετικοί DTC αφορούν κωδικό κατασκευαστή - TOYOTA) είτε δεν γνωρίζουμε την ύπαρξή τους, είτε τις αγνοούμε, είτε δεν τις συνδυάζουμε με το πρόβλημα μιας και θεωρούμε ότι η ένδειξη του κωδικού βλάβης μέσα από το διαγνωστικό θα μας δώσει την λύση. Δυστυχώς σε μερικές περιπτώσεις αυτό δεν είναι από μόνο του αρκετό και απαιτεί μια σύνθετη εξειδικευμένη διαδικασία ελέγχου. Αυτή την διαδικασία θα περιγράψουμε σε αυτή και στις επόμενες στήλες του «Συνεργείου», πιστεύοντας πως θα σας καθοδηγήσουμε στην επίλυση δύσκολων προβλημάτων.

Συγκεντρώστε τους κωδικούς και τις διαδικασίες διάγνωσης και ταξινομήστε τους ως ένα χρήσιμο εργαλείο,  επιλεγμένο από το «Συνεργείο» και τους συνεργάτες τους.

DTC: ΟΙ ΚΩΔΙΚΟΙ ΒΛΑΒΗΣ ΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΟΝΤΑΙ

DTC P1349: Βραχυκύκλωμα με το Β+ στο Κύκλωμα του Ρελέ Προθέρμανσης
DTC P1350: Υπάρχει Ανοικτό Κύκλωμα, ή Βραχυκύκλωμα με την Γείωση GND στο Κύκλωμα Ρελέ Προθέρμανσης
DTC P1351: Έλεγχος Λειτουργίας του Ρελέ Προθέρμανσης (Ρελέ Ανοικτό)
DTC P1352: Έλεγχος Λειτουργίας του Ρελέ Προθέρμανσης (Ρελέ Κλειστό)

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Οι προθερμαντήρες λειτουργούν για να βελτιώσουν την ψυχρή εκκίνηση του κινητήρα και για να εμποδίσουν την επιδείνωση της απόδοσης του ελέγχου των εκπομπών ρύπων. Ο προθερμαντήρας ελέγχεται από το ρελέ του προθερμαντήρα, το οποίο ελέγχεται από τον εγκέφαλο ECM με παραμέτρους:
• Χρόνος Προθέρμανσης
• Χρόνος Μετά την Προθέρμανση
• Λειτουργία της ενδεικτικής λυχνίας προθέρμανσης
• Διάγνωση λειτουργίας (Ρελέ προθερμαντήρα)

Το ρελέ των προθερμαντήρων παρέχει την τροφοδοσία λειτουργίας για να ενεργοποιήσει τους προθερμαντήρες καθώς επίσης και την τροφοδοσία για την λειτουργία διάγνωσης των προθερμαντήρων (βραχυκύκλωμα κ.λ.π.)

Προθέρμανση
α) Αυτή διαρκεί όσο η ενδεικτική λυχνία προθέρμανσης είναι αναμμένη και εξαρτάται από την θερμοκρασία του ψυκτικού υγρού του κινητήρα και από την τάση της μπαταρίας.

Παράδειγμα
Θερμοκρασία ψυκτικού υγρού κινητήρα   
Μικρότερη από 5°C (41°F)    
Χρόνος Προθέρμανσης
5 δευτ. ή περισσότερο


β) Μετά το σβήσιμο της λυχνίας
Εάν η μίζα είναι ενεργοποιημένη και η θερμοκρασία του ψυκτικού υγρού του κινητήρα είναι μικρότερη από 9°C (78.2°F), οι προθερμαντήρες είναι ενεργοποιημένοι για ολόκληρο το διάστημα όπου η μίζα βρίσκεται σε λειτουργία, το οποίο περιορίζεται σε 1 min.

γ) Μετά την προθέρμανση
Η λειτουργία μετά την προθέρμανση αρχίζει όταν ο κινητήρας ξεκινά. Ο χρόνος θέρμανσης μετά την προθέρμανση εξαρτάται από την θερμοκρασία του ψυκτικού υγρού του κινητήρα.

Παράδειγμα σε Toyota

  • Θερμοκρασία ψυκτικού υγρού κινητήρα: Μικρότερη από 40°C (104°F) -> Χρόνος Προθέρμανσης: 5 min.
  • Θερμοκρασία ψυκτικού υγρού κινητήρα: 45°C (113°F) ή περισσότερο -> Χρόνος Προθέρμανσης: 0 min.

diesel prothermadires 2

Σχήμα: Διάγραμμα λειτουργίας προθέρμανσης

ΚΩΔΙΚΟΣ
ΒΛΑΒΗΣ
DTC
Κατάσταση
που ανιχνεύεται ο Κωδικός Βλάβης (DTC)
Περιοχή
Προβλήματος
Λειτουργία ανάφλεξης
Διακόπτης
Ανάφλεξης
Ο Κινητήρας Λειτουργεί
P1349 Υπάρχει βραχυκύκλωμα στο κύκλωμα των προθερμαντήρων με την τροφοδοσία ρεύματος της μπαταρίας για 2 δευτ. ή περισσότερο. • Ρελέ προθερμαντήρα
• Κύκλωμα ρελέ προθερμαντήρα
• ECM
• Προθερμαντήρας
ΟN ΟN
P1350 Υπάρχει ανοικτό κύκλωμα ή βραχυκύκλωμα στο κύκλωμα των προθερμαντήρων για 2 δευτ. ή περισσότερο. • Ρελέ προθερμαντήρα
• Κύκλωμα ρελέ προθερμαντήρα
• ECM
• Προθερμαντήρας
ΟN ΟN
P1351 Το ρελέ των προθερμαντήρων δεν έχει δεχθεί εντολή να ενεργοποιηθεί αλλά ο προθερμαντήρας βρίσκεται σε λειτουργία
για 5 δευτ. ή περισσότερο.
• Ρελέ προθερμαντήρα
• Κύκλωμα ρελέ προθερμαντήρα
• ECM
• Προθερμαντήρας
ΟN ΟN
P1352 Το ρελέ των προθερμαντήρων έχει δεχθεί εντολή να ενεργοποιηθεί αλλά ο προθερμαντήρας βρίσκεται εκτός λειτουργίας για 5 δευτ. ή περισσότερο. • Ρελέ προθερμαντήρα
• Κύκλωμα ρελέ προθερμαντήρα
• ECM
• Προθερμαντήρας
ΟN ΟN

 

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ FAIL-SAFE

ΚΩΔΙΚΟΣ
ΒΛΑΒΗΣ DTC
Λειτουργία ασφαλείας Fail-safe Συνθήκη Απενεργοποίησης Λειτουργίας Fail-Safe
P1349 - -
P1350 - -
P1351 - -
P1352 - -

diesel prothermadires 3

Σχήμα: Ηλεκτρικό διάγραμμα προθερμαντήρων

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΛΕΓΧΟΥ


  Αν είστε συνδρομητής παρακαλούμε  
με το όνομα χρήστη και τον κωδικό σας για να διαβάστε όλο το άρθρο.

Αν δεν είστε συνδρομητής ή η συνδρομή σας έχει λήξει 
παρακαλούμε 
εγγραφείτε ή ανανεώστε την συνδρομή σας.

 

WorkshopData Car Truck

 

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Ινστιτούτο ΙΔΕΕΑ
Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης
Αριθμός ΓΕΜΗ: 068362203000

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info [at] tosynergeio.gr

 

 

Social Media

Facebook-color Instagram-color youtube-color Twitter linkedin