Ο HO2S ευρέως φάσματος μετρά την υπολειπόμενη ποσότητα οξυγόνου στα καυσαέρια. Από αυτή μπορεί να υπολογιστεί η αναλογία αέρα/καυσίμου (αναλογία λάμδα). Ανάλογα με τις τιμές των μετρήσεων μπορεί να δημιουργηθεί ένα ακριβέστερο σήμα κανονικής μάζας εισερχόμενου αέρα για τους βρόχους που σχετίζονται με τις εκπομπές καυσαερίων.
Την πιο σημαντική επίδραση στη διαδικασία αυτή έχει ο συντελεστής διόρθωσης της ανακύκλωσης καυσαερίων.
Η ανίχνευση του ποσοστού οξυγόνου στα καυσαέρια επιτρέπει έτσι ένα πιο στενό πεδίο ανοχών για τα καυσαέρια ανακύκλωσης. Με αυτό τον τρόπο μειώνονται οι εκπομπές καυσαερίων.
Το σήμα του HO2S εξαρτάται από τη συγκέντρωση οξυγόνου στα καυσαέρια και από την πίεση των καυσαερίων.
Μέσω του υπολειπόμενου οξυγόνου στα καυσαέρια διεξάγεται σύγκριση ανάμεσα στα κανονικά χαρακτηριστικά διαγράμματα της EGR (που υπολογίζονται από το σήμα μάζας εισερχόμενου αέρα) και τα πραγματικά δεδομένα από τις μετρήσεις.
Η διαφορά αποθηκεύεται σε ένα χαρακτηριστικό διάγραμμα προσαρμογής σε καθορισμένα σημεία εκμάθησης.
Με αυτό τον τρόπο διασφαλίζεται η ταχύτερη διόρθωση του υπολογισμού της μάζας εισερχόμενου αέρα ακόμα και σε ξαφνικές μεταβολές των συνθηκών λειτουργίας, χωρίς καθυστέρηση.
Οι ποσότητες διόρθωσης αποθηκεύονται στη μνήμη EPROM (μνήμη μόνο ανάγνωσης με δυνατότητα προγραμματισμού και διαγραφής δεδομένων) του εγκεφάλου ΡCM.
Επιπτώσεις σε περίπτωση βλάβης
Σε περίπτωση βλάβης αυξάνονται οι τιμές των εκπομπών ρύπων στα καυσαέρια.