DIESEL: Φίλτρα σωματιδίων, πόσο ρυπαίνουν στην φάση αναζωογόνησης;

Οι εκπομπές σωματιδίων στους νέους πετρελαιοκινητήρες αυξάνονται κατα1.000 φορές πάνω από τα φυσιολογικά επίπεδα των δοκιμών κατά την φάση της αναζωογόνησης του DPF όπως έδειξαν  οι δοκιμές σε δύο αυτοκίνητα.
 
Τα νέα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα ξεπερνούν κατά πολύ τα νομοθετημένα όρια εκπομπών  μικροσωματιδίων  κατά την φάση αναζωογόνησης του φίλτρου αιθάλης,  καταγγέλλει ο  οργανισμός  Μεταφορών και Περιβάλλον (Transport and Environment, T&E), ζητώντας από την Ε.Ε. να θεσμοθετήσει αυστηρότερους ελέγχους και νομικό πλαίσιο

Οι επικίνδυνες αιχμές αύξησης εκπομπών των σωματιδίων μπορούν άμεσα να επηρεάσουν την καρδιακή λειτουργία και είναι αποτέλεσμα των εκπομπών των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων κατά την διάρκεια καθαρισμού του φίλτρου αιθάλης, γεγονός που μπορεί να εμφανίζεται σε αστικές περιοχές σε τακτά χρονικά διαστήματα και να διαρκεί μέχρι και 15χλμ. και αγνοούνται από τις  επίσημες δοκιμές εκπομπών. Περισσότερα από 45 εκατομμύρια αυτοκίνητα έχουν αυτά τα φίλτρα στην Ευρώπη, προκαλώντας συνολικά 1,3 δις φλασεις καθαρισμού φίλτρων ετησίως.

Ο οργανισμός Μεταφορών & Περιβάλλοντος (T & E), ο οποίος πραγματοποίησε τις ανεξάρτητες εργαστηριακές δοκιμές, δήλωσε ότι οι νομοθέτες πρέπει να αποδεχθούν ότι οι πετρελαιοκινητήρες εξακολουθούν να είναι ιδιαίτερα ρυπογόνοι και πρέπει να περιορίσουν τα όρια εκπομπών και τις δοκιμές.

Τι έδειξαν οι δοκιμές

Στο Nissan Qashqai και στο Opel Astra που έγιναν οι μετρήσεις, οι εκπομπές σωματιδίων ήταν 32% έως 115% πάνω από το θεσμοθετημένο όριο προδιαγραφών εκπομπών σωματιδίων κατά την φάση αυτοκαθαρισμού του φίλτρου αιθάλης.

Θα πρέπει να επισημανθεί ότι το θεσμοθετημένο όριο εκπομπών  δεν ισχύει όταν σε επίσημες δοκιμές πραγματοποιείται αυτόματα από το όχημα  ο καθαρισμός του φίλτρου και η μέτρηση σταματά, γεγονός που σημαίνει ότι το 60-99% των ελεγχόμενων εκπομπών σωματιδίων κατά την φάση δοκιμής των αυτοκινήτων αγνοούνται.

Οι δοκιμές των αυτοκινήτων με προσδιορισμό Euro 6d-temp που έγιναν από ευρωπαϊκό εργαστήριο το καλοκαίρι του 2019 έδειξαν ότι  το Astra  εκπέμπει τις μεγαλύτερες ποσότητες μικροσωματιδίων στην διαδικασία καθαρισμού του φίλτρου με περίπου 1,3 τρισεκατομμύριο σωματίδια ανά χιλιόμετρο και  η δοκιμή στο Qashqai έδειξε πως οι εκπομπές μικροσωματιδίων κυμαίνονται περίπου από 790 δισεκατομμύρια ως 850 δισεκατομμύρια μικροσωματίδια ανά χιλιόμετρο, δηλαδή ξεπερνούν το μέγιστο επιτρεπόμενο όριο κατά 32% ως 41%.

Όπως δήλωσε η Anna Krajinska, μηχανικός εκπομπών ρύπων στην T & E,:  "Αυτά τα τεστ δείχνουν ότι οι νέοι πετρελαιοκινητήρες δεν είναι ακόμη καθαροί. Στην πραγματικότητα εκπέμπουν καθημερινά πολύ επικίνδυνα επίπεδα σωματιδίων στις πόλεις και τις εθνικές οδούς μας. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δίνουν τα αποτελέσματα  μιας εύκολης βόλτας των αυτοκινήτων, αλλά οι πνεύμονες των ανθρώπων πληρώνουν γι 'αυτό. Οι κατασκευαστές πρέπει να καθαρίσουν περισσότερο τα αυτοκίνητά τους αν θέλουν να τα πουλήσουν. "

emmisions dpf

Τι γίνεται με τα μικρότερα σωματίδια

Οι επιβλαβείς συνολικές εκπομπές σωματιδίων από το Nissan Qashqai και το Opel Astra αυξήθηκαν περαιτέρω κατά 11-184% όταν μετρήθηκαν στο εργαστήριο τα μικρότερα μη ελεγχόμενα σωματίδια. Αυτά τα πολύ μικρά σωματίδια δεν μετρώνται σε επίσημες δοκιμές αλλά πιστεύεται ότι είναι τα πιο επιβλαβή για την ανθρώπινη υγεία.

Ο καθαρισμός του φίλτρου, ώστε να αποφευχθεί η απόφραξη του φίλτρου σωματιδίων ντίζελ, μπορεί να συμβεί σε όλες τις συνθήκες οδήγησης, συμπεριλαμβανομένων των αστικών περιοχών.
Στις δοκιμές, ο αριθμός σωματιδίων συνέχισε να είναι υψηλότερος κατά την αστική οδήγηση για 30 λεπτά μετά τον καθαρισμό.

Η Anna Krajinska Krajinska επίσης δήλωσε ότι: "Τα ρυθμισμένα σωματίδια είναι μόνο το ήμισυ της ιστορίας. Τα μικρότερα πολύ λεπτά σωματίδια πιστεύεται ότι αποτελούν μια μεγαλύτερη απειλή, αλλά αγνοούνται από επίσημες δοκιμές. Το επόμενο ευρωπαϊκό πρότυπο ρύπανσης πρέπει να κλείσει τα κενά και να θέσει όρια για όλους τους ρύπους. Το «τέλος του παιχνιδιού» θα είναι ένα πρότυπο που θα απαιτεί μηδενικές εκπομπές από τα αυτοκίνητα στους δρόμους μας ".

Η μόλυνση από τα μικροσωματίδια, θεωρείται ολοένα και περισσότερο ως «εχθρική μόλυνση νούμερο ένα»  με τρεις στους τέσσερις κατοίκους ευρωπαϊκών πόλεων να εκτίθενται σε μη ασφαλή επίπεδα σωματιδίων. Η ρύπανση από σωματίδια είναι ο τύπος της ατμοσφαιρικής ρύπανσης που συνδέεται στενότερα με τον καρκίνο και η χρόνια έκθεση έχει βρεθεί ότι επηρεάζει την καρδιά και τους πνεύμονες.

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored facebook logored YouTube redr Twitter