Με πολλούς κινητήρες EV που χρησιμοποιούν υλικά σπάνιων γαιών, η εξέλιξη της διαδικασίας ανακύκλωσης θεωρείται σημαντικό βήμα για τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων που σχετίζονται με τις εργασίες εξόρυξης και διύλισης. Καθώς η ισορροπία προσφοράς και ζήτησης για τα σπάνια υλικά μεταβάλλεται, αυτό μπορεί επίσης να οδηγήσει σε αύξηση ή πτώση των τιμών.
Η πρώτη επιτυχημένη διαδικασία πυρομεταλλουργίας αναπτύχθηκε από τη συνεργασία τον Μάρτιο του 2020 και αναιρεί την ανάγκη αποσυναρμολόγησης κινητήρων EV πριν από την ανάκτηση REE.
Προς το παρόν, η φάση δοκιμής έχει δείξει ότι το 98% των REE από τους κινητήρες EV μπορούν να ανακτηθούν. Η τελευταία διαδικασία είναι επίσης περίπου 50% ταχύτερη από την τρέχουσα μέθοδο, καθώς οι μαγνήτες δεν χρειάζεται να απομαγνητιστούν, να αποσυναρμολογηθούν ή να αφαιρεθούν.
Και οι δύο εταιρείες θα συνεχίσουν να αναπτύσσουν τη διαδικασία για πρακτική εφαρμογή και η Nissan θα συνεχίσει να συλλέγει μέταλλα από τη διαδικασία ανακύκλωσης EV για να αναπτύξει περαιτέρω το σύστημα ανακύκλωσης της εταιρείας. Το δίδυμο ελπίζει να αρχίσει να χρησιμοποιεί τη διαδικασία μέχρι τα μέσα της δεκαετίας.
Η διαδικασία λειτουργεί προσθέτοντας υλικό ενανθράκωσης και χυτοσίδηρο στον κινητήρα, ο οποίος στη συνέχεια θερμαίνεται σε σημείο τήξης 1.400˚C. Οξείδιο του σιδήρου προστίθεται για την οξείδωση των REE στο τηγμένο μίγμα. Στη συνέχεια, μια μικρή ποσότητα ροής με βάση βορικά άλατα τοποθετείται στο μείγμα για να διαλυθούν τα οξείδια των σπάνιων γαιών σε χαμηλή θερμοκρασία. Αυτή η ροή που βασίζεται σε βορικά είναι επίσης εξαιρετικά αποτελεσματική στην ανάκτηση REE.
Ως αποτέλεσμα της διαδικασίας, το λιωμένο μείγμα διαχωρίζεται στη συνέχεια σε δύο στρώματα, ένα στρώμα τετηγμένου οξειδίου (σκωρία) που περιέχει τα REE στην κορυφή και ένα κράμα σιδήρου-άνθρακα υψηλής πυκνότητας (Fe-C) στο κάτω μέρος. Στη συνέχεια, τα REE ανακτώνται.
Πηγή: enginetechnologyinternational.com