• Είναι όλοι οι κωδικοί που παίρνετε στο διαγνωστικό σας EOBD/OBDII;
• Πως να ψάξεις αν δεν έχεις ξεχωρίσει τι είδους κωδικός είναι;
• Μπορείς να λάβεις κωδικούς EOBD αν συνδεθείς εναλλακτικά;
• Έχει πλεονεκτήματα το να ψάχνεις κωδικούς κατά EOBD/OBDII;
• Μπορεί ένας κωδικός κατασκευαστή να είναι κοινός και για άλλους κατασκευαστές ή ο ίδιος κωδικός να έχει άλλες επεξηγήσεις από μάρκα σε μάρκα;
• Τι δεν υποστηρίζουμε στο πιλοτικό πρόγραμμα απάντησης εντός 24 ωρών;
Η απάντηση είναι αρχικά ΝΑΙ & ΟΧΙ σε όλα!
Μπορεί να έχεις ένα κωδικό κατασκευαστή 4-ψήφιο, 5-ψήφιο κλπ., αλλά χωρίς να προηγούνται τα γράμματα P, B, C, U, αλλά σίγουρα δεν είναι κωδικοί βλαβών. Τι ακολουθεί μετά τα γράμματα στους κωδικούς EOBD/OBDII;
O συνδυασμός από 4 αλφαριθμητικά γράμματα και νούμερα που ουσιαστικά αποτελούν το δεκαεξαδικό σύστημα (0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, Α, Β, C, D, E, F).
Το αν είναι απλά ένας εργοστασιακός ή κωδικός κατασκευαστή σύμφωνα με το πρότυπο EOBD είναι αυτό που ο επισκευαστής καλείται να απαντήσει και να ξεχωρίσει! Έτσι γνωρίζει ότι όταν επικοινωνεί με το διαγνωστικό του «καρφωτά», Μάρκα, μοντέλο, Χρονιά, κινητήρας, και το διαγνωστικό επικοινωνεί με ένα οποιοδήποτε πρωτόκολλο, (όχι απαραίτητα πρωτόκολλο EOBD) τότε το διαγνωστικό μπορεί να του επιστρέψει ένα εργοστασιακό κωδικό που δεν είναι απαραίτητα συμβατός κατά ΕOBD.
Μπορείς να λάβεις κωδικούς EOBD αν συνδεθείς εναλλακτικά με το διαγνωστικό επιλέγοντας EOBD/OBDII. Οι κωδικοί αυτοί ακόμη και αν δεν υπάρχουν στο διαγνωστικό σας, υποστηρίζονται από την μεγαλύτερη Ελληνική βάση Κωδικών Βλαβών που είναι αυτή του Ινστιτούτου ΙΔΕΕΑ και της online εφαρμογής που παρέχεται δωρεάν στους Συνδρομητές της εφημερίδας "Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου" σε άψογα Ελληνικά.
Η 4η κατά σειρά αναθεωρημένη version σας περιμένει!
Αν ψάχνεις κωδικούς σύμφωνα με το πρότυπο EOBD OBDII θα απολαύσεις και τα σχετικά πλεονεκτήματα.
Ποια είναι αυτά;
Τα freeze frame data – Δεδομένα παγωμένης οθόνης.
Αυτά περιγράφουν τις συνθήκες την στιγμή της καταγραφής της βλάβης στον εγκέφαλο κι αυτό είναι πολύ σημαντικό για την σωστή διαδικασία διάγνωσης και το "Κυνήγι" της Βλάβης.
Ένας κωδικός κατασκευαστή μπορεί να είναι κοινός και για άλλους κατασκευαστές, ο ίδιος όμως κωδικός να έχει άλλες επεξηγήσεις από μάρκα σε μάρκα. Κι αυτό είναι γεγονός αρκεί κανείς να έχει την εμπειρία της αναζήτησης.
Τώρα στο Παράδειγμά μας:
Κωδικός κατασκευαστή Alfa Romeo Gulieta 1.4:
P1850 Transmission Transfer Case Contact Plate 'B' Circuit Failure
Κοινός ως προς την περιγραφή για τις μάρκες Citroen/Peugeot, Ford, Mercury & Oldsmobile με την ίδια ακριβώς περιγραφή παρά το γεγονός ότι δεν είναι γενικοί κωδικοί, P0 ή P2:
"Transmission Transfer Case Contact Plate 'B' Circuit Failure":
Ίδιος κωδικός P1850, αλλά με διαφορετική περιγραφή για τις διάφορες άλλες μάρκες:
• Daewoo: SOL.1 DRV GND SHORT
• GM: Brake Band Apply Solenoid Circuit
• Isuzu: Brake Band Apply Solenoid Malfunction
• Opel: Shift solenoid (SS) 'C', band apply - circuit malfunction
• Volkswagen/Audi: Data - Bus Powertrain Missing Message from Engine Contr.
• Volvo: Data - Bus Powertrain Missing Message from Engine Contr.
Ποιες είναι οι απαντήσεις;
Παρουσιάζουμε λοιπόν τις απαντήσεις για τον κωδικό από 3 διαφορετικές πηγές.
1η Πηγή: Alfa Romeo
P1850 Transmission Transfer Case Contact Plate 'B' Circuit Failure - Αποτυχία κυκλώματος επαφής θήκης μεταφοράς κιβωτίου ταχυτήτων P1850 Πλάκα "Β"
2η Πηγή: Forum Alfa Romeo:
Error p1850 - position gear shift - Σφάλμα Ρ1850 - αλλαγή θέσης ταχυτήτων
3η Πηγή: Haynes Pro
P1850 - Neutral gear sensor (Only for Manual Trasmission)
P1850 - Αισθητήρας θέσης μοχλού κιβωτίου ταχυτήτων.
Προφανώς έχετε μία καλή μπαταρία και η τάση δεν πέφτει κάτω από τα 11.8 Volts
Τα Haynes Pro στα Smart cases δηλώνουν ως πιθανή αιτία εκτός κομμένου καλωδίου, αισθητήρα θέσης και "Ελαττωματικό λογισμικό της κεντρικής μονάδας ελέγχου"
Αν είσαι Μηχανικός/Ηλεκτρολόγος Αυτοκινήτων μπορεί να δεις τα πακέτα των Workshop Data της HaynesPro και να προμηθευτείς μία άδεια σε άψογα Ελληνικά.
Πριν, μπορείς να κάνεις ένα ΔΩΡΕΑΝ Demo με πλήρη πρόσβαση για ένα Citroen C5 & ένα VW Touareg κάνοντας κλικ εδώ και επιλέγοντας Preview.
• Γιατί για τη σωστή διαδικασία διάγνωσης απαιτείται πρόσβαση
• στις Τεχνικές Πληροφορίες,
• τα Τεχνικά Χαρακτηριστικά Αυτοκινήτων,
• τις Ανακλήσεις,
• τα Δελτία Τεχνικού Ελέγχου &
• τα Ηλεκτρικά Σχεδιαγράμματα
• Τα Smart cases … και όχι μόνο!
Εδώ θα τα βρεις όλα!
Σας συνιστούμε να δοκιμάσετε ή και να προμηθευτείτε μία άδεια Workshop Data των HaynesPro.
Εξετάστε κατά πόσο θα σας καλύψει μία τέτοια άδεια.
Για παράδειγμα το προαναφερθέν αυτοκίνητο έχει
• 33 Δελτία Τεχνικού Ελέγχου
• 1 Ανάκληση και
• 3 Smart Cases.
Είναι σχεδόν βέβαιο ότι κανείς δεν θα μπορούσε να γνωρίζει όλες αυτές τις πληροφορίες που έχουν καταγραφεί και ταξινομηθεί με τέτοιο υποδειγματικό τρόπο συμπεριλαμβάνοντας και τους αριθμούς Πλαισίου.
Μάλιστα το 1 από τα Smart Cases περιλαμβάνει τον κωδικό που αναλύσαμε παραπάνω.
Κάντε χρήση του απόλυτου εργαλείου Γνώσης! www.apeikonish.gr
Τι δεν υποστηρίζουμε στο πιλοτικό πρόγραμμα υποστήριξης των συνδρομιτών μας;
Στο πιλοτικό πρόγραμμα απάντησης εντός 24 ωρών δεν υποστηρίζουμε ότι δεν είναι Κωδικός EOBD/OBDII. Προφανώς αντιλαμβάνεστε τι δεν υποστηρίζει και η εφαρμογή. Παρόλα αυτά αναγκαστήκαμε να γράψουμε το σχετικό άρθρο γιατί συνεχίζουμε να παίρνουμε κωδικούς που δεν είναι EOBD/OBDII κάτι που μας δείχνει ότι οι επισκευαστές-συνδρομιτές μας δεν το έχουν αποφασίσει.
Ελπίζουμε να συμβάλλαμε με το σχετικό άρθρο και να αποσαφηνίσαμε την διαφορά στους κωδικούς βλαβών, το τρόπο λήψης, τα πλεονεκτήματα, και την εναλλακτική χρήση ακόμη και του διαγνωστικού σας.