Πώς λειτουργεί ο νέος εκπληκτικός υβριδικός turbo κινητήρας της Formula 1; [4 Videos]

Μπορεί να είναι η προοπτική. Μπορεί να είναι το γεγονός ότι πίσω του έχει έναν κινητήρα 1.6 λίτρων. Το σίγουρο είναι ότι αυτό είναι ένα μεγάλο τούρμπο.

Ένας V6 τούρμπο κινητήρας 1.6 λίτρων που φτάνει μέχρι τις 15,000 σαλ με απεριόριστη ώθηση που μετατρέπει μικρές σταγόνες καυσίμου σε 600 ίππους συνεπικουρούμενο από ένα ηλεκτρικό σύστημα το οποίο αντλεί 160 ηλεκτρικά φορτισμένα άλογα επιπλέον. Αυτή είναι η επιτομή στην ανάπτυξη των κινητήρων.

Καθώς μαθαίνουμε περισσότερα σχετικά με τους ολοκαίνουριους κινητήρες της φετινής σεζόν στην F1, στη Renault ανακοίνωσαν όλες τις πληροφορίες που θα μπορούσαν να μοιραστούν σχετικά με τον τελευταίας τεχνολογίας V6 κινητήρα τους. Αυτός ο κινητήρας τούρμπο δεν έχει καμιά απολύτως σχέση με τον παλιό.

Στην F1 έγινε η μετάβαση από τους 2.4 λίτρων V8 κινητήρες στους 1.6 λίτρων τούρμπο V6. Υπάρχουν επίσης αλλαγές στην τροφοδοσία καυσίμου και στο σύστημα μπαταριών του KERS. Ευτυχώς, η Ferrari είναι εδώ για να μας καθοδηγήσει σε όλες αυτές τις αλλαγές.
Από τα ενημερωτικά βίντεο (link στο τέλος) μαθαίνουμε πολλά σχετικά θέματα με τις επιπτώσεις των τεχνικών κανονισμών στον τρόπο σχεδιασμού των κινητήρων και των μονοθέσιων από το 2014.

f1-img-01

Το σύστημα KERS είναι πλέον πολύ ισχυρότερο, και η ώθηση που προσφέρει μειώνει περίπου 3 δευτερόλεπτα τον απαιτούμενο χρόνο για ένα γύρο. Υπάρχει μια ανησυχία για την αξιοπιστία, καθώς και για τη ροή των καυσίμων και τους περιορισμούς στην ποσότητά τους. Και όπως σημειώνεται, θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς οι οδηγοί θα διαχειριστούν τη σχέση του KERS και των τούρμπο.

Από τη σεζόν του 2014, η FIA υιοθέτησε έναν διπλό περιορισμό. Παρά το ότι η ποσότητα καυσίμου για τον αγώνα περιορίστηκε στα 100 kg (35% λιγότερα σε σχέση με το 2013), ο ρυθμός ροής του καυσίμου (που δεν είχε περιορισμό στους V8 κινητήρες) δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 100 kg/h. Αυτό σημαίνει ότι η «απεριόριστη» πίεση υπερπλήρωσης του τούρμπο θα έχει σαν μέγιστη τιμή τα 3.5 bar.

Ο σχεδιασμός του μικροσκοπικού V6 κινητήρα ήταν δύσκολος καθώς η αρχιτεκτονική είναι πολύ διαφορετική από τον V8. Οι πιέσεις μέσα στον θάλαμο καύσης είναι σχεδόν διπλάσιες έως και 200 bar — ή 200 φορές η μέση ατμοσφαιρική πίεση. Εάν οι μηχανικοί δεν μπορούν να αποτρέψουν το «κλώτσημα» του τούρμπο μέσα στον θάλαμο καύσης, ο κινητήρας θα εκραγεί, κάτι που δεν τους συμφέρει, καθώς μόνο πέντε κινητήρες ανά οδηγό επιτρέπονται σε κάθε σεζόν.

Τέλος εποχής για τους V8 κινητήρες F1

Η εποχή των V8 2.4 λίτρων στη Formula Ένα έχει τελειώσει και εδώ θα δείτε μια σπονδή με φλόγες και ήχο που τρυπάει τα αυτιά στους κινητήρες αυτούς…  Ο άμεσος ψεκασμός χρησιμοποιείται για να βοηθήσει στην εξοικονόμηση καυσίμου, και στη Renault εξετάζουν το ενδεχόμενο απενεργοποίησης κυλίνδρων όταν το μονοθέσιο θα βρίσκεται σε στροφή.

Κατά κάποιο τρόπο, αυτό δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει καλά σε συνδυασμό με το τούρμπο, το οποίο περιστρέφεται στις 100,000 σαλ, διοχετεύοντας περίσσια θερμικής ενέργειας για μετατροπή σε ηλεκτρική ενέργεια η οποία αποθηκεύεται και μπορεί αργότερα να χρησιμοποιηθεί ώστε να αποτρέψει την υπερβολική επιβράδυνση του τούρμπο κατά το φρενάρισμα. Η πρόκληση είναι να μειωθεί η καθυστέρηση σε σχεδόν μηδενική ώστε να συμπίπτει στην άμεση ροπή που δίνει ο V8.

f1-img-02

 

Αν είστε συνδρομητής παρακαλούμε
με το όνομα χρήστη και τον κωδικό σας για να διαβάστε όλο το άρθρο.

Αν δεν είστε συνδρομητής ή η συνδρομή σας έχει λήξει
παρακαλούμε
εγγραφείτε ή ανανεώστε την συνδρομή σας.

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored YouTube redr Twitter