Ασφάλεια: Όριο στην μέγιστη ταχύτητα, έλεγχο στην μέθη και στην απόσπαση της προσοχής

Volvo Cars: Θα επιβάλει όριο ταχύτητας 180 χλμ / ώρα σε όλα τα αυτοκίνητα για να τονίσει τους κινδύνους της ταχύτητας

Η Volvo Cars, σαν εταιρεία με ιδιαίτερη ευαισθησία στην ασφάλεια, στέλνει ένα ισχυρό μήνυμα σχετικά με τους κινδύνους της υπερβολικής ταχύτητας και θα περιορίσει την τελική ταχύτητα σε όλα τα αυτοκίνητά της στα 180 χλμ / ώρα από το 2020.

Το όραμα «Vision 2020» της εταιρείας, το οποίο έχει ως στόχο να μην σκοτωθεί κανείς ή να τραυματιστεί σοβαρά σε ένα νέο Volvo μέχρι το 2020, είναι ένα από τα πιο φιλόδοξα οράματα ασφάλειας στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Συνειδητοποιώντας όμως ότι η τεχνολογία από μόνη της δεν θα φτάσει τον στόχο στο αποτέλεσμα «μηδέν», η Volvo Cars διευρύνει τώρα το πεδίο εφαρμογής της ασφάλειας με έμφαση και στη συμπεριφορά του οδηγού.

Η έρευνα της Volvo Cars έχει εντοπίσει τρεις αστάθμητους παράγοντες για την ασφάλεια των επιβατών οι οποίοι αποτελούν τα λεγόμενα «κενά» στο φιλόδοξο όραμα της εταιρείας να τερματίσει τελείως τους σοβαρούς τραυματισμούς και τα θανατηφόρα ατυχήματα στα αυτοκίνητά της, επιταχύνοντας μια πολύ εξέχουσα πρωτιά.

«Η Volvo είναι ηγέτης στην ασφάλεια, πάντα είμαστε και πάντα θα είμαστε», δήλωσε ο Hakan Samuelsson, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος. «Λόγω της έρευνάς μας, ξέρουμε πού βρίσκονται οι προβληματικοί τομείς όταν πρόκειται να σταματήσουμε σοβαρούς τραυματισμούς και θανάτους στα αυτοκίνητά μας. Και ενώ ο περιορισμός της ταχύτητας δεν είναι θεραπεία, αξίζει να το κάνουμε αν μπορούμε να σώσουμε έστω και μια ζωή».

Εκτός από τον περιορισμό των υψηλών ταχυτήτων, η εταιρεία διερευνά επίσης πώς ένας συνδυασμός έξυπνου ελέγχου ταχύτητας και τεχνολογίας «geofencing» θα μπορούσε αυτομάτως να περιορίσει τις ταχύτητες γύρω από τα σχολεία και τα νοσοκομεία στο μέλλον. «Θέλουμε να ξεκινήσουμε μια συζήτηση για το αν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν το δικαίωμα ή ίσως και την υποχρέωση να εγκαταστήσουν τεχνολογίες στα αυτοκίνητα τους που θα αλλάζουν τη συμπεριφορά του οδηγού για να αντιμετωπίσουν προβλήματα όπως η ταχύτητα, η μέθη ή η απόσπαση της προσοχής», δήλωσε ο κ. Samuelsson. «Δεν έχουμε συγκεκριμένη απάντηση σε αυτή την ερώτηση, αλλά πιστεύουμε ότι πρέπει να πάρουμε ηγετικό ρόλο στη συζήτηση και να είμαστε πρωτοπόροι».

Το πρόβλημα με την υψηλή ταχύτητα είναι ότι πάνω από ορισμένες ταχύτητες, οι τεχνολογίες ασφάλειας του αυτοκινήτου και ο σχεδιασμός έξυπνων υποδομών δεν επαρκούν πλέον για την αποφυγή σοβαρών τραυματισμών και θανατηφόρων ατυχημάτων σε περίπτωση ατυχήματος. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ισχύουν όρια ταχύτητας στις περισσότερες δυτικές χώρες, ωστόσο η υπερβολική ταχύτητα παραμένει σε κάθε χώρα πρόβλημα αλλά και ένας από τους πιο συνηθισμένους λόγους θανάτων από την κυκλοφορία των οχημάτων.

Εκατομμύρια άνθρωποι εξακολουθούν να αρέσκονται στην υπερβολική ταχύτητα ενώ τα δεδομένα των τροχαίων ατυχημάτων δείχνουν ότι το 25% όλων των θανάτων από τροχαία ατυχήματα στις ΗΠΑ το 2017 προκλήθηκαν από την υπερβολική ταχύτητα.

Εκτός από την ταχύτητα, δύο άλλοι παράγοντες αποτελούν προβληματικές συνιστώσες προς το «μηδέν» του στόχου. Η «οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών» είναι παράνομη σε μεγάλες περιοχές του κόσμου, όμως παραμένει ένας πρωταρχικός λόγος τραυματισμών και θανάτων στους σημερινούς δρόμους.

Ο άλλος παράγοντας είναι η απόσπαση της προσοχής. Οι οδηγοί που αποσπούν την προσοχή τους από τα κινητά τους τηλέφωνα ή που δεν ασχολούνται πλήρως με την οδήγηση είναι μια άλλη σημαντική αιτία της έλλειψης ασφάλειας οδήγησης. Οι οδηγοί αυτής της κατηγορίας είναι εξίσου επικίνδυνοι με τους μεθυσμένους οδηγούς.

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored YouTube redr Twitter