Κατά τη διάρκεια του Innovations Renault 2014 παρουσιάστηκε ένας νέος κινητήρας που κινείται με υγραέριο, ο οποίος είχε προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει στην αγορά το 2015.
Η νέα μονάδα δεν είναι μονού καυσίμου, δηλαδή δεν λειτουργεί μόνο με υγραέριο. Αντίθετα, λειτουργεί σαν τους κινητήρες μετατροπής που γνωρίζουμε σήμερα – ξεκινά σε λειτουργία βενζίνης και μεταβαίνει αυτόματα σε αέριο μόλις ζεσταθεί σωστά. Η διαφορά μεταξύ των σημερινών λύσεων και αυτής της λύσης είναι ότι το νέο σύστημα μετάδοσης κίνησης της Renault έχει τροποποιηθεί για LPG από την αρχή, κι έτσι δεν είναι ένας τεχνολογικά παλιός κινητήρας που προσαρμόστηκε γρήγορα για να λειτουργεί με το φθηνότερο καύσιμο. Η Renault προσέγγισε το θέμα ολιστικά και χρησιμοποίησε κάθε είδους σύγχρονες λύσεις στον κινητήρα, έτσι το τελικό προϊόν είναι γεμάτο με όλη την τεχνολογία που διαθέτει σήμερα η βιομηχανία.
Ας μπούμε λοιπόν στις λεπτομέρειες: ο τρικύλινδρος κινητήρας, εκτός από υπερτροφοδοτούμενος, διαθέτει τεχνολογία start/stop, ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα και λειτουργία "eco" οδήγησης. Όλα αυτά, προφανώς σε συνδυασμό με το υγραέριο ως καύσιμο, λέγεται ότι κάνουν αυτοκίνητα εξοπλισμένα με τη νέα μονάδα συμβατή με το Euro 6, με εκπομπές CO2 μειωμένες κατά 10% σε σύγκριση με αντίστοιχες μόνο βενζίνης.
Σύμφωνα με τη Renault, ο κινητήρας χρειάζεται έως και 20% λιγότερο καύσιμο από ό,τι οι προηγούμενες (δηλαδή, οι σημερινές) μονάδες παραγωγής. Παραδόξως, όμως, το κόστος λειτουργίας υποτίθεται ότι θα μειωθεί μόνο κατά 25%. Ίσως στη Γαλλία, όπου η σχέση τιμής βενζίνης - υγραεριου δεν είναι τόσο ελκυστική όσο αλλού.
Όσο για το σύστημα υγραερίου ως τέτοιο, προφανώς έχει σχεδιαστεί εσωτερικά από τη γαλλική μάρκα. Υπήρχαν ορισμένες προκλήσεις που έπρεπε να αντιμετωπιστούν, όπως η εύρεση της σωστής ισορροπίας μεταξύ της τιμής του turbo boost και της πίεσης LPG ή η βελτιστοποίηση του κινητήρα ώστε να μπορεί να λειτουργεί με υγραέριο όσο το δυνατόν περισσότερο (με όσο το δυνατόν λιγότερη βενζίνη), χωρίς να εμπλέκεται ο οδηγός στη διαδικασία μετάβασης. Οι μετατροπές θα γίνονται και εσωτερικά, στις γραμμές συναρμολόγησης των εργοστασίων της Renault, χωρίς τη δημιουργία κέντρων μετατροπής ή τη συνεργασία με εξωτερικούς υπεργολάβους. Μέχρι στιγμής η Renault δεν έχει διευκρινίσει ποια μοντέλα θα επωφεληθούν από τη νέα λύση, αλλά αν έπρεπε να μαντέψουμε, θα στοιχηματίσουμε στη σειρά Clio, Mégane και Dacia.