Και αυτό είναι αναμενόμενο καθώς η τιμή του είναι περίπου 60% χαμηλότερη σε σύγκριση με τη βενζίνη, 30% χαμηλότερη σε σύγκριση με το πετρέλαιο και περίπου 40% χαμηλότερη σε σύγκριση με το υγραέριο (LPG). Τα οχήματα που κινούνται με CNG παράγουν 25% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα σε σχέση με τη βενζίνη και 35% λιγότερο σε σχέση με αυτά που κινούνται με πετρέλαιο. Παράλληλα, επιτυγχάνεται 95% μείωση στις εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα, 80% μείωση στις εκπομπές υδρογονανθράκων και 30% μείωση στα οξείδια του αζώτου.
Ως προς την απόδοση, ένα κιλό φυσικού αερίου κίνησης CNG (το συγκεκριμένο καύσιμο μετριέται σε κιλά και όχι σε λίτρα όπως η βενζίνη και το πετρέλαιο κίνησης) είναι ενεργειακά ισοδύναμο με 1,5 λίτρο βενζίνης, 1,3 λίτρο πετρελαίου και περίπου 2 λίτρα υγραερίου.
Το φυσικό αέριο πρωτοστατεί και στις καινοτόμες εφαρμογές όπως καταδεικνύει πειραματικό σχέδιο το οποίο εξετάζει το ενδεχόμενο αντικατάστασης του υδρογόνου με φυσικό αέριο στις κυψέλες καυσίμου.
Η αυτοκινητοβιομηχανία στρέφεται στο φυσικό αέριο
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες παράγουν εκδόσεις CNG για όλα τα γνωστά μοντέλα που κινούνται με βενζίνη ή πετρέλαιο και προσφέρουν οχήματα διπλού καυσίμου. Επαγγελματίες και ιδιώτες οδηγοί εκμεταλλεύονται τα οφέλη του φυσικού αερίου κίνησης και διανύουν εκατοντάδες χιλιόμετρα με αυτονομία.
• Νέο Audi A5 Sportback g-tron
Το Audi A5 Sportback g-tron, που παρουσιάστηκε στη μεγάλη Έκθεση Αυτοκινήτου στη Γενεύη, έχει ακριβώς ίδιες επιδόσεις με την έκδοση βενζίνης, αλλά εκπέμπει 80% λιγότερους ρύπους C2.
• Θα τα «χιλιάσουν» τα Fiat Panda
Η FCA είναι πρωτοπόρος αυτοκινητοβιομηχανία στην υιοθέτηση του φυσικού αερίου ως καύσιμου κίνησης, με πάνω από 700.000 πωλήσεις οχημάτων CNG και διαρκής προσήλωση της εταιρείας στους στόχους για βιώσιμη ανάπτυξη και προστασία του περιβάλλοντος.
Μοντέλα φυσικού αερίου στην ελληνική και ευρωπαϊκή αγορά
Στην ευρωπαϊκή και ελληνική αγορά κυκλοφορούν ΙΧ και επαγγελματικά CNG μοντέλα από όλες τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Τα πιο γνωστά μοντέλα κυκλοφορούν και σε CNG εκδόσεις ενώ η γκάμα τους διευρύνεται συνεχώς με νέα μοντέλα να κάνουν την εμφάνισή τους στη διεθνή και την ελληνική αγορά. Ήδη στους ελληνικούς δρόμους κυκλοφορούν CNG οχήματα γνωστών αντιπροσωπειών όπως είναι η Fiat (Fiat 500L Natural Power, Fiat Qubo 1.4 70 PS , Fiat Punto 1.4 70 PS, Fiat Panda, Fiat Doblo 1.4 T-Jet 120 PS) , η Audi (Audi A3 Sportback g-tron), η Mercedes Benz (B Class 200, E 200 NTG, Benz Sprinter NGT), η Lancia (LanciaYpsilon 0.9 TwinAir), η Piaggio,η Iveco (Iveco Daily), η Volskwagen (VW Golf 1.4 TGi, Passat 1.4 TSI 150 PS EcoFuel, Eco Up, Caddy Vann Ecofuel), η Seat (Seat Leon 1.4 TGI 110 PS, Mii Ecofuel), η Skoda (Octavia G-TEC, Citigo), η Opel (Opel ZafiraTourer 1.6 CNG Turbo, Opel Combo 1.4 T-Jet 120 PS) και η Honda (Civic Natural Gas).
Οι Έλληνες οδηγοί μπορούν να παραγγείλουν τη CNG έκδοση του μοντέλου που επιθυμούν ενώ νέα μοντέλα είναι συνεχώς διαθέσιμα στο εξωτερικό όπως τα Renault Kangoo, Toyota Camry CNG, Peugeot 405 (SD)CNG, Peugeot 207 (3D/5D/SW/CC) VTi CNG (CH), Peugeot 308 (3D/5D/SW) VTiCNG (CH), Peugeot 405 (4D)CNG.
Κοιτάζοντας το μέλλον με φυσικό αέριο κίνησης
Το φυσικό αέριο πρωτοστατεί και στις καινοτόμες εφαρμογές όπως καταδεικνύει πειραματικό σχέδιο το οποίο εξετάζει το ενδεχόμενο αντικατάστασης του υδρογόνου με φυσικό αέριο στις κυψέλες καυσίμου.
Επάνω σε αυτό δουλεύει η Toyota καθώς η έλλειψη υποδομών ανεφοδιασμού υδρογόνου καθιστά επιτακτική την ανάγκη εξεύρεσης εναλλακτικών λύσεων.
Μια από τις εναλλακτικές λύσεις που εξετάζονται είναι και η υβδρική λύση που δοκιμάζει η Toyota, όπου το ρόλο του υδρογόνου στις κυψέλες παίρνει το φυσικό αέριο.
Η εταιρεία δοκιμάζει το σύστημα αυτό στο εργοστάσιο Motomachi στην Ιαπωνία και ακόμη και αν δεν προχωρήσει τελικά στην φάση της παραγωγής, δίνει ένα ερέθισμα για περαιτέρω έρευνες για τη χρήση του φυσικού αερίου σε τομείς που μέχρι τώρα δεν έχει έντονη παρουσία.