Κινητήρας Diesel. Ο κωδικός P0011-12 το πρόβλημα ο έλεγχος και η λύση

Εξειδικευμένη τεχνική πληροφόρηση για επαγγελματίες μηχανικούς και ηλεκτρολόγους αυτοκινήτων

Το Ινστιτούτο μαζί με την εφημερίδα το «Συνεργείο του αυτοκινήτου» γνωρίζοντας όσο κανείς άλλος τις ανάγκες και τα προβλήματα του Έλληνα μηχανικού εγκαινιάζει μια νέα στήλη παροχής εξειδικευμένων πληροφοριών. Βρήκατε τον κωδικό και μετά; Πόσες φορές δεν αφιερώσατε ώρες πολλές για την λύση ενός προβλήματος για το οποίο είχατε τον κωδικό βλάβης; Οι πληροφορίες αυτές αφορούν τον έλεγχο και την επιβεβαίωση του προβλήματος μετά την αναγνώριση του κωδικού βλάβης από το διαγνωστικό.

Πληροφορίες η οποίες ενώ υπάρχουν και δίδονται από τον κατασκευαστή, είτε δεν γνωρίζουμε την ύπαρξή τους, είτε τις αγνοούμε, είτε δεν τις συνδυάζουμε με το πρόβλημα μιας και θεωρούμε ότι η ένδειξη του κωδικού βλάβης μέσα από το διαγνωστικό θα μας δώσει την λύση. Δυστυχώς σε μερικές περιπτώσεις αυτό δεν είναι από μόνο του αρκετό και απαιτεί μια σύνθετη εξειδικευμένη διαδικασία έλεγχου. Αυτή την διαδικασία θα περιγράψουμε σε αυτή και στις επόμενες στήλες του «Συνεργείου», πιστεύοντας πως θα σας καθοδηγήσουμε στην επίλυση δύσκολων προβλημάτων. Ο νέος κωδικός που μας προβλημάτισε ήταν ο κωδικός P0011 σε ένα αυτοκίνητο με κινητήρα Diesel. Όπως βλέπετε αφορά ένα τυποποιημένο κωδικό βλάβης ο οποίος μπορεί να ανιχνεύεται στον οποιοδήποτε κινητήρα.

Περιγραφή του προβλήματος

Eνα πετρελαιοκίνητο επιβατικό όχημα ενώ πήγαινε σε πορεία μέσα στην πόλη, ξαφνικά άναψε η ενδεικτική λυχνία βλαβών. Ο οδηγός όταν άναψε η ενδεικτική λυχνία το πήγε στο συνεργείο. Μηδενίστηκαν οι κωδικοί ο κωδικός όμως P0011 εξακολουθούσε να παραμένει και το αυτοκίνητο έμεινε στο συνεργείο.

Διαδικασία Επιβεβαίωσης Κωδικού Βλάβης DTC

Παρακάτω αναφέρεται η προτεινόμενη διαδικασία ελέγχου από τον κατασκευαστή. Με δεδομένο ότι ο κωδικός P0011 συνδέεται άμεσα και με τον κωδικό P0012 στην συνέχεια θα αναλυθεί η διαδικασία διάγνωση και των δύο κωδικών μαζί.

ΚΩΔΙΚΟΙ ΒΛΑΒΗΣ

P0011: Θέση εκκεντροφόρου Α- Χρονισμός εκκεντροφόρου- Υπερβολική προπορεία - απόδοση του συστήματος

P0012: Θέση εκκεντροφόρου Β- Χρονισμός εκκεντροφόρου- Υπερβολική βραδυπορεία - απόδοση του συστήματος

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Το Σύστημα Μεταβλητού Χρονισμού Βαλβίδων (VVT) περιλαμβάνει, τον Εγκέφαλο (ECM), την Βαλβίδα Ελέγχου Λαδιού Χρονισμού Εκκεντροφόρου (OCV) και τον μηχανισμό ελέγχου Μεταβλητού Χρονισμού (VVT controller). Ο ECM στέλνει ένα σήμα ελέγχου στην Βαλβίδα Ελέγχου Λαδιού Χρονισμού OCV με την μορφή επιθυμητού "Κύκλου-Απόδοσης" Αυτό το σήμα ελέγχου, που εφαρμόζεται στην OCV, ρυθμίζει την πίεση λαδιού που παρέχεται στο μηχανισμό ελέγχου Μεταβλητού Χρονισμού. Ο έλεγχος χρονισμού του Εκκεντροφόρου εκτελείται με βάση την κατάσταση λειτουργίας του κινητήρα, όπως όγκος αέρα εισαγωγής, θέση πεταλούδας γκαζιού και θερμοκρασία ψυκτικού υγρού κινητήρα. Ο Εγκέφαλος ελέγχει την βαλβίδα OCV λαμβάνοντας σαν βάση σήματα από πολλούς αισθητήρες. Ο μηχανισμός ελέγχου Μεταβλητού Χρονισμού, ρυθμίζει την γωνία του εκκεντροφόρου εισαγωγής, χρησιμοποιώντας πίεση λαδιού δια μέσου της βαλβίδας OCV. Σαν αποτέλεσμα αυτού, βελτιστοποιείται η σχετική θέση μεταξύ του εκκεντροφόρου και στροφαλοφόρου, βελτιώνονται η ροπή του κινητήρα και η κατανάλωση καυσίμου, ενώ μειώνονται τα ποσοστά ρύπων στα καυσαέρια. Ο Εγκέφαλος ανιχνεύει το πραγματικό χρονισμό των βαλβίδων χρησιμοποιώντας σήματα από τους αισθητήρες θέσης εκκεντροφόρου και στροφαλοφόρου. Ο Εγκέφαλος εκτελεί υποστηρικτικό έλεγχο και επιβεβαιώνει τον ιδανικό χρονισμό των βαλβίδων.

p0011 meros1 a

Αρ. ΚΩΔΙΚΟΥ ΒΛΑΒΗΣ DTC

P0011

Κατάσταση που ανιχνεύεται ο Κωδικός Βλάβης (DTC)

Η διαφορά μεταξύ επιθυμητής γωνίας εκκεντροφόρου και πραγματικής γωνίας εκκεντροφόρου είναι περισσότερη από 10° μετά π|ν ενεργοποίηση της εργασίας αφαίρεσης ξένου αντικειμένου (λογική ανίχνευσης 1 η 2 δρόμων)


Περιοχή Προβλήματος

Χρονισμός Βαλβίδων
Βαλβίδα ελέγχου λαδιού χρονισμού εκκεντροφόρου (OCV)
Μηχανισμός ελέγχου Μεταβλητού Χρονισμού Βαλβίδων VVT
ECM

Αρ. ΚΩΔΙΚΟΥ ΒΛΑΒΗΣ DTC

P0011

Κατάσταση που ανιχνεύεται ο Κωδικός Βλάβης (DTC)

Η σχετική γωνία του εκκεντροφόρου και στροφαλοφόρου έχει απόκλιση 10° (γωνία στροφαλοφόρου) από την στάνταρτ γωνία της πλευράς προπορείας. (λογική ανίχνευσης 3 δρόμων)

Αρ. ΚΩΔΙΚΟΥ ΒΛΑΒΗΣ DTC

Ρ0012

Κατάσταση που ανιχνεύεται ο Κωδικός Βλάβης (DTC)

Η σχετική γωνία του εκκεντροφόρου και στροφαλοφόρου έχει απόκλιση 15° (γωνία στροφαλοφόρου) από την στάνταρτ γωνία της πλευράς βραδυπορίας. (λογική ανίχνευσης 3 δρόμων)


Περιοχή Προβλήματος

• Χρονισμός Βαλβίδων (η καδένα έχει πηδήξει δόντι, η έχει εφελκυστεί)
• Βαλβίδα ελέγχου λαδιού χρονισμού εκκεντροφόρου (OCV)
• Μηχανισμός ελέγχου Μεταβλητού Χρονισμού Βαλβίδων VVT
• ECM

ΣΥΜΒΟΥΛΗ

  • Ο DTC Ρ0011 ανιχνεύεται όταν το αυτοκίνητο έχει κυκλοφορήσει στην πόλη για περίπου 20 λεπτά μετά την προθέρμανση (επαναλαμβανόμενη επιτάχυνση για 3 δευτερόλεπτα και επιβράδυνση για 5 δευτερόλεπτα).
  • Ο DTC Ρ0012 ανιχνεύεται όταν ο κινητήρας βρίσκεται στο ρελαντί για περίπου 10 δευτερόλεπτα μετά την προθέρμανση. Εάν δεν ανιχνευτεί, μαρσάρετε τον κινητήρα και αφήστε τον στο ρελαντί για περίπου 10 δευτερόλεπτα πάλι.

ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ

p0011 meros1 b


ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

Μετά την αντικατάσταση του εγκεφάλου ECM, πραγματοποιείστε εκμάθηση της ηλεκτρονικής πεταλούδας γκαζιού (Βλέπε σελίδα ΜΘ-9).


  Αν είστε συνδρομητής παρακαλούμε  
με το όνομα χρήστη και τον κωδικό σας για να διαβάστε όλο το άρθρο.

Αν δεν είστε συνδρομητής ή η συνδρομή σας έχει λήξει 
παρακαλούμε 
εγγραφείτε ή ανανεώστε την συνδρομή σας.

 

WorkshopData Car Truck

 

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored facebook logored YouTube redr Twitter

linkedin