Το Ινστιτούτο μαζί με την εφημερίδα το «Συνεργείο του αυτοκινήτου» γνωρίζοντας όσο κανείς άλλος τις ανάγκες και τα προβλήματα του Έλληνα μηχανικού εγκαινιάζει μια νέα στήλη παροχής εξειδικευμένων πληροφοριών. Βρήκατε τον κωδικό και μετά; Πόσες φορές δεν αφιερώσατε ώρες πολλές για την λύση ενός προβλήματος για το οποίο είχατε τον κωδικό βλάβης; Οι πληροφορίες αυτές αφορούν τον έλεγχο και την επιβεβαίωση του προβλήματος μετά την αναγνώριση του κωδικού βλάβης από το διαγνωστικό.
Πληροφορίες οι οποίες ενώ υπάρχουν και δίδονται από τον κατασκευαστή, είτε δεν γνωρίζουμε την ύπαρξή τους, είτε τις αγνοούμε, είτε δεν τις συνδυάζουμε με το πρόβλημα μιας και θεωρούμε ότι η ένδειξη του κωδικού βλάβης μέσα από το διαγνωστικό θα μας δώσει την λύση. Δυστυχώς σε μερικές περιπτώσεις αυτό δεν είναι από μόνο του αρκετό και απαιτεί μια σύνθετη εξειδικευμένη διαδικασία έλεγχου. Αυτή την διαδικασία θα περιγράψουμε σε αυτή και στις επόμενες στήλες του «Συνεργείου», πιστεύοντας πως θα σας καθοδηγήσουμε στην επίλυση δύσκολων προβλημάτων.
Συγκεντρώστε τους κωδικούς και τις διαδικασίες διάγνωσης και ταξινομήστε τους ως ένα χρήσιμο εργαλείο, επιλεγμένο από το «Συνεργείο» και τους συνεργάτες τους.
DTC: ΟΙ ΚΩΔΙΚΟΙ ΒΛΑΒΗΣ ΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΟΝΤΑΙ
DTC P0336: Απόδοση / Εμβέλεια του Αισθητήρα Θέσης του Στροφαλοφόρου
DTC P0337: Ανοικτό Κύκλωμα, Βραχυκύκλωμα ή Δεν Υπάρχει Σήμα στο Κύκλωμα του Αισθητήρα Θέσης του Στροφαλοφόρου
DTC P1669: Δεν Υπάρχουν Στροφές Κινητήρα
DTC P1672: Επιτήρηση των Μέγιστων Στροφών του Κινητήρα
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
Το σύστημα του αισθητήρα θέσης στροφαλοφόρου αποτελείται από το οδοντωτό γρανάζι του αισθητήρα του στροφαλοφόρου και τον αισθητήρα τύπου Hall. Το οδοντωτό γρανάζι του αισθητήρα αποτελείται από 60 (58+2) ζεύγη μαγνητικών πόλων τα οποία διανέμονται στην περιφέρεια από την οποία απουσιάζουν δύο πόλοι για να προσδιορίζεται η θέση του στροφαλοφόρου.
Το πηνίο λήψης είναι κατασκευασμένο από σιδερένιο πυρήνα και μαγνήτη. Το οδοντωτό γρανάζι του αισθητήρα του στροφαλοφόρου περιστρέφεται και καθώς κάθε δόντι περνά από το πηνίο λήψης, δημιουργείται ένα σήμα παλμού.
Με βάση αυτά τα σήματα, ο εγκέφαλος ECM υπολογίζει την θέση του στροφαλοφόρου άξονα και την ταχύτητα περιστροφής του κινητήρα RPM. Χρησιμοποιώντας αυτούς του υπολογισμούς, ελέγχεται το σύστημα του κοινού κανόνα ψεκασμού (Common Rail).
Σχήμα: Διάταξη αισθητήρα θέσης του στροφαλοφόρου άξονα
Σχήμα: Κυματομορφή αναφοράς αισθητήρα θέσης στροφαλοφόρου άξονα. Η κυματομορφή μεταξύ των ακροδεκτών NE+ και NE- των φις του εγκεφάλου ECM με τον κινητήρα στο ρελαντί.
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ FAIL-SAFE
Αν είστε συνδρομητής παρακαλούμε συνδεθείτε
με το όνομα χρήστη και τον κωδικό σας για να διαβάστε όλο το άρθρο.
Αν δεν είστε συνδρομητής ή η συνδρομή σας έχει λήξει
παρακαλούμε εγγραφείτε ή ανανεώστε την συνδρομή σας.