DIESEL: Αισθητήρας θέσης του εκκεντροφόρου άξονα - κωδικοί βλαβών - έλεγχος και επισκευή

Όλα όσα θα θέλατε να ξέρετε για τα προβλήματα, αλλά και την λύση τους, που εμφανίζει ο κινητήρας όταν ο αισθητήρα θέσης του Εκκεντροφόρου άξονα δυσλειτουργεί και η ηλεκτρονική διαχείριση του κινητήρα καταγράφει βλάβες με κωδικούς:

Το Ινστιτούτο μαζί με την εφημερίδα το «Συνεργείο του αυτοκινήτου» γνωρίζοντας όσο κανείς άλλος τις ανάγκες και τα προβλήματα του Έλληνα μηχανικού εγκαινιάζει μια νέα στήλη παροχής εξειδικευμένων πληροφοριών. Βρήκατε τον κωδικό και μετά; Πόσες φορές δεν αφιερώσατε ώρες πολλές για την λύση ενός προβλήματος για το οποίο είχατε τον κωδικό βλάβης; Οι πληροφορίες αυτές αφορούν τον έλεγχο και την επιβεβαίωση του προβλήματος μετά την αναγνώριση του κωδικού βλάβης από το διαγνωστικό.

Πληροφορίες οι οποίες ενώ υπάρχουν και δίδονται από τον κατασκευαστή, είτε δεν γνωρίζουμε την ύπαρξή τους, είτε τις αγνοούμε, είτε δεν τις συνδυάζουμε με το πρόβλημα μιας και θεωρούμε ότι η ένδειξη του κωδικού βλάβης μέσα από το διαγνωστικό θα μας δώσει την λύση.

Δυστυχώς σε μερικές περιπτώσεις αυτό δεν είναι από μόνο του αρκετό και απαιτεί μια σύνθετη εξειδικευμένη διαδικασία έλεγχου. Αυτή την διαδικασία θα περιγράψουμε σε αυτή και στις επόμενες στήλες του «Συνεργείου», πιστεύοντας πως θα σας καθοδηγήσουμε στην επίλυση δύσκολων προβλημάτων.

Συγκεντρώστε τους κωδικούς και τις διαδικασίες διάγνωσης και ταξινομήστε τους ως ένα χρήσιμο εργαλείο, επιλεγμένο από το «Συνεργείο» και τους συνεργάτες τους.

DTC: ΟΙ ΚΩΔΙΚΟΙ ΒΛΑΒΗΣ ΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΟΝΤΑΙ

  • DTC P0341: Ανοικτό Κύκλωμα, Βραχυκύκλωμα ή Δεν Υπάρχει Σήμα στο Κύκλωμα του Αισθητήρα Θέσης του Εκκεντροφόρου
  • DTC P0343: Απόδοση / Εμβέλεια του Αισθητήρα Θέσης του Εκκεντροφόρου

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Ο αισθητήρας θέσης του εκκεντροφόρου βρίσκεται τοποθετημένος στο κέλυφος του εκκεντροφόρου. Είναι ένας αισθητήρας τύπου Hall.

Όταν το τμήμα ανίχνευσης του σήματος στην τροχαλία του εκκεντροφόρου περνά μπροστά από τον αισθητήρα θέσης του εκκεντροφόρου, το διάκενο αέρα μεταξύ του αισθητήρα και του τμήματος ανίχνευσης του σήματος μεταβάλλεται. Ο αισθητήρας θέσης του εκκεντροφόρου μετατρέπει αυτήν την μεταβολή σε σήμα και το στέλνει στον εγκέφαλο ECM. Ο εγκέφαλος ECM χρειάζεται μία αναφορά κυλίνδρου για να ενεργοποιήσει την φάση ψεκασμού σε σειριακή κατάσταση (κύλινδρο ανά κύλινδρο με σειρά 1-3-4-2).

 ekkedroforos1

Σχήμα: Διάταξη αισθητήρα θέσης του εκκεντροφόρου άξονα

ekkedroforos2

ekkedroforos3

Σχήμα: Η κυματομορφή μεταξύ των ακροδεκτών G+ και G- των φις του εγκεφάλου ECM με τον κινητήρα στο ρελαντί.

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ FAIL-SAFE

ΚΩΔΙΚΟΣ ΒΛΑΒΗΣ DTC
P0341
P0343

Λειτουργία ασφαλείας Fail-safe
Δυσκολία στην εκκίνηση

Συνθήκη Απενεργοποίησης Λειτουργίας Fail-safe
Διακόπτης ανάφλεξης OFF

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΛΕΓΧΟΥ

Παρατηρήσεις


  Αν είστε συνδρομητής παρακαλούμε  
με το όνομα χρήστη και τον κωδικό σας για να διαβάστε όλο το άρθρο.

Αν δεν είστε συνδρομητής ή η συνδρομή σας έχει λήξει 
παρακαλούμε 
εγγραφείτε ή ανανεώστε την συνδρομή σας.

 

WorkshopData Car Truck

 

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info [at] tosynergeio.gr

 

 

Social Media

Facebook-color Instagram-color youtube-color Twitter linkedin

Σεμινάρια ΙΔΕΕΑ