Διάγνωση/Αιτίες βλαβών: Προβλήματα στο σύστημα συμπλέκτη

Κατά την εκτίμηση βλαβών στο σύστημα συμπλέκτη, κατά τη διάγνωση βλαβών καθώς και κατά την αναζήτηση και αποκατάσταση σφαλμάτων πρέπει να λαμβάνονται υπόψη συγκεκριμένα κριτήρια και να τηρείται συγκεκριμένη διαδικασία, ώστε να έχει επιτυχία η διόρθωση του σφάλματος και να μην χρειαστεί ξανά να πραγματοποιηθεί η επισκευή. Η διαδοχική σειρά για τη διόρθωση του σφάλματος στο σύστημα συμπλέκτη είναι η εξής:

  1. Διαπίστωση πελάτη
  2. Αναζήτηση σφάλματος
  3. Διάγνωση της βλάβης
  4. Διόρθωση του σφάλματος

Η αιτία διαμαρτυρίας δίνει βασικές πληροφορίες για την ακόλουθη αναζήτηση βλάβης, που οδηγεί σε μία ή περισσότερες αιτίες. Ο συμπλέκτης πρέπει να ελεγθεί οπτικά και να υποβληθεί σε ελέγχους διαστάσεων αν κριθεί απαραίτητο είτε είναι ακόμα τοποθετημένος είτε έχει ήδη αφαιρεθεί. Αυτή η διαδικασία θα μας δώσει μια ένδει- ξη που θα μας βοηθήσει στη σωστή διάγνωση και θα οδηγήσει στην επισκευή ή την αντικατάσταση των εμπλεκόμενων εξαρτημάτων.

Οι αιτίες της διαπίστωσης πελάτη

Η ακριβής πληροφορία σχετικά με τη διαπίστωση πελάτη είναι απαραίτητη για τη διόρθωση του σφάλματος.

Όσον αφορά στο συμπλέκτη οι διάφορες διαπιστώσεις πελάτη μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού και μπορούν να περιγραφούν σχετικά εύκολα και με σαφήνεια

Οι πέντε πιθανές αιτίες διαμαρτυρίας για το συμπλέκτη:

  • Ο συμπλέκτης δεν αποσυμπλέκει
  • Ο συμπλέκτης πατινάρει
  • Ο συμπλέκτης κάνει θόρυβο
  • Ο συμπλέκτης σκορτσάρει
  • Το πεντάλ του συμπλέκτη είναι βαρύ κατά τη λειτουργία

Η αναζήτηση σφαλμάτων

Λόγω των ξεκάθαρων εκτιμήσεων για την αιτία της διαπίστωσης πελάτη μπορεί αρχικά να περιοριστεί η αναζήτηση σφάλματος. Παρόλ’ αυτά, παρατηρείται το λάθος της άμεσης εξαγωγής του συμπλέκτη, που στις περισσότερες περιπτώσεις αποτελεί το μεγαλύτερο μέρος της επισκευής.  Αντιθέτως, παρατηρείται το φαινόμενο να αγνοείται η αναζήτηση της αιτίας του προβλήματος και η λύση του με απλές κινήσεις και αντικατάσταση περιφερειακών εξαρτημάτων του σετ συμπλέκτη. Οι αιτίες βλάβης του συμπλέκτη δεν πρέπει τις περισσότερες φορές να συσχετίζονται αρχικά με την εσφαλμένη λειτουργία του συμπλέκτη. Μια πιο ακριβής ματιά θα έδειχνε πως υπάρχουν ποικίλοι εξωτερικοί παράγοντες που μπορούν να επηρρεάσουν τη λειτουργία του συμπλέκτη.

Μερικά παραδείγματα:

Λάθος ρύθμιση του καρμπυρατέρ ή του συστήματος ψεκασμού μπορεί να προκαλέσει κακή συμπεριφορά στο ρελαντί. Στην λειτουργία του συμπλέκτη μπορεί αυτό να γίνει αντιληπτό κατά την οδήγηση σαν σκορτσάρισμα.

Ένα λάθος ρυθμισμένο σύστημα ανάφλεξης μπορεί ομοίως να οδηγήσει σε φαινόμενα που προκαλούν σκορτσάρισμα κατά την σύμπλεξη. Επιπλέον η „αυτανάφλεξη“ κατά το σβήσιμο του κινητήρα προκαλεί καταπόνηση των φυλλοειδών ελατηρίων. Τσακισμένα φυλλοειδή ελατήρια προκαλούν προβλήματα αποσύμπλεξης.

Κατεστραμμένες ή αδύναμες βάσεις στήριξης του κινητήρα προκαλούν έντονη μετακίνηση του κινητήρα κατά τη σύμπλεξη κάτι που προκαλεί μια μετάβαση μεταξύ των δυναμικών και στατικών συντελεστών τριβής στην επιφάνεια τριβής του συμπλέκτη και οδηγεί σε σκορτσάρισμα.

Μηχανισμός γκαζιού που κινείται με δυσκολία οδηγεί επίσης σε φαινόμενα σκορτσαρίσματος. Το απότομο πάτημα του γκαζιού σε συνδυασμό με πολύ μαλακές βάσεις στήριξης του κινητήρα προκαλούν ταλάντωση του συστήματος μετάδοσης κίνησης («κλοτσάει»).

Φθαρμένη ντίζα συμπλέκτη προκαλεί προβλήματα αποσύμπλεξης και σκορτσαρίσματος. Μη τήρηση των τιμών ρύθμισης για την ντίζα συμπλέκτη οδηγεί σε πατινάρισμα ή προβλήματα κατά την σύμπλεξη, μέχρι και την πλήρη καταστροφή των εξαρτημάτων του συμπλέκτη.

diagnosi siblektis

Σφάλματα στο υδραυλικό σύστημα αποσύμπλεξης προκαλούν προβλήματα αποσύμπλεξης ή σκορτσάρισμα.

Bάσεις στήριξης του κιβωτίου ταχυτήτων ή η μη ύπαρξη σωληνωτών πείρων κεντραρίσματος οδηγούν σε γωνιακή μετατόπιση μεταξύ στροφαλοφόρου άξονα και άξονα κιβωτίου ταχυτήτων. Ως αποτέλεσμα προκαλείται σκορτσάρισμα ή προβλήματα αποσύμπλεξης.

Οι παράκεντρες κινήσεις του δίσκου του συμπλέκτη που εμφανίζονται λόγω της γωνιακής μετατόπισης κατά τη σύμπλεξη και αποσύμπλεξη οδηγούν σε σπασίματα στις ενώσεις των εξαρτημάτων.

Ανοχές (μπόσικα) στις αρθρώσεις του άξονα προκαλούν τίναγμα κατά την εναλλαγή φορτίου.

Από αυτό μπορούν να λυγίσουν τα φυλλοειδή ελατήρια και να προκληθούν προβλήματα αποσύμπλεξης ή σκορτσάρισμα.

Τεχνικές οδηγίες θα βρείτε στη διεύθυνση www.RepXpert.Com ή www.Schaeffler-Aftermarket.Com!

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored YouTube redr Twitter

 

Σεμινάρια Επόμενου Μήνα
fisiki parousia ilektronika

2-ήμερο Τεχνικό Σεμινάριο με Φυσική Παρουσία στις 21-22 Σεπτεμβρίου (Αθήνα) & 5-6 Οκτωβρίου (Θεσ/νίκη)

 

Δηλώστε Συμμετοχή...
webinar 24 25

2 Σεμινάρια μέσω Υπολογιστή (Webinar): Βενζινοκινητήρες Άμεσου Ψεκασμού & Προθερμαντήρες Diesel 24 -25 Σεπτεμβρίου

 

Δηλώστε Συμμετοχή...
car air conditioning banner october

Σεμινάριο "Κλιματισμός Α/C", 7-11/10/2019

Αποκτήστε Βεβαίωση Κατάρτισης με Ευρωπαϊκή αναγνώριση.

 

Δηλώστε Συμμετοχή...
banner2cmyk

Εκδήλωση Ενδιαφέροντος για Σεμινάριο απόκτησης άδειας επαγγέλματος "Τεχνίτη Αερίων Καυσίμων" LPG/CNG

 

Δηλώστε Συμμετοχή...