Τα υβριδικά & ηλεκτρικά οχήματα λειτουργούν κάτω από υψηλές τάσεις ρεύματος σημαντικά επικίνδυνες για τους τεχνίτες.
Εκτός από τη συμβατική μπαταρία οξέος μολύβδου των 12 Volt που τροφοδοτεί τα βοηθητικά ηλεκτρικά συστήματα του αυτοκινήτου, τα περισσότερα υβριδικά & ηλεκτρικά οχήματα χρησιμοποιούν μπαταρίες υψηλής τάσης.
Οι περισσότερες από αυτές τις συστοιχίες μπαταριών HV (High Voltage) αποτελούνται από μια σειρά μικρότερων μπαταριών που είναι συνδεδεμένες μεταξύ τους και μπορούν να αναπτύξουν μια σημαντικά υψηλή τάση η οποία σε περίπτωση ατυχήματος μπορεί να είναι θανατηφόρα.
Η επισκευή και η συντήρηση των υβριδικών οχημάτων σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα διαφοροποιείται ως προς το ηλεκτρικό σύστημα του οχήματος και μάλιστα ως προς το κύκλωμα υψηλής τάσης της ηλεκτρικής διάταξης κίνησης και ως προς τον πρόσθετο συμπληρωματικό μηχανικό και ηλεκτρικό εξοπλισμό υβριδικής και ηλεκτρικής κίνησης που φέρει το κάθε αυτοκίνητο.
Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στην περίπτωση ενός τρακαρισμένου υβριδικού οχήματος για κίνδυνο ηλεκτροπληξίας. Ανάλογα με την έκταση και το είδος των ζημιών και των εργασιών, θα πρέπει να τηρούνται τα μέτρα ασφάλειας και οι κανόνες τεχνικής των εργασιών, τόσο για την ατομική προστασία του τεχνίτη όσο και την αποφυγή ζημιών στο αυτοκίνητο.
Σημαντικό:
Εργασίες επισκευής και συντήρησης των συστημάτων υψηλής τάσης HV πρέπει να πραγματοποιούνται μόνο από εξειδικευμένους τεχνικούς με πιστοποιημένη κατάρτιση.
Ηλεκτρικό ρεύμα - Μέτρα ασφάλειας
Αν είστε συνδρομητής παρακαλούμε συνδεθείτε
με το όνομα χρήστη και τον κωδικό σας για να διαβάστε όλο το άρθρο.
Αν δεν είστε συνδρομητής ή η συνδρομή σας έχει λήξει
παρακαλούμε εγγραφείτε ή ανανεώστε την συνδρομή σας.