Η εταιρεία έχει διεξάγει από έρευνες αξιοπιστίας ηλεκτρικών συσκευών έως έρευνες οικιακών ηλεκτρικών βλαβών και φυσικά Ευρωπαϊκών αυτοκινήτων.
Μία τέτοια έρευνα διεξήγαγε συγκεντρώνοντας στοιχεία από 50.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων σε 5 Ευρωπαϊκές χώρες.
Στόχος ήταν η ταξινόμηση των πιο αξιόπιστες μαρκών αυτοκινήτων καθώς και άλλα συμπεράσματα.
- Ποια ήταν η πιο αξιόπιστη εταιρεία;
- Ποια ήταν η πιο αναξιόπιστη εταιρεία;
- Ποιες είναι ζημιές που παρουσιάστηκαν πιο συχνά στους ιδιοκτήτες τους;
- Ποια εταιρεία είναι η ποιο ακριβή ως προς την συντήρηση και επισκευή;
Διαβάστε τα αποτελέσματα της έρευνας και ελπίζουμε πως δεν θα εκπλαγείτε.
1. Η πιο αξιόπιστη εταιρεία;
Στην κορυφή των πιο αξιόπιστων μοντέλων και συγκεκριμένα στις θέσεις 1-9 βρέθηκαν οι ιαπωνικές μάρκες. Πρώτη φυσικά η Lexus. Ακολουθεί η Subaru και στην συνέχεια Toyota Mitsubishi κλπ.
Η Κορεατική KIA βρίσκεται στην θέση Νο.5 και η «μαμά» εταιρεία Hyundai στην θέση 7.
Συγκεκριμένα οι πρώτες 9 μάρκες στον σχετικό πίνακα προέρχονταν από την Ασία, με τις επτά από αυτές να είναι ιαπωνικές. Την ίδια στιγμή η πιο αξιόπιστη ευρωπαϊκή μάρκα εμφανίστηκε η Seat και η Dacia αφήνοντας πιο πίσω και με μικρή διαφορά τη Skoda.
Στις θέσεις 8 & 9 ακολουθούν η Honda & Mazda. An h Nissan δεν βρισκόταν στην 13η θέση οι Ασιατικές εταιρείες θα είχαν την πλήρη πρωτοκαθεδρία.
Από την θέση 10 έως 23 βρίσκονται στο μέσον της κατάταξης ως επί το πλείστο οι Γερμανικές εταιρείες με εξαίρεση την Porsche (θέση 27), ενώ καλύτερες θέσεις καταλαμβάνεις την έρευαν το group PSA (17&22)
Δυστυχώς για το group FCA καταλαμβάνει στην έρευνα τις τελευταίες θέσεις (28-32).
Η έκπληξη έρχεται για την φίρμα που βρίσκεται στην τελευταία και με την μικρότερη αξιοπιστία η οποία σύμφωνα με την έρευνα είναι η γνωστή φίρμα ηλεκτρικών οχημάτων Tesla.
Δείτε την κατάταξη με την αξιοπιστία των εταιρειών σύμφωνα με τον Ισπανικό οργανισμό OCU.org
2. Η πιο αξιόπιστη κατηγορία στα συστήματα μετάδοσης κίνησης (Powertrain)
Αναφορικά με τα πιο αξιόπιστα συστήματα μετάδοσης κίνησης νικητής βγήκε η κατηγορία των πλήρως υβριδικών οχημάτων. Παρόλο που είναι πιο σύνθετα από τα απλούστερα ηλεκτρικά, η άποψη των ιδιοκτητών δείχνει ότι εμφανίζουν πολύ λιγότερες βλάβες.
• Στα υβριδικά plug-in φαίνεται να αναδεικνύονται η Kia και η Mitsubishi με το πασίγνωστο Outlander.
• Στα πετρελαιοκίνητα οχήματα η πιο αξιόπιστη εταιρεία φαίνεται πως ήταν Volkswagen
• Στα βενζινοκίνητα οχήματα την παρτίδα φαίνεται να κερδίζει η Audi
• Στο LPG επικράτησε το Group Renault με την θυγατρική Dacia.
3. Οι πιο συχνές βλάβες
Η έρευνα μας επιτρέπει να γνωρίζουμε, χάρη στην εμπειρία των ίδιων των οδηγών, ποιες είναι οι πιο συχνές βλάβες των αυτοκινήτων και ποιες είναι οι μάρκες που υποφέρουν περισσότερο.
Ηλεκτρικές βλάβες: Το 17% των βλαβών προκαλούνται από ηλεκτρικά εξαρτήματα: μπαταρίες, ασφάλειες, λαμπτήρες, μηχανισμούς κλεισίματος, παράθυρα, καλωδιώσεις.
Οι Alfa Romeo, Chevrolet, Citröen, Fiat, Renault και Seat είναι οι μάρκες που υποφέρουν περισσότερο.
Σύστημα Φρένων: Το 13% των βλαβών οφείλονται σε αντλίες, αγωγούς, δίσκους, τύμπανα ή ντίζες φρένων.
Οι Alfa Romeo, Chevrolet, Citroën, Fiat είναι οι μάρκες που αποτυγχάνουν περισσότερο.
Ηλεκτρονικά: Προκαλούν το 8% των αναλύσεων που δηλώνουν οι ερωτηθέντες.
Οι Alfa Romeo, Chevrolet, Fiat, Renault, Opel και Lancia είναι οι μάρκες με τη μεγαλύτερη συχνότητα εμφάνισης αυτών των προβλημάτων.
Κινητήρας: Τα στοιχεία του κινητήρα προκαλούν το 8% των βλαβών.
Οι Alfa Romeo, Audi, Chevrolet, Citröen, Fiat και Renault είναι οι μάρκες που υποφέρουν περισσότερο.
Σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου: Το 7% των βλαβών συμβαίνει σε καρμπυρατέρ, αντλίες καυσίμου, συστήματα ψεκασμού, μπεκ ...κλπ
Σύστημα Διεύθυνσης: Η απόσβεση, το σύστημα διεύθυνσης, οι άξονες και τα ελαστικά προκαλούν το 7% των βλαβών.
Οι Alfa Romeo, Audi, Chevrolet και Citröen είναι οι μάρκες που αποτυγχάνουν περισσότερο σε αυτόν τον τομέα. Κινητήρας: 8% - Alfa Romeo, Audi, Chevrolet, Citroen, Fiat και Renault
Θέρμανση και εξαερισμός: Είναι υπεύθυνοι για το 6% των βλαβών.
Alfa Romeo, Chevrolet, Citröen, Fiat, Ford, Lancia, Renault και Mini.
4. Η ποιο ακριβή εταιρεία ως προς την συντήρηση και επισκευή;
Τι γίνεται αν πρέπει να πάτε στο Συνεργείο; Ανεξάρτητα από το πόσο αξιόπιστο είναι ένα αυτοκίνητο, πρέπει περιοδικά να περνάει από το συνεργείο για να εκτελεί εργασίες συντήρησης. Οι upper category Mercedes, Audi & Volvo βρέθηκαν στην κορυφή της λίστας.
Με έναν μέσο όρο συντήρησης και επισκευής (service) ετησίως πάνω από τα 300€ είναι οι πιο κοστοβόρες εταιρείες. Όμως οι κάτοχοι αυτών των αυτοκινήτων μάλλον είναι προετοιμασμένοι για το τι θα κοστίσει το Service του αυτοκινήτου τους. Mε ένα μέσο κόστος από 114 - 150€ ετησίως βρέθηκαν να είναι οι Hyundai και Group Renault με την Dacia.
Τα κριτήρια επιλογής της έρευνας
Ρωτήθηκαν οι συμμετέχοντες της έρευνας ποιο είναι το κριτήριο που βαραίνει περισσότερο στην απόφασή τους όταν αγοράζουν ένα νέο αυτοκίνητο και βλέπουμε ότι η αξιοπιστία είναι μια πτυχή που βαραίνει πολύ, γίνεται το καθοριστικό κριτήριο πάνω από άλλα, όπως η τιμή ή η κατανάλωση...
- Αξιοπιστία (37%)
- Το μέγεθος και η χωρητικότητα ανάλογα με τις ανάγκες (21%)
- Σχεδιασμός (9%)
- Η τιμή (7%)
- Κατανάλωση (7%)
- Η μάρκα (5%)
- Περιβαλλοντικές επιπτώσεις (3%)
Οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δεν αποτελούν προς το παρόν κριτήριο που λαμβάνεται υπόψη, καθώς μόνο το 3% των ερωτηθέντων εκτιμούν τις ρυπογόνες εκπομπές ως καθοριστικό παράγοντα. Εάν το θεωρείτε σημαντικό, μπορείτε να μεταβείτε στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Πηγή: https://www.ocu.org/