Η Toyota επίσης είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που αναλύει τους αριθμούς και τα βασικά σημεία των οικονομικών της αποτελεσμάτων. Οι περισσότερες εταιρείες βγάζουν τέτοια στοιχεία σε μορφή στατιστικών και επιδιωκόμενων στόχων χωρίς να αναλύουν το πως θα τους πετύχουν
Αφιερώστε μερικά λεπτά να διαβάσετε αυτό το άρθρο και ίσως να εκπλαγείτε θετικά, διαπιστώνοντας ότι μπορούν να αλλάξουν αυτό που δουλεύει και αυτό που δεν δουλεύει - Αυτό που πουλάει και αυτό που δεν πουλάει.
Τίποτα δεν είναι τυχαίο στην αυτοκινητοβιομηχανία της Toyota!
ΔΕΙΚΤEΣ
1. Οικονομικά αποτελέσματα 2ου τριμήνου 2025*
2. Παράγοντες που επηρεάζουν τα λειτουργικά έσοδα
3. Πρόβλεψη για το τέλος του έτους 2025
4. Προοπτική δεύτερου εξαμήνου
Σημείωση: *Τα στοιχεία αναφέρονται στο 1ο εξάμηνο του τρέχοντος οικονομικού έτους (Απρίλης 2024 - Μάρτης 2025)
1. Οικονομικά αποτελέσματα 2ου τριμήνου 2025 (Ιούλ. -Σεπτ)
Οι πωλήσεις μειώθηκαν λόγω των αναστολών παραγωγής που προκλήθηκαν από ζητήματα πιστοποίησης και άλλους παράγοντες.
Παρόλα αυτά, τα λειτουργικά έσοδα παρέμειναν στα επίπεδα του προηγούμενου έτους χάρη στις προσπάθειες μείωσης του κόστους που καλύπτουν τους προμηθευτές και τις προσπάθειες πωλήσεων που αναλαμβάνονται από κοινού με τις αντιπροσωπείες σε όλο τον κόσμο.
2. Παράγοντες που επηρεάζουν τα λειτουργικά έσοδα
Παράγοντες που επηρεάζουν τα ενοποιημένα λειτουργικά έσοδα
Επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό
o Βελτιώσεις εργασιακού περιβάλλοντος κ.λπ.
o Ανάπτυξη προσωπικού
Επένδυση σε τομείς ανάπτυξης
o Εξηλεκτρίκευση μοντέλων αυτοκινήτων
o Τεχνητή Νοημοσύνη κ.λπ.
Αυτές οι πρόσθετες επενδύσεις αντισταθμίστηκαν από τις συνεχιζόμενες μειώσεις κόστους, τις προσπάθειες πωλήσεων και τον αντίκτυπο των συναλλαγματικών ισοτιμιών.
Μερίσματα
Ενδιάμεσο: 40 γιεν (YeY +10 yen)
Πλήρες έτος: 90 γιεν (Ετος +15 γιεν) (Πρόβλεψη)
Σταθερές, συνεχείς αυξήσεις μερισμάτων, θα συνεχίσει να επιβραβεύει τους μακροπρόθεσμους μετόχους.
*Τα μερίσματα έχουν προσαρμοστεί για να αντικατοπτρίζουν την αξία μετά τη διάσπαση των μετοχών, που εφαρμόστηκε την 1η Οκτωβρίου 2021.
3. Πρόβλεψη για το τέλος του έτους - FY2025
Ενοποιημένες πωλήσεις οχημάτων (Παγκόσμια)
Ενώ η παραγωγή αναμένεται να ανακάμψει το δεύτερο εξάμηνο, το σύνολο του έτους προβλέπεται να μειωθεί κατά 100.000 οχήματα σε 9,4 εκατομμύρια
Κέρδη
Παρά τη μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 100.000 οχήματα, οι προβλέψεις παραμένουν αμετάβλητες
Έσοδα από πωλήσεις: 46 τρισεκατομμύρια γιεν
Λειτουργικά έσοδα: 4,3 τρισεκατομμύρια γιεν
Συναλλαγματικές ισοτιμίες: 1 USD = 147 γεν (υποτίμηση 2 γιεν), 1 ευρώ = 161 γεν (υποτίμηση 1 γιεν)
4. Προοπτική 2ου εξαμήνου
Παράγοντες που επηρεάζουν τα ενοποιημένα λειτουργικά έσοδα
Επιπλέον 130 δισεκατομμύρια γιεν επενδύθηκαν σε τομείς ανθρώπινων πόρων και ανάπτυξης, πέραν της προηγούμενης πρόβλεψης 700 δισεκατομμυρίων γιεν
Το σύνολο επεκτάθηκε σε 830 δισεκατομμύρια γιεν
(Μονάδα: δισεκατομμύρια γιεν)
(Επενδύσεις σε ανθρώπινους πόρους -510, επενδύσεις σε τομείς ανάπτυξης -320)
Πώς μπορεί η Toyota να διατηρήσει τα λειτουργικά της έσοδα ενώ επεκτείνει τις επενδύσεις;
Ο Αντιπρόεδρος Miyazaki περιέγραψε τρεις προσπάθειες βελτίωσης για την επίτευξη λειτουργικού εισοδήματος 4,3 τρισεκατομμυρίων γιεν.
Yoichi Miyazaki, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος (Chief Financial Officer)
Τρεις προσπάθειες βελτίωσης
1. Αποκατάσταση όγκων παραγωγής
Αποκατάσταση της παραγωγής το δεύτερο εξάμηνο, συμπεριλαμβανομένης της επανέναρξης των ανασταλμένων εργασιών στα εργοστάσια των ΗΠΑ, επιστρέφοντας σε ρυθμό 10 εκατομμυρίων οχημάτων ετησίως.
2. Έλεγχος κινήτρων Πωλήσεων
- Με πιο ελκυστικά προϊόντα, αξιοποιούμε τις λιτές λειτουργίες πωλήσεων που διδάχθηκαν κατά την περίοδο των καθυστερήσεων παραγωγής που σχετίζονται με τα chip
- Να συνεχίσουμε να πουλάμε οχήματα στη σωστή τιμή
3. Αύξηση των κερδών από την αλυσίδα αξίας
Αξιοποίηση των 100 εκατομμύριων οχημάτων Toyota στους δρόμους του κόσμου για να επεκτείνουν τα κέρδη από ανταλλακτικά και αξεσουάρ σέρβις
Ο Αντιπρόεδρος Μιγιαζάκι εξήγησε επίσης συγκεκριμένες πρωτοβουλίες που στοχεύουν στην «ενίσχυση των θεμελίων μας», βασικό στοιχείο για τη μελλοντική ανάπτυξη
[Τι εννοούσε ο Πρόεδρος Σάτο λέγοντας «ενισχύοντας τα θεμέλιά μας» (ενημέρωση αποτελεσμάτων Μαΐου)]Θα αλλάξουμε το μέλλον των αυτοκινήτων.
Η αντιμετώπιση αυτής της πρόκλησης απαιτεί μια βάση για την κατασκευή συμπαγών αυτοκινήτων.
Υπό αυτή την έννοια, η κορυφαία προτεραιότητά μας για μελλοντική ανάπτυξη είναι να ενισχύσουμε τα θεμέλια της εργασίας μας αντιμετωπίζοντας κατά μέτωπο τα ζητήματα των παρατυπιών και την έλλειψη εφεδρικής χωρητικότητας της Toyota.
Koji Sato, Πρόεδρος
Ενισχύοντας τα θεμέλιά μας
1. AREA35 (Έργο για τη βελτίωση της ολοκληρωμένης ανάπτυξης, παραγωγής και Πωλήσεων)
Έργο AREA35
[Εμπορικά]
Μεταξύ των πολλών διαφορετικών προδιαγραφών οχημάτων της Toyota, εντοπισμός αυτών που πωλούν και εκείνων που δεν πωλούν.
Η διακοπή των προδιαγραφών που δεν ενισχύουν τις πωλήσεις θα μειώσει σημαντικά τους τύπους των απαιτούμενων ανταλλακτικών
[1. Ανάπτυξη] - Αυξημένη αποδοτικότητα ανάπτυξης
Δημιουργήθηκε αναπτυξιακή ικανότητα που ισοδυναμεί με 3 πλήρεις αλλαγές μοντέλου
[2. Παραγωγή] - 35% μείωση του χώρου αποθήκευσης ανταλλακτικών
Δημιουργείται εγχώρια παραγωγική ικανότητα που αντιστοιχεί σε 80.000 οχήματα/έτος (Αποτελέσματα προσπαθειών σε 10 εργοστάσια)
Αυτές οι πρωτοβουλίες θα επεκταθούν παγκοσμίως, ενισχύοντας τον αντίκτυπό τους
2. Αναστολή επενδυτικών αποφάσεων
HEV, PHEV, BEV ή FCEV - η επιλογή εξαρτάται από τους πελάτες
Είναι σημαντικό να σταματήσουν οι επενδυτικές αποφάσεις μέχρι την τελευταία στιγμή, ενώ παρακολουθούνται στενά οι τάσεις των πελατών
Βελτιστοποίηση του χρόνου επένδυσης
1. Εσωτερική ανάπτυξη τεχνολογιών μπαταριών
Τριαδικός τύπος: Νικέλιο, μαγγάνιο και κοβάλτιο που χρησιμοποιούνται για την κάθοδο. Υψηλή ενεργειακή πυκνότητα ενώ παράγει λίγη θερμότητα
LFP: Λίθιο (Li), σίδηρος (Fe) και φώσφορος (P) που χρησιμοποιούνται για καθόδους. Διατηρεί το κόστος των υλικών σε χαμηλά επίπεδα με τη μη χρήση σπάνιων μετάλλων.
Πλήρως στερεάς κατάστασης: Μπαταρίες στις οποίες ο ηλεκτρολύτης αντικαθίσταται με μια στερεή ουσία. Προσφέρει σύντομους χρόνους φόρτισης, καθώς και εξαιρετική αντοχή στη θερμοκρασία και ασφάλεια.
Επιτρέπει την προσαρμογή των μπαταριών στα οχήματα που θέλουμε να δημιουργήσουμε
2. Ενίσχυση της αποδοτικότητας παραγωγής μπαταριών
Για παράδειγμα, χρήση ίδιων μπαταριών για BEV και PHEV σημαίνει ευέλικτη παραγωγή, ανεξάρτητα από το τι επιλέγουν οι πελάτες.
Η μετατροπή της Toyota Battery σε εξ’ ολοκλήρου θυγατρική (Μάρτιος 2024) ήταν επίσης μέρος των προσπαθειών για βελτιστοποίηση των χρόνων παραγωγής.
Η εσωτερική ανάπτυξη είναι ζωτικής σημασίας για τη μαζική παραγωγή διαφορετικών τύπων μπαταριών στο ίδιο εργοστάσιο.
Για να ενισχύσουμε τα θεμέλια της Toyota, ο Αντιπρόεδρος Μιγιαζάκι έθεσε ως στόχο «να συντομεύσει τους χρόνους παράδοσης σε όλη την εταιρεία» και πρόσθεσε τα εξής:
Αντιπρόεδρος / Οικονομικός Διευθυντής
Yoichi Miyazaki Yoichi Miyazaki
Υπάρχουν δύο βασικά πράγματα που θέλουμε να πετύχουμε.
- Το 1ο είναι να αυξηθεί πόσο γρήγορα μπορούμε να ανταποκριθούμε στις περιβαλλοντικές αλλαγές σε μια εποχή στην οποία είναι δύσκολο να προβλέψουμε το μέλλον.
- Το 2ο είναι να βελτιώσουμε τις θεμελιώδεις ικανότητες που θα μας επιτρέψουν να συνεχίσουμε στο μέλλον τη φιλοσοφία της Toyota είναι «δεν αφήνουμε κανέναν πίσω» και «να παράγουμε ευτυχία για όλους».
Πηγή Toyota