Τεχνικός Ηλεκτρικών Οχημάτων: Εκπαίδευση, Μαθήματα & Μισθός

Όπως τα αυτοκίνητα με βενζίνη, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρειάζονται σέρβις. Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά οχήματα, ωστόσο, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαθέτουν πιο περίπλοκα ηλεκτρικά συστήματα και μεταδόσεις κίνησης. Εάν νομίζετε ότι μπορεί να ανταποκριθείτε στην πρόκληση της συντήρησης και επισκευής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, διαβάστε για να μάθετε για τις απαιτήσεις εκπαίδευσης και τις δυνατότητες μισθών των τεχνικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων (τουλάχιστον εκτός Ελλάδας, στην άλλη άκρη του Ατλαντικού).

Πληροφορίες καριέρας με μια ματιά

Οι τεχνικοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων εκτελούν πολλές από τις ίδιες εργασίες με τους μηχανικούς που εργάζονται με οχήματα που λειτουργούν με βενζίνη: εντοπίζουν προβλήματα, δοκιμάζουν ανταλλακτικά και συστήματα για να βεβαιωθούν ότι το όχημα λειτουργεί σωστά και αντικαθιστούν φθαρμένα ή κατεστραμμένα εξαρτήματα με νέα ανταλλακτικά. Πρέπει επίσης να είναι εξοικειωμένοι με μια σειρά ηλεκτρονικών συστημάτων που ελέγχουν διαφορετικά μέρη του οχήματος όπως σύστημα πέδησης, σύστημα διεύθυνσης και αισθητήρες αποφυγής ατυχημάτων. Επιπλέον, αυτοί οι ειδικοί πρέπει να γνωρίζουν πώς να εργάζονται με την ηλεκτρική ενέργεια. Ο παρακάτω πίνακας παρέχει μια επισκόπηση αυτής της καριέρας.


Απαιτούμενη εκπαίδευση:    Συνιστάται πτυχίο πιστοποιημένου τεχνικού ή συνεργάτη
Εκπαιδευτικό πεδίο σπουδών:    Τεχνολογία οχημάτων
Εκπαίδευση:    Συνιστάται πρακτική άσκηση
Βασικές δεξιότητες:    Μηχανικές δεξιότητες & δεξιότητες εξυπηρέτησης πελατών • Γνώση και επιδεξιότητα, με λεπτομέρεια
Άδεια / Πιστοποίηση:    Πιστοποίηση σε ηλεκτρικά οχήματα του Εθνικού Ινστιτούτου Αυτοκινητοβιομηχανίας (ASE) -Αμερική  
Αύξηση θέσεων εργασίας (2018-2028) *:    -1% (για όλους τους τεχνικούς και τους μηχανικούς αυτοκινήτων)
Μέσος μισθός (2019) **:    $63,525

Sources: *U.S. Bureau of Labor Statistics, **PayScale.com


Τι κάνει ένας τεχνικός ηλεκτρικών αυτοκινήτων;

Όπως άλλοι τεχνικοί αυτοκινήτων, οι τεχνικοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα επιθεωρήσουν, θα συντηρήσουν και θα επισκευάσουν οχήματα. Η διαφορά είναι ότι αυτές οι τεχνολογίες πρέπει να είναι άνετες με τεχνολογία υψηλού επιπέδου, καθώς τα ολοκληρωμένα ηλεκτρονικά συστήματα και οι πολύπλοκοι υπολογιστές που λειτουργούν αυτά τα αυτοκίνητα είναι κρίσιμα για τη λειτουργία τους. Σε αυτόν τον ρόλο, θα εργαζόσασταν με ηλεκτρονικά εξαρτήματα και θα χρησιμοποιούσατε ηλεκτρονικό εξοπλισμό συνεργείων (computerized), καθώς και παραδοσιακά εργαλεία χειρός.

Τι εκπαίδευση και κατάρτιση θα χρειαστεί;

Συνήθως, θα ξεκινήσει η εκπαίδευση σε μια επαγγελματική σχολή ή ένα Τεχνικό λύκειο (κολέγιο για την Αμερική) σε ένα πρόγραμμα που προσφέρει ένα πιστοποιητικό ή πτυχίο επίσημου συνεργάτη στην τεχνολογία αυτοκινήτων. Μπορείτε να παρακολουθήσετε μαθήματα επισκευής κινητήρα, συστήματα φρένων, συστήματα θέρμανσης και ψύξης, ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης κινητήρων και κιβωτίου ταχυτήτων κά. Μόλις ολοκληρώσετε τα μαθήματά σας, είναι καλή ιδέα να αναζητήσετε πρακτική άσκηση για να αποκτήσετε κάποια εμπειρία. Αφού αποκτήσετε εμπειρία τριών ετών, θα μπορούσατε να λάβετε πιστοποίηση από το Εθνικό Ινστιτούτο για την Εξυπηρέτηση Εξυπηρέτησης (ASE) σε ηλεκτρικά ή ελαφριά υβριδικά οχήματα. Σας θυμίζει κάτι  αντίστοιχο με το Ελληνικό ΥΜΕ; Φυσικά αναμένουμε και την σχετική ΚΥΑ αλλά και το αντίστοιχο προεδρικό διάταγμα όπως μας είχε δηλώσει ο Υφυπουργός κος Γ. Κεφαλογιάννης και η οποία μάλλον καθυστερεί υπερβολικά σε σχέση με την ταχύτητα που έχει τρέξει η λοιπή νομοθεσία. Αναμένουμε από τον νέο Υφυπουργό κο Παπαδόπουλο.

Τι δεξιότητες πρέπει να έχετε;

Καθώς εξελίσσεται η τεχνολογία, αναπτύσσονται νέα προγράμματα για να δώσουν στους μηχανικούς το υπόβαθρο και τις συνεχιζόμενες δεξιότητες που είναι απαραίτητες για την εργασία με ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Για παράδειγμα, η Εθνική Κοινοπραξία Εκπαίδευσης Εναλλακτικών Καυσίμων (NAFTC) (ο αντίστοιχος νεοσύστατος ΣΕΚΟΕ για την Ελλάδα) έχει αναπτύξει προγράμματα για φοιτητές και τεχνικούς που ήδη βρίσκονται στο πεδίο για να τους βοηθήσουν να παραμείνουν ενημερωμένοι. Επομένως, η προθυμία για μάθηση είναι σημαντική. Θα χρειαστεί επίσης τα βασικά όπως εξαιρετικές μηχανικές δεξιότητες (γνωρίζοντας τα εξαρτήματα και τα συστήματα του κινητήρα και πώς αλληλεπιδρούν μεταξύ τους), καλή παρατηρικότητα, προσοχή στη λεπτομέρεια και φυσική δύναμη.

Πόσα μπορείτε να κερδίσετε;

Από τον Νοέμβριο του 2019, το PayScale.com ανέφερε ότι οι μηχανικοί που μπορούν να συνεργαστούν με υβριδικά, plug-in hybrid και ηλεκτρικά οχήματα  κέρδισαν κατά μέσο όρο 23,28 $ την ώρα ή περίπου 63.525 $ ετησίως. Αν και εμείς στην Ελλάδα δεν διαθέτουμε στοιχεία σχετικά με τους μισθούς για ηλεκτρικά οχήματα, στην Αμερική αναφέρεται ότι οι περισσότεροι μηχανικοί αυτοκινήτων κέρδισαν 40.710 $ ετησίως και ότι πολλοί έμπειροι μηχανικοί λαμβάνουν προμήθεια με βάση το χρήματα που πληρώνει ο πελάτης. Αυτό το σύστημα (γνωστό ως κατ’ αποκοπή τιμή) συνδέει τα εβδομαδιαία κέρδη με το ποσό της εργασίας που ένας μηχανικός ολοκληρώνει.

Τι είναι μια σχετική καριέρα;

Οι συναρμολογητές ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού κατασκευάζουν τα μέρη που εισέρχονται σε ηλεκτρικά οχήματα και χρησιμοποιούν μια ποικιλία εργαλείων για τη συναρμολόγηση ηλεκτρομηχανολογικών εξαρτημάτων όπως κινητήρες βενζίνης, ηλεκτροκινητήρες και γεννήτριες. Υπάρχουν επίσης συναρμολογητές ομάδων που εργάζονται σε μια ποικιλία εργασιών συναρμολόγησης όπως η ολοκλήρωση του πλαισίου και του εσωτερικού του αυτοκινήτου. Οι έμπειροι συναρμολογητές έχουν συνήθως την ευκαιρία να γίνουν επόπτες μετά από αρκετά χρόνια στη γραμμή παραγωγής.

Του Π. Καραμπίλα
Γ. Διευθυντή Ινστιτούτου ΙΔΕΕΑ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info [at] tosynergeio.gr

 

 

Social Media

Facebook-color Instagram-color youtube-color Twitter linkedin