«ΤΑΦΟΠΛΑΚΑ» ή ΟΧΙ στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα

Με ακραίους τίτλους όπως «Ταφόπλακα στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα» κ.α. είδαν το φως της δημοσιότητας διάφορα άρθρα σχετικά με τον νέο νόμο του Υπουργείου Μεταφορών για τις εισαγωγές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Γεγονός είναι ότι ο νέος νόμος απαιτεί σημαντικά έγγραφα σε σχέση με το ιστορικό του κάθε εισαγόμενου αυτοκινήτου που ίσως αυτό να δυσκολεύει την εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων «αγνώστου ταυτότητας» και προέλευσης.

Εδώ θα πρέπει να επισημάνουμε ότι δεν ήταν λίγες οι περιπτώσεις εισαγωγής μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, στα οποία είχαν γίνει είτε από τους αρχικούς πωλητές είτε από τους εμπόρους εισαγωγής, σημαντικές «κακές» επεμβάσεις στα αυτοκίνητα, με την πιο απλή και συνηθισμένη επέμβαση την αλλαγή των χιλιομέτρων.

Με την σχετική λοιπόν υπ. απόφαση «Όροι, προϋποθέσεις, προδιαγραφές και λεπτομέρειες για την ανάπτυξη και λειτουργία Ηλεκτρονικού Συστήματος Καταχώρισης βεβαιώσεων Τεχνικής Επικαιροποίησης Μεταχειρισμένων Οχημάτων από άλλες χώρες» το υπουργείο μεταφορών σκοπεύει να βάλει φρένο στα «κακά» εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα στην Ελλάδα.

Θα ξεκινήσει λοιπόν από το Σεπτέμβριο, όπως αναφέρεται στην σχετική υπ απόφαση, μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας, η παροχή σημαντικών πληροφοριών για κάθε αγοραστή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σχετικά με τα  πραγματικά «χιλιόμετρα» του αυτοκινήτου, το ιστορικό ΚΤΕΟ στη χώρα προέλευσης, την ημερομηνία έκδοσης της πρώτης άδειας κυκλοφορίας του οχήματος, το γνήσιο του αριθμού πλαισίου και του κινητήρα, τον κυβισμό, τον χρωματισμό και την κατηγορία του οχήματος, την εκ κατασκευής αντιρρυπαντική τεχνολογία που διαθέτει το αυτοκίνητο, τις ανακλήσεις κ.α

Με αυτόν τον τρόπο λοιπόν, μάλλον θα μπει «ΤΑΦΟΠΛΑΚΑ» στα «ΚΑΚΑ» μεταχειρισμένα αυτοκίνητα  και θα μπει ένας έλεγχος στην εισαγωγή αυτοκινήτων με παραποιημένα «χιλιόμετρα», άγνωστο ιστορικό κλπ.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές Χώρες η παραποίηση του ιστορικού του αυτοκινήτου (γυρισμένα «χιλιόμετρα, αλλαγή έτους πρώτης κυκλοφορίας, δήλωση ψευδούς περιβαλλοντικής κλάσης, ζημιές κα.) αποτελούν ποινικό αδίκημα. Τώρα θα μου πείτε ότι εδώ, π.χ. η αφαίρεση του φίλτρου αιθάλης έχει γίνει εθνικό σπορ σε καινούργια και μεταχειρισμένα χωρίς να «ανοίγει μύτη», οπότε γιατί να μην γίνεται από την αρχή και στα μεταχειρισμένα εισαγόμενα για να γλυτώνει και ο αγοραστής τα έξοδα αφαίρεσης του συστήματος αντιρύπανσης...στην Ελλάδα είμαστε.

Πολλοί καταναλωτές, δεν γνωρίζουν ότι στις ευρωπαϊκές χώρες, τα αυτοκίνητα με πολλά χιλιόμετρα πωλούνται σε πολύ χαμηλές τιμές καθώς αποτελούν χαμηλής ποιότητας προϊόντα, δίνοντας έτσι την ευκαιρία σε «πονηρούς» έμπορους να κερδοσκοπούν εις βάρος τους.

Με απλά λόγια οι ανεξέλεγκτες εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην χώρα μας αποτελούν παγίδα για τους ανυποψίαστους καταναλωτές, μεταφέρουν το πρόβλημα της ρύπανσης στην Ελλάδα από άλλες Ευρωπαϊκές Χώρες που δεν θα μπορούσαν να κυκλοφορήσουν σε αυτές και επιτείνουν  το ήδη σημαντικό  πρόβλημα της οδικής ασφάλειας των οχημάτων στην χώρα μας. Σίγουρα η εφαρμογή της σχετικής νομοθεσίας δημιουργεί τις βάσεις για μία υγιή  αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Καιρός λοιπόν η Ελλάδα να σταματήσει να γίνεται ο αποδέκτης κάθε είδους μεταχειρισμένου αυτοκινήτου, που έμποροι ή και ιδιώτες φέρνουν και εμπορεύονται με μοναδικό κριτήριο το οικονομικό όφελος.

του Καπετανάκη Γ., Τεχν. Δ/ντή ΙΔΕΕΑ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored YouTube redr Twitter