Συνέντευξη με τον κύριο Λευτέρη Πάγκαλο, διευθυντή After Sales της επιχείρησης “Νικ. Ι. Θεοχαράκης ΑΕ”

Ο κύριος Λευτέρης Πάγκαλος είναι o Διευθυντής After Sales της επιχείρησης “Νικ. Ι. Θεοχαράκης ΑΕ”, εισαγωγική αντιπροσωπεία της Nissan για την Ελλάδα. Εντάχθηκε στο ανθρώπινο δυναμικό της “Νικ. Ι. Θεοχαράκης ΑΕ” το 2002, αναλαμβάνοντας τα καθήκοντα του Διευθυντή After Sales το 2007. Είναι Διπλωματούχος Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, απόφοιτος του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.

Η Nissan είναι μια αυτοκινητοβιομηχανία που πραγματοποιεί μεγάλες επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση. Ποια η άποψή σας για την ανάπτυξη της Ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα;

Στην Ελλάδα, η πολιτική ενίσχυσης της ηλεκτροκίνησης, στο υφιστάμενο πλαίσιο, έγκειται στην απαλλαγή από το ειδικό τέλος ταξινόμησης και τα τέλη κυκλοφορίας, γεγονός που από μόνο του, αποτελεί ένα ισχυρό κίνητρο για τον υποψήφιο αγοραστή. Με δεδομένο ότι, λόγω των ιδιαιτέρων συνθηκών της αγοράς μας, είναι αρκετά δύσκολο να δοθούν επιπλέον χρηματικά κίνητρα για την απόκτηση ηλεκτροκίνητων οχημάτων, η Πολιτεία θα πρέπει να εστιάσει στο κομμάτι των υποδομών φόρτισης, στην παροχή προνομίων ως προς την στάθμευση και την κυκλοφορία αυτής της κατηγορίας αυτοκινήτων, καθώς και σε κίνητρα για ένταξη των ηλεκτροκίνητων οχημάτων σε εταιρικούς στόλους. Σε κάθε περίπτωση, εμείς στη Nissan, διερευνούμε πιθανές συνέργειες που θα πλαισιώνουν την εμπειρία της ηλεκτροκίνησης με το νέο LEAF και πιστεύω πως θα είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε κάτι σχετικό, στο άμεσο μέλλον.

Παρουσιάσατε για πρώτη φορά στην Ελλάδα πέρυσι στην έκθεση της Αυτοκίνησης το νέο Nissan Leaf 2ης γενιάς. Γιατί δεν εισάγατε ποτέ την 1η γενιά Nissan Leaf;

To πρώτης γενιάς LEAF, ήταν το αυτοκίνητο που κατέκτησε τον τίτλο του παγκόσμιου “πρωταθλητή”, στις πωλήσεις της κατηγορίας των αμιγώς ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Το 2011, όπου και βγήκε στις αγορές, η Ελληνική αγορά αυτοκινήτου βίωνε τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης της χώρας μας. Συνεπώς, το περιβάλλον της αγοράς εκείνη την περίοδο, δεν ευνοούσε την “αφομοίωση” της κουλτούρας της ηλεκτροκίνησης, από την πλευρά του αγοραστικού κοινού.

Από τότε, έχει κυλίσει αρκετό “νερό” στο “αυλάκι” της ηλεκτροκίνησης, με το νέο Nissan LEAF να διαθέτει όλα τα εχέγγυα για να μπει δυναμικά και στην Ελληνική αγορά.

pagalos1

Τεχνολογικά πόσο μεγάλες ήταν οι αλλαγές από την 1η γενιά στην δεύτερη με εξαίρεση το αμάξωμα;

Η τεχνολογία δεν έχει αλλάξει ριζικά, όμως έχουν γίνει σημαντικές αναβαθμίσεις σε όλα τα επίπεδα.

Σε ότι αφορά την παραγωγή ισχύος και την κίνηση του οχήματος, το ηλεκτρικό μοτέρ είναι πλέον πιο ισχυρό (110 kW ισχύος και 320 Nm ροπής, έναντι 80 kW και 254 Nm στο προηγούμενο μοντέλο) και η μπαταρία μεγάλωσε σε χωρητικότητα (από 30 kWh σε 40 kWh), χωρίς όμως να μεταβληθούν οι εξωτερικές της διαστάσεις.

Στο κομμάτι των συστημάτων και του εξοπλισμού υπάρχει μεγάλη εξέλιξη, τόσο στη συνδεσιμότητα του οχήματος, όσο και στα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Στο πρώτο κομμάτι το όχημα είναι πλέον συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto και διαθέτει πιο εξελιγμένο σύστημα παρακολούθησης της κατάστασης της μπαταρίας. Στο δεύτερο, το LEAF εφοδιάζεται με όλα τα νέα συστήματα της Nissan για την υποβοήθηση του οδηγού (πχ. Intelligent Cruise Control, Lane Keep Assist, Park Assist, Forward Emergency Braking και Traffic Sign Recognition), ενώ επιπλέον εφοδιάζεται και με τα συστήματα e-Pedal (για οδήγηση με ένα μόνο πεντάλ) και ProPilot (για αυτόματη διατήρηση της πορείας στον αυτοκινητόδρομο, πάντα υπό την επίβλεψη του οδηγού).

pagalos2Ποιες ήταν οι εταιρικές προετοιμασίες της “Νικ. Ι. Θεοχαράκης ΑΕ” όσον αφορά τις υλικοτεχνικές υποδομές;

Προκειμένου να ξεκινήσει η διάθεση ηλεκτρικών οχημάτων Nissan στην Ελληνική αγορά, η “Νικ. Ι. Θεοχαράκης ΑΕ” προχώρησε στη λήψη πιστοποίησης από τη Nissan Motor Corporation για τις εγκαταστάσεις έκθεσης και συνεργείου στη Λεωφόρο Αθηνών.

Για την έκθεση τοποθετήθηκε εξωτερικός φορτιστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων για οχήματα πελατών και δημιουργήθηκε ειδικός χώρος προβολής των EV και του εξοπλισμού φόρτισής τους.

Για το συνεργείο τοποθετήθηκε εσωτερικός φορτιστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων για τις ανάγκες της εταιρείας και δημιουργήθηκαν δύο νέοι χώροι συντήρησης και επισκευής, με περιορισμένη πρόσβαση για λόγους ασφαλείας. Ο ένας χώρος διαθέτει δικόλωνο ανυψωτικό για απλές εργασίες στα EV (πχ. διαγνωστικοί έλεγχοι και αντικατάσταση αναλώσιμων εξαρτημάτων) και ο δεύτερος διαμορφώθηκε ειδικά για το άνοιγμα και την επισκευή μπαταριών κίνησης (υπάρχει ειδικό δάπεδο από καουτσούκ και ανοικτό δοχείο νερού για βύθιση τυχόν προβληματικού στοιχείου μπαταρίας που παράγει αναθυμιάσεις). Και οι δύο χώροι έχουν εξοπλιστεί με ειδικά εργαλεία και σύμφωνα με συγκεκριμένα πρότυπα της Nissan.

Έχετε προβεί σε αντίστοιχες προετοιμασίες και για το Φανοβαφείο σας; Υπάρχει διαφορά στην επισκευή του αμαξώματος ενός τέτοιου αυτοκινήτου;

Το φανοβαφείο της “Νικ. Ι. Θεοχαράκης ΑΕ” επίσης καλύπτεται από την πιστοποίηση της Nissan. Δεν πραγματοποιήθηκε κάποια χωροταξική αλλαγή για τη διαχείριση ηλεκτρικών οχημάτων Nissan, όμως παραλήφθηκε ειδικός εξοπλισμός για την επισκευή των αλουμινένιων τμημάτων του LEAF.

Σημαντικότερη ενέργεια ήταν η ειδική εκπαίδευση των Τεχνιτών, ώστε να μπορούν να προσεγγίσουν ένα ηλεκτρικό όχημα Nissan με ασφάλεια. Το αμάξωμα του LEAF δεν απαιτεί διαφορετικές διαδικασίες επισκευής σε σχέση με ένα μοντέλο με θερμικό κινητήρα, όμως η μπαταρία κίνησης δεν επιτρέπεται να μπει σε φούρνο βαφής – άρα πρέπει να αφαιρεθεί από το αυτοκίνητο σε περίπτωση βαφής.

Σε επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού; Υπάρχουν μηχανικοί και ηλεκτρολόγοι που έχουν εκπαιδευτεί στην Υψηλή Τάση και στην χρήση τέτοιων Αυτοκινήτων;

Τα αρμόδια στελέχη της εταιρείας μας για οχήματα EV (Πωλητές, Τεχνικοί Σύμβουλοι, Μηχανικοί και Φανοβαφείς) εκπαιδεύτηκαν και πιστοποιήθηκαν από τη Nissan Europe. Επιπλέον, ο εξειδικευμένος Ηλεκτρολόγος του συνεργείου μας παρακολούθησε συγκεκριμένη εκπαίδευση της Nissan στο εξωτερικό, για την ασφαλή επισκευή μιας μπαταρίας κίνησης.

Η Νικ. Ι. Θεοχαράκης ΑΕ πραγματοποίησε επίσης ημερήσια τεχνικά σεμινάρια για τα σώματα διάσωσης (Τροχαία και Πυροσβεστική) και τη συνεργαζόμενη με τη Nissan Οδική Βοήθεια, ώστε να μειωθεί στο ελάχιστο το ρίσκο για τους διασώστες κατά την προσέγγιση ενός ακινητοποιημένου ηλεκτρικού οχήματος Nissan.

Ποιοι οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν για Μηχανικούς που δεν γνωρίζουν την Υψηλή τάση και την τεχνολογία του Ηλεκτρικού Αυτοκινήτου;

Ο βασικός κίνδυνος κατά την εργασία σε ένα ηλεκτρικό όχημα είναι η απουσία ήχου από το σύστημα ισχύος. Η έλλειψη εξοικείωσης των Μηχανικών οχημάτων με αυτού τους είδους τα αυτοκίνητα σημαίνει ότι το όχημα μπορεί να είναι ενεργό και σε ετοιμότητα, χωρίς αυτό να γίνεται αντιληπτό από κάποιον μη εκπαιδευμένο Μηχανικό. Η επαφή του ανθρώπινου σώματος με ηλεκτροφόρα αντικείμενα είναι προφανώς επικίνδυνη, συνεπώς η εκπαίδευση της Nissan επικεντρώνεται στον σωστό προσδιορισμού του αν το όχημα είναι ενεργό ή όχι, και στην ασφαλή μέθοδο για την απενεργοποίησή του.

Τι σημαίνει σε επιδόσεις, αυτονομία και καταναλώσεις ρεύματος για το σημερινό Leaf 2ης γενιάς;

Το LEAF διαθέτει ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 110 kW ισχύος (150 ίπποι) και 320 Nm ροπής, ο οποίος επιταχύνει το βάρους 1.543 κιλών αμάξωμα από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε 7,9 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 144 χλμ/ώρα.

Με τη σημερινή μπαταρία των 40 kWh, η αυτονομία του οχήματος μετρημένη με τον κύκλο WLTP φτάνει τα 270 χλμ σε μεικτή χρήση και τα 415 χλμ σε αστική. Η κατανάλωση ρεύματος σύμφωνα και πάλι με τον κύκλο μέτρησης WLTP φτάνει τα 206 Wh/χλμ, ενώ οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα προφανώς είναι μηδενικές.

Πόσο δύσκολη είναι η συντήρηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου όπως το Leaf. Τι συστήματα και εξαρτήματα θα πρέπει να ελέγξει πλέον ένας μηχανικός;

Η συντήρηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου Nissan είναι σχετικά απλή, απαιτεί όμως ειδικά εργαλεία και συγκεκριμένες γνώσεις. Πρέπει σε ετήσια βάση να γίνονται διαγνωστικοί έλεγχοι, ειδικά για την κατάσταση της μπαταρίας, και να ενημερώνεται σχετικά ο ιδιοκτήτης.

Η τακτική συντήρηση περιορίζεται σε έλεγχο/αντικατάσταση του φίλτρου αέρα καμπίνας, των τακακίων και υγρών φρένων και του ψυκτικού υγρού του ηλεκτροκινητήρα.

pagalos7

Ευχαριστούμε τον κύριο Πάγκαλο και την “Νικ. Ι. Θεοχαράκης ΑΕ” για την συνέντευξη που μας παραχώρησε.

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored YouTube redr Twitter