Οι περισσότεροι καταναλωτές στη Δύση ρωτούν συχνά αν τα κινεζικά αυτοκίνητα μπορούν να ανταγωνιστούν άλλες παγκόσμιες μάρκες.
Γνωρίζουμε ότι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν κοινοπραξίες με μερικές από τις μεγαλύτερες μάρκες στον κόσμο.
Σε αυτό το άρθρο, θα απαριθμήσουμε μερικά κοινά προβλήματα που μπορεί να συναντήσετε με τα κινεζικά αυτοκίνητα.
Ας αρχίσουμε.
1. Αδυναμία εκκίνησης
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Chery έχει πλημμυρίσει από παράπονα ιδιοκτητών για αυτοκίνητα που δεν μπορούν να ξεκινήσουν. Το Cherry J11 βρίσκεται στην κορυφή της λίστας με τα περισσότερα παράπονα.
Το Chery J11 TX1 είναι ένα subcompact SUV που είναι και προσιτό και ευέλικτο. Το αυτοκίνητο φαίνεται ελκυστικό για την κατηγορία του και περιλαμβάνει μερικές πολυτελείς πινελιές.
Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες του Chery J11 παραπονιούνται για την αδυναμία εκκίνησης του αυτοκινήτου. Αυτό συμβαίνει συχνότερα όταν το αυτοκίνητο είναι κρύο.
Με το γύρισμα του κλειδιού για την εκκίνηση του κινητήρα, ακούγεται ένας ήχος κρότου από τον κινητήρα. Αυτός είναι ο ήχος που ακούγεται με μια αποτυχημένη μίζα ή αδύναμη μπαταρία.
Δυστυχώς, το πρόβλημα δεν διαγνώστηκε εύκολα για τους κατόχους του Chery J11 και χρειαζόταν βοήθεια από ειδικούς τεχνικούς. Μια απλή διάγνωση μπαταρίας, καλωδίωσης και ασφάλειας δεν ήταν επαρκής, επειδή το πρόβλημα δεν ήταν τόσο εύκολο να διορθωθεί.
Στα περισσότερα από αυτά τα αυτοκίνητα, η αιτία εντοπίστηκε σε μια βλάβη του ρελέ εκκίνησης. Το ρελέ της μίζας είναι υπεύθυνο για την αποστολή ισχύος στον κινητήρα της μίζας όταν γυρίζετε το κλειδί της μίζας.
Συμπτώματα όπως η μη εκκίνηση του αυτοκινήτου και ο ήχος κρότου συνδέονται άμεσα με ένα ρελέ εκκίνησης που παρουσιάζει βλάβη. Μπορεί να συμβεί όταν υπάρχει σκόνη και υπολείμματα στο ρελέ που επηρεάζουν τη ροή της ισχύος προς τη μίζα.
Ένας εξειδικευμένος μηχανικός θα δοκιμάσει το ρελέ της μίζας χρησιμοποιώντας φορτισμένη μπαταρία και ελέγχοντας τους ακροδέκτες σύνδεσης. Εάν μια επιδιόρθωση δεν είναι βιώσιμη επιλογή, το ρελέ εκκίνησης θα πρέπει να αντικατασταθεί με ένα νέο.
Ένα νέο ρελέ για το Cherry J11 μπορεί να κοστίσει περίπου 100 €. Αυτό περιλαμβάνει τόσο τα μέρη όσο και την εργασία. Ευτυχώς, το ανταλλακτικό ρελέ μίζας διαρκεί πολύ πριν χαλάσει ξανά.
Το Chery J11 ανακλήθηκε επίσης λόγω κινδύνου πυρκαγιάς καυσίμου στις 4 Δεκεμβρίου του 2015. Ο κίνδυνος πυρκαγιάς στην αντλία καυσίμου προκάλεσε την ανάκληση του Chery J11 την οποία θα εξετάσουμε παρακάτω.
2. Προβλήματα τάπας καυσίμου
Η τάπα καυσίμου επιτρέπει την πρόσβαση στο ρεζερβουάρ καυσίμου, ώστε να μπορείτε να βάζετε καύσιμο στο αυτοκίνητο. Εάν αυτό το καπάκι παραβιαστεί, μπορεί να οδηγήσει σε πυρκαγιές και συντρίμμια ή νερό να εισέλθει στη δεξαμενή καυσίμου και να αναμειχθούν με το καύσιμο.
Αυτό ακριβώς συνέβη με το SUV Changan CS35, το οποίο έκανε το ντεμπούτο του το 2012 στην κινεζική αγορά. Η Changan έπρεπε να αντιμετωπίσει το πρόβλημα προσφέροντας δωρεάν αντικατάσταση της τάπας καυσίμου για να περιορίσει το πρόβλημα.
Το Changan CS35 ανέφεραν ένα πρόβλημα όπου το καύσιμο αναμιγνύεται με νερό στα οχήματά τους.
Υπολογίζεται ότι το θέμα αφορά περίπου 12.000 αυτοκίνητα στην κινεζική αγορά. Η εταιρεία έπρεπε να προβεί σε ανάκληση σύμφωνα με τους κυβερνητικούς κανόνες.
Το καύσιμο δεν πρέπει να αναμιγνύεται με νερό και, αν συμβεί αυτό, μπορεί να βλάψει σοβαρά τον κινητήρα. Η Changan επιβεβαίωσε ότι το ζήτημα επηρεάζει τρία από τα μοντέλα τους μέχρι στιγμής.
Το πρόβλημα εντοπίστηκε ως συμπύκνωση αέρα με τους σωλήνες του συστήματος εξαερισμού του στροφαλοθαλάμου του αυτοκινήτου. Ευτυχώς, η εταιρεία άρχισε να ανακαλεί τα επηρεαζόμενα οχήματα δύο εβδομάδες αφότου τέθηκε για πρώτη φορά το ζήτημα.
Οι τάπες καυσίμου που άφηναν το νερό να εισχωρήσει στη δεξαμενή καυσίμου αντικαταστάθηκαν δωρεάν από την εταιρεία. Εάν αποφασίσετε να μην αλλάξετε τάπα καυσίμου, η εταιρεία παρατείνει την εγγύησή σας για περίοδο ενός έτους ή 20.000 km.
Οι ιδιοκτήτες που είχαν κινητήρες που «πέθαναν» εξαιτίας του ζητήματος δεν αναφέρθηκαν. Δεν ξέρουμε τι συμβαίνει όταν ένας κινητήρας πεθάνει εξαιτίας αυτού του προβλήματος.
3. Ελαττωματικό στήριγμα αντλίας καυσίμου
Περίπου 1.000 SUV Chery J11 που στάλθηκαν στην Αυστραλία ανακλήθηκαν λόγω βλάβης στην αντλία καυσίμου. Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία εξέδωσε αυτήν την ανάκληση με τη βοήθεια της Αυστραλιανής Επιτροπής Ανταγωνισμού και Καταναλωτών.
Προηγούμενες παραγωγές του Chery J11 είχαν πρόβλημα στην αντλία καυσίμου που θα μπορούσε να οδηγήσει σε πυρκαγιά. Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Chery J11 έχουν προκαλέσει μια αργή εισαγωγή στην αυστραλιανή αγορά για την αυτοκινητοβιομηχανία.
Ένα ραγισμένο στηρίγματος αντλίας καυσίμου μπορεί να προκαλέσει διαρροή καυσίμου και πιθανώς να οδηγήσει σε πυρκαγιά. Αυτός ήταν ο λόγος για τον οποίο ήταν τόσο τεράστιο ζήτημα για την Chery να ανακαλέσει τα επηρεαζόμενα αυτοκίνητα.
Μόλις είδε το πρόβλημα, η εταιρεία άρχισε να εργάζεται στον επανασχεδιασμό ενός εναλλακτικού στήριγμα αντλίας καυσίμου. Έγινε μια καλύτερη έκδοση και οι ιδιοκτήτες που είχαν αυτό το πρόβλημα μπορούσαν να την αλλάξουν δωρεάν.
Η εταιρεία φρόντισε επίσης να προσφερθούν δωρεάν και άλλα επηρεαζόμενα εξαρτήματα. Αυτό περιλαμβάνει εξαρτήματα ή εξαρτήματα που επηρεάστηκαν σοβαρά από το ελαττωματικό στήριγμα της αντλίας καυσίμου.
Δεν αναφέρθηκαν πυρκαγιές τη στιγμή της ανακοίνωσης της ανάκλησης.
4. Χαμηλές βαθμολογίες Crash Test
Τα τελευταία χρόνια, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν λάβει επαρκείς και άριστες βαθμολογίες crash test. Ωστόσο, αυτό δεν συνέβαινε πάντα όλα αυτά τα χρόνια, καθώς διάφορες κινεζικές μάρκες απέτυχαν στις δοκιμές.
Το Brilliance BS6 είναι ένα κινέζικο αυτοκίνητο που έχει δει πρόσφατα κάποια πλήγμα λόγω τρομερών δοκιμών πρόσκρουσης στο μπροστινό μέρος.
Πραγματοποιήθηκε δοκιμή πρόσκρουσης 60 χλμ/ώρα και το πλαίσιο του αυτοκινήτου υπέστη σοβαρή εκτροπή. Αυτό απέδειξε την έλλειψη ακεραιότητας στο πλαίσιο και τη δομή του αυτοκινήτου.
Δυστυχώς για την αυτοκινητοβιομηχανία, οι βαθμολογίες του τεστ πλευρικής πρόσκρουσης ήταν εξίσου κακές και στο μετωπικό τεστ. Η δοκιμή συγκρίθηκε με άλλα αυτοκίνητα της ίδιας κατηγορίας και δεν παρουσίασαν τόσο σοβαρή ζημιά.
Το Brilliance BS6 δεν ήταν το μόνο κινέζικο αυτοκίνητο που απέτυχε στα αποτελέσματα των δοκιμών από το Κέντρο Δοκιμών ADAC. Πίσω το 2005, δοκίμασαν επίσης το Jianling Landwind SUV, το οποίο είχε εξίσου κακή απόδοση.
Το Chery J11 αντιμετώπισε επίσης ανάκληση λόγω των κακών βαθμολογιών πλευρικής πρόσκρουσης στις δοκιμές πρόσκρουσης. Το κινεζικής κατασκευής μοντέλο έλαβε κακή βαθμολογία 2 αστέρων από τον ANCAP.
Η Chery ανέφερε ότι ήταν αρκετά έκπληκτοι και απογοητευμένοι από τη χαμηλή βαθμολογία επειδή οι εσωτερικές τους βαθμολογίες ήταν πολύ υψηλότερες.
Η εταιρεία δεσμεύτηκε να βελτιώσει τα αποτελέσματα των δοκιμών και παραδέχτηκε ότι μπορεί να πάρει κάποιο χρόνο.
Άλλες κινεζικές μάρκες αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως η Geely και η Great Wall, είχαν μοντέλα με ελαφρώς υψηλότερη βαθμολογία. Αυτό σημαίνει ότι η κινεζική αγορά αυτοκινήτων κινείται τώρα προς ασφαλέστερα αυτοκίνητα που είναι επίσης προσιτά.
5. Ζητήματα κακής ποιότητας
Κάθε κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο έχει υποχρέωση απέναντι στους πελάτες του να παρέχει ασφαλή, αξιόπιστα και οικονομικά αυτοκίνητα. Ορισμένοι κατασκευαστές χρησιμοποιούν υλικά χαμηλής ποιότητας για να μειώσουν το κόστος των αυτοκινήτων τους.
Είναι γνωστό ότι τα κινέζικα αυτοκίνητα είναι προσιτές επιλογές σε σύγκριση με άλλους παγκόσμιους κατασκευαστές. Αυτό μπορεί να οφείλεται στο ότι μερικές φορές χρησιμοποιούν φθηνά υλικά στην κατασκευή των μοντέλων τους.
Η χρήση φτωχών υλικών για την κατασκευή αυτοκινήτων οδηγεί σε ζητήματα όπως η σκουριά, οι χαμηλές βαθμολογίες δοκιμών πρόσκρουσης και οι κινητήρες με κακή απόδοση. Αυτό είναι όπου οι περισσότερες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες υποφέρουν σε σύγκριση με τις παγκόσμιες μάρκες.
Η χρήση λεπτού μετάλλου για το αμάξωμα του αυτοκινήτου οδηγεί σε διάβρωση και ένα αμάξωμα που γρατζουνιέται εύκολα. Αυτό σημαίνει ότι το αυτοκίνητο θα χάσει το μεγαλύτερο μέρος της αξίας μεταπώλησής του.
Η κακή σχεδίαση του κινητήρα σημαίνει ότι το αυτοκίνητο θα υποφέρει από περιοδικά προβλήματα με πολλά εξαρτήματα.
Τα κρίσιμα συστήματα και εξαρτήματα, όπως το σύστημα καυσίμου και το ηλεκτρικό σύστημα, ενδέχεται να παρουσιάσουν προβλήματα από νωρίς.
Ίσως το μεγαλύτερο πρόβλημα με αυτοκίνητα κινεζικής κατασκευής να έχει να κάνει με προβλήματα κινητήρα. Αυτό συμβαίνει επειδή τα προβλήματα με τον κινητήρα είναι μάλλον δύσκολο και δαπανηρό να διορθωθούν.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι δεν αντιμετωπίζουν όλα τα κινεζικά αυτοκίνητα προβλήματα χαμηλής ποιότητας, αλλά είναι εύκολο να πούμε ότι είναι η πλειοψηφία των κατασκευαστών.
Καθώς ο κλάδος μεγαλώνει στην Κίνα, έχουν σημειωθεί κάποιες βελτιώσεις όλα αυτά τα χρόνια.
6. Ηλεκτρικά οχήματα που παίρνουν φωτιά
Από την έναρξη λειτουργίας των ηλεκτρικών οχημάτων πριν από λίγο καιρό, υπήρξαν πολλές αναφορές για αυτοκίνητα που έπιασαν φωτιά. Αυτός ο αριθμός έχει εκτοξευθεί στα ύψη για την κινεζική αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.
Η Κίνα είναι ένας από τους μεγαλύτερους προμηθευτές μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων για διάφορες επώνυμες μάρκες στον κλάδο των EV.
Η Κίνα έχει τώρα αρχίσει να παράγει μικρά και οικονομικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε μια προσπάθεια να κατακτήσει την αγορά. Δυστυχώς, ορισμένα από αυτά τα αυτοκίνητα είναι επιρρεπή σε φωτιά.
Η αγορά γνώρισε μεγάλη άνθηση το 2018, όταν εισήχθησαν στην αγορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Όλα ήταν καλά με τα αυτοκίνητα, αλλά οι μπαταρίες δεν είχαν σχεδιαστεί αρκετά καλά.
Οι μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων άρχισαν να εκρήγνυνται και να παίρνουν φωτιά για διάφορα μοντέλα από κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Οι μπαταρίες λειτουργούσαν εξαιρετικά ζεστές και η καλωδίωση είχε καεί.
Οι ιδιοκτήτες ανέφεραν μια μυρωδιά καμένου από το αυτοκίνητο, η οποία οφειλόταν στο ότι έκαιγε η καλωδίωση. Οι μπαταρίες έφταναν σε εξαιρετικά υψηλές θερμοκρασίες και έκαιγαν την καλωδίωση στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, η οποία έβγαζε άσχημη μυρωδιά.
Σχετικό: Εκρήγνυνται τα αυτοκίνητα όταν πιάνουν φωτιά; Εδώ είναι τα γεγονότα https://motorandwheels.com/cars-explode-catch-fire/
7. Αντιγραφή διάσημων εμπορικών σημάτων
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι γνωστό ότι αντιγράφουν σχέδια αυτοκινήτων από διάσημες μάρκες αυτοκινήτων. Αυτό περιλαμβάνει αντίγραφα για μάρκες όπως η Mercedes Benz, η Bentley, η Porsche και η Volkswagen.
Πολλά κινέζικα μοντέλα αντιγράφηκαν από διάσημα οχήματα δυτικής σχεδίασης και προσφέρθηκαν σε χαμηλότερες τιμές. Χάρη σε μηνύσεις και επικρίσεις, αυτό έχει μειωθεί τα τελευταία χρόνια. Αν κοιτάξετε μερικά από τα αντιγραμμένα μοντέλα, μπορείτε πραγματικά να πείτε ότι είναι ένα πλήρες αντίγραφο του πρωτοτύπου. Τα σχέδια ήταν ακριβώς τα ίδια, αλλά οι τιμές ήταν φθηνότερες λόγω φθηνότερων εσωτερικών σχεδίων.
Ένα αντίγραφο ενός διάσημου αυτοκινήτου μπορεί να μοιάζει με το πρωτότυπο, αλλά είναι πολύ δύσκολο να αναπαραχθεί ο σχεδιασμός του κινητήρα. Ο κινητήρας είναι μάλλον ακριβός στην αντιγραφή και θα αύξανε το κόστος του αυτοκινήτου.
Κινεζικά μοντέλα όπως τα Landwind X7, Zotye SR8 και K-One ήταν όλα αντίγραφα διάσημων δυτικών αυτοκινήτων. Αυτά ήταν αντίγραφα των Range Rover Evoque, Porsche Macan και Mercedes-Benz GLA, αντίστοιχα.
Landwind X7 πιστό αντίγραφο του Range Rover Evoque
Zotye SR8 Copy της Porsche Macan που κοστίζει μόλις $15,000
Παρόλο που αυτά τα αντίγραφα φαίνονται σχεδόν ακριβώς ίδια με τα πρωτότυπα, τα εσωτερικά στοιχεία δεν μπορούν να αντιγραφούν.
Οι εσωτερικοί χώροι αυτών των αντιγράφων δεν είναι καλά σχεδιασμένοι και συχνά δεν είναι άνετοι για μεγάλες αποστάσεις.
Αυτό ισχύει για τον κινητήρα και την ισχύ των αντιγραμμένων αυτοκινήτων, τα οποία δεν μπορούν να αναπαραχθούν με επιτυχία. Τα αντιγραμμένα σχέδια στόχευαν κυρίως σε Κινέζους καταναλωτές που τους άρεσε η εμφάνιση των δυτικών αυτοκινήτων χωρίς την τιμή. Το φθηνότερο κόστος των αντίγραφων αυτοκινήτων τα έκανε επιθυμητά για ορισμένους καταναλωτές. Σήμερα, η αγορά αντιγραμμένων αυτοκινήτων στην Κίνα μειώνεται σταδιακά καθώς οι κατασκευαστές στοχεύουν να σχεδιάσουν τα αυτοκίνητά τους από την αρχή. Αυτό επιτρέπει τη σχεδιαστική ελευθερία και οι μάρκες μπορούν να κάνουν τα αυτοκίνητά τους όσο προσιτά θέλουν.
Γενικά πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα για τα κινέζικα αυτοκίνητα
Ακολουθούν ορισμένα γενικά πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των κινεζικών αυτοκινήτων:
Πλεονεκτήματα
- Υποφερτά οικονομικά μοντέλα
- Διατίθεται σε άλλες χώρες
- Χαμηλό κόστος συντήρησης
- Μοντέρνες τεχνολογίες
- Τεράστια ποικιλία μοντέλων
Μειονεκτήματα
- Αδυναμία κατά την εκκίνηση
- Ελαττωματική Αντλία Καυσίμου
- Προβλήματα με την τάπα Καυσίμου
- Χαμηλή βαθμολογία δοκιμής σύγκρουσης
- Κακή ποιότητα
- Τα Κινέζικα EVs πιάνουν Φωτιά
- Αντιγραφές Διάσημων Μαρκών αυτοκινήτων
- Ελαττωματική βάση στήριξης Αντλίας Καυσίμου
Τι λένε οι κριτικές;
Ορίστε τι λένε ορισμένες εξέχουσες δημοσιεύσεις για τα κινεζικά αυτοκίνητα:
Οι Κινέζοι αγοραστές αυτοκινήτων είναι τυχεροί. Μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε περισσότερες μάρκες και περισσότερα αυτοκίνητα από οποιονδήποτε άλλο αγοραστή αυτοκινήτου σε οποιαδήποτε άλλη χώρα.
Πηγή : Forbes
Οι πλούσιοι Κινέζοι αγοραστές αυτοκινήτων είναι άτυχοι. Πληρώνουν πολύ περισσότερα για την αποκλειστική τους βόλτα από τους συναδέλφους τους σε high-rollers αλλού στον κόσμο.
Πηγή: Pressreader
Ποια είναι η αξία μεταπώλησης των κινεζικών αυτοκινήτων;
Ακολουθούν οι αξίες μεταπώλησης ορισμένων δημοφιλών κινεζικών αυτοκινήτων και τα χιλιόμετρα τους: