Ο κανονισμός θα εφαρμοστεί για όλα τα νέα κυκλοφορούντα οχήματα από τις 24 Φεβρουαρίου 2011. Αυτές οι απαιτήσεις αποτελούν τμήμα του νέου κανονισμού της Ε.Ε., στόχος του οποίου είναι η βελτίωση της ασφάλειας των πεζών στην οδική κυκλοφορία.
Η υποβοήθηση πέδησης υποστηρίζει τους οδηγούς σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης που απαιτούν άμεσο φρενάρισμα. Αν ξαφνικά ο οδηγός πατήσει απότομα το πεντάλ φρένου, το σύστημα υποθέτει ότι πρόκειται για κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Αν στη συνέχεια η πίεση πέδησης αυξηθεί απότομα, κατά συνέπεια αυξάνεται και η επιβράδυνση. Αυτό μειώνει την απόσταση πέδησης και βοηθά στην αποφυγή συγκρούσεων. Σύμφωνα με μελέτες της Ε.Ε., έως και 1.100 μοιραία ατυχήματα με πεζούς θα μπορούσαν να αποφευχθούν στην Ευρώπη κάθε χρόνο αν όλα τα οχήματα εξοπλίζονταν με συστήματα υποβοήθησης πέδησης.
Τα συστήματα υποβοήθησης πέδησης όχι μόνο μειώνουν τον κίνδυνο τραυματισμού των πεζών, αλλά επίσης βοηθούν στην αποφυγή των συγκρούσεων στο πίσω τμήμα του οχήματος.
Αναλύσεις της Bosch στη βάση δεδομένων GIDAS (German In-Depth Accident Study – Γερμανική Ανάλυση Ατυχημάτων) δείχνουν ότι στις συγκρούσεις στο πίσω τμήμα του οχήματος, οι οποίες συνεπάγονται τραυματισμό στη Γερμανία, το ένα τρίτο των οδηγών δεν έχει πατήσει το πεντάλ φρένου σε όλες τις περιπτώσεις πριν τη σύγκρουση και οι μισοί από αυτούς δεν έχουν χρησιμοποιήσει το πλήρες δυναμικό πέδησης του οχήματος. Το προληπτικό σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης της Bosch παρέχει στους οδηγούς υποστήριξη σε τρία επίπεδα. Η λειτουργία προειδοποίησης σύγκρουσης του συστήματος ανιχνεύει ενδεχόμενα εμπόδια, προειδοποιεί τον οδηγό, πρώτα με μια ακουστική ή οπτική προειδοποίηση και κατόπιν ενεργοποιεί το σύστημα πέδησης.
Μια μελέτη της Bosch στα δεδομένα GIDAS δείχνει ότι ένα προληπτικό σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης μπορεί να αποτρέψει σχεδόν τρεις στις τέσσερις συγκρούσεις στο πίσω τμήμα του οχήματος που συνεπάγονται τραυματισμό.
Η οδηγία της Ε.Ε. για βελτίωση της “προστασίας των πεζών και άλλων ευπαθών χρηστών της οδικής κυκλοφορίας” όχι μόνο θα καταστήσει υποχρεωτικά τα συστήματα υποβοήθησης πέδησης, αλλά επίσης προβλέπει πιο αυστηρούς κανονισμούς σχετικά με πρόσθετους προφυλακτήρες και συστήματα πρόσθιας προστασίας. Η επιδίωξη για μείωση του κινδύνου τραυματισμού σε ατυχήματα περιλαμβάνει πεζούς και ποδηλάτες. Η βελτίωση της οδικής ασφάλειας αποτελεί στόχο και μιας άλλης οδηγίας, η οποία έχει τεθεί σε ισχύ από τον Αύγουστο 2009.
Βήμα προς βήμα θα καταστήσει υποχρεωτικό έως το Νοέμβριο 2014 το σύστημα ESP για όλα τα οχήματα. Επιπλέον, από το Νοέμβριο 2015 τα επαγγελματικά οχήματα θα πρέπει να εξοπλίζονται με προηγμένα συστήματα πέδησης έκτακτης ανάγκης, όπως και με συστήματα προειδοποίησης για απόκλιση από τη λωρίδα κυκλοφορίας.
Υποχρεωτικά τα συστήματα υποβοήθησης πέδησης από το 2011
- 31 Δεκ 2009
- Προϊόντα
- 3547
Ο νέος κανονισμός για την μεγαλύτερη ασφάλεια των πεζών προβλέπει ότι συστήματα υποβοήθησης πέδησης θα είναι υποχρεωτικά για όλους τους τύπους των καινούριων οχημάτων - κατασκευαστές και των ελαφριών επαγγελματικών οχημάτων στην Ε.Ε.