Η Learn Engineering κυκλοφόρησε πρόσφατα ένα πολύ ενδιαφέρον και ενημερωτικό επεισόδιο σχετικά με τον ηλεκτροκινητήρα IPM-SynRM του Tesla Model 3, ο οποίος χρησιμοποιείται τώρα και σε άλλα ηλεκτρικά οχήματα της Tesla.
Αρχικά, η Tesla χρησιμοποιούσε επαγωγικούς (ή ασύγχρονους) ηλεκτρικούς κινητήρες (παρεμπιπτόντως, που εφευρέθηκαν από τον Νίκολα Τέσλα).
Στο Model 3, η εταιρεία χρησιμοποίησε κινητήρα IPM-SynRM (Internal Permanent Magnet - Synchronous Reluctance Motor), γνωστός και ως PMa-SynRM - Σύγχρονο μοτέρ επαγωγής μόνιμου μαγνήτη.
Γενικά, είναι ένας τύπος που συνδυάζει τον τύπο μοτέρ εσωτερικού μόνιμου μαγνήτη με τον τύπο ρότορα Σύγχρονου μοτέρ απροθυμίας για να επιτύχει ένα πιο επιθυμητό χαρακτηριστικό στην εφαρμογή EV - υψηλή απόδοση σε χαμηλές και υψηλές ταχύτητες.
Η Tesla δεν είναι η πρώτη που χρησιμοποιεί αυτόν τον τύπο κινητήρα, αλλά η έκδοσή του θεωρείται ως μία από τις καλύτερες (απλά λόγω της υψηλής απόδοσης και της γκάμας των αυτοκινήτων Tesla).
Η συγκεκριμένη καινοτομία της Tesla είναι οι τμηματοποιημένοι μαγνήτες (τέσσερα μέρη αντί για τον πιο τυπικό μεμονωμένο στερεό μαγνήτη).
Σύμφωνα με τους ειδικούς, βοηθά στη μείωση των δινορευμάτων και μειώνει τον κίνδυνο υπερθέρμανσης των μαγνητών.
Πηγή: Tesla