Έρχεται το OBFCM από το 2020 για ελαφρά φορτηγά και μετά;

Τι είναι το νέο σύστημα OBFCM - ON-BOARD FUEL CONSUMPTION MONITORING και ποιους αφορά; Πόσο εφικτή θα είναι πλέον στα οχήματα αυτά η όποια επέμβαση στο σύστημα εκπομπών των καυσαερίων, όπως συμβαίνει με τα φίλτρα αιθάλης;

Μία τεράστια διαχρονική διαφορά έχει προκύψει στους υπολογισμούς της Ε.Ε. σχετικά με την υπολογιστική και την πραγματική κατανάλωση καυσίμου των οχημάτων και κατά συνέπεια των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα CΟ2 στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

VW Eco UpΓια τον σκοπό αυτό, ένας νέος «κατάσκοπος» εκπομπών που ακούει στο όνομα σύστημα OBFCM - ON-BOARD FUEL CONSUMPTION MONITORING, θυμίζει το EOBD, θα τοποθετείται στα οχήματα από τους κατασκευαστές για την μέτρηση της πραγματικής κατανάλωσης τόσο των καυσίμων όσο και της ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνεται σήμερα από τα οχήματα, με κύριο στόχο το πραγματικό αποτύπωμα των εκπομπών του CΟ2.

Τα νέα πρότυπα εκπομπών CO2 που θεσπίστηκαν τον Απρίλιο του 2019, απαιτούν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να παρακολουθεί την πραγματική κατανάλωση των καυσίμων και της ηλεκτρικής ενέργειας από ελαφρά οχήματα για να αναλύσει την εξέλιξη του χάσματος που υπάρχει σήμερα μεταξύ πραγματικών και υπολογιστικών τιμών των εκπομπών του CO2 για την διαμόρφωση της έγκρισης τύπου αυτών των οχηματων.

Τα δεδομένα για την ανάλυση των στοιχείων κατανάλωσης καυσίμων και ενέργειας θα καταγραφούν με Ενσωματωμένα Συστήματα Παρακολούθησης Κατανάλωσης Καυσίμων και Ενέργειας (OBFCM), τα οποία θα πρέπει να εισαχθούν σε όλα τα νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα για μια διετία από την 1η Ιανουαρίου 2020 σύμφωνα με την ICCT (International Council on Clean Transportation).

Προαπαιτούμενο για την ανάλυση είναι η μεταφορά των δεδομένων OBFCM από οχήματα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για τα οποία η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρέπει να αναπτύξει μια διαδικασία.

Η Διεθνής Ένωση Καθαρών Μεταφορών –ICCT σε σχετικό άρθρο αναλύει τις απαιτήσεις μεταφοράς δεδομένων, (υιοθετούνται τέσσερεις τρόποι μεταφοράς δεδομένων), τις πιθανές περιπτώσεις χρήσης των δεδομένων OBFCM και τον τρόπο με τον οποίο τα δεδομένα μπορούν να συμπληρωθούν με παραμέτρους που απαιτούνται από το όχημα για την περαιτέρω ανάλυση των στοιχείων.

 

Τρόποι μεταφοράς δεδομένων

1KIRIO

Σχήμα 1: Επιλογές για τους τρόπους διαβίβασης δεδομένων OBFCM από το όχημα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Διακρίνονται τέσσερεις τρόποι μεταφοράς δεδομένων. Για τους τρεις πρώτους τρόπους, τα δεδομένα διαβάζονται πρώτα, από το όχημα σε μία βάση συγκέντρωσης δεδομένων και στη συνέχεια μεταφέρονται στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Αυτές οι επιλογές είναι συλλογή δεδομένων από Περιοδικές Τεχνικές Επιθεωρήσεις (PTI), Επιτόπιες επιθεωρήσεις και ελέγχους ή από διαχειριζόμενους στόλους οχημάτων όπως μίσθωση ή αυτοκίνητα της εταιρείας. Η τέταρτη επιλογή είναι η ασύρματη μεταφορά δεδομένων Over-The-Air (OTA) απευθείας από το όχημα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Επαλήθευση ακριβείας στοιχείων


  Αν είστε συνδρομητής παρακαλούμε  
με το όνομα χρήστη και τον κωδικό σας για να διαβάστε όλο το άρθρο.

Αν δεν είστε συνδρομητής ή η συνδρομή σας έχει λήξει 
παρακαλούμε 
εγγραφείτε ή ανανεώστε την συνδρομή σας.

του Γ. Καπετανάκη
Τεχν. Μηχ. Οχημάτων

 

WorkshopData Car Truck

 

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored facebook logored YouTube redr Twitter