Το Ινστιτούτο ΙΔΕΕΑ συναντήθηκε με το νέο υφυπουργό ο οποίος με εξαιρετικά καλή διάθεση στην 2η κατά σειρά συνάντηση (που ζήτησε εκτάκτως), μας ανακοίνωσε πως θα προχωρήσει άμεσα: σε βελτιώσεις / προσθήκες της ήδη υπάρχουσας νομοθεσίας όσον αφορά τα Συνεργεία Υψηλής Τάσης άνω των 3.5 τόνων.
Αναφέρθηκε επίσης στην νομοθέτηση της εκπαίδευσης των Φανοβαφέων και άλλων ειδικοτήτων που αρχικά είχαν παραληφθεί, για τον ασφαλή χειρισμό των οχημάτων Υψηλής Τάσης, των τεχνιτών Ηλεκτρικών μοτοσικλετών και σκούτερ Υ.Τ., αλλά και των οδηγών των Εταιρειών Οδικής Βοήθειας.
Τα παραπάνω τα επισημάναμε στην πρώτη μας συνάντηση στο τέλος Ιουλίου με μία γραπτή αναφορά.
Πολύ γρήγορα φαίνεται πως ο Υφυπουργός ανέλαβε δράση. Το Ινστιτούτο ΙΔΕΕΑ με την επιστημονική του ομάδα και την τεχνογνωσία που διαθέτει θα είναι αρωγός στην προσπαθεια του Υφυπουργού για την διαμόρφωση ενός νομοθετικού πλαισίου που θα διασφαλίζει το μέλλον των πιστοποιημένων τεχνιτών σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων.
Έχουμε γράψει και αναδείξει το θέμα στο πρόσφατο παρελθόν με το νομοθετικό έλλειμα της Ηλεκτροκίνησης. Είναι και άλλα σημεία που κατά την άποψη της επιστημονικής ομάδας του Ινστιτούτου ΙΔΕΕΑ υπολείπονται (4 από τα 8 συνολικά) θα πρέπει να αλλάξουν στο άμεσο μέλλον, όπως πχ. να προστεθούν έλεγχοι οχημάτων Υ.Τ. στα ΙΚΤΕΟ ή να μην πραγματοποιείται η αφαίρεση μπαταριών στα διαλυτήρια από συνήθως αλλοδαπούς και ανεκπαίδευτους εργαζόμενους – Μη τεχνικούς.
Οι πολίτες και οι τεχνίτες, χρειάζονται μια ολοκληρωμένη νομοθεσία που θα αποτελέσει κληρονομιά για να εργαστούν με ασφάλεια αυτοί αλλά και οι επόμενες γενιές και φυσικά να μετακινούνται όλοι με ασφάλεια στα οχήματα Υ.Τ.
Εξάλλου σε μια χώρα χωρίς βαριά βιομηχανία ή αυτοκινητοβιομηχανία, η γνώση "το απόλυτο εργαλείο" "είναι εισαγόμενη", όπως συνηθίζουμε να λέμε.
Αυτό φαίνεται ότι μπορεί να πραγματοποιηθεί από τον νέο Υφυπουργό Β. Οικονόμου που παρά την ‘καυτή’ καρέκλα του, διαθέτει το όραμα της υλοποίησης για την μετάβαση με ασφάλεια στα οχήματα Υ.Τ
Άρτι αφιχθέντες από την #Automechanika2024 - Φρανκφούρτη καταγράψαμε λύσεις που ξεκινάνε από την διάγνωση με τεχνητή νοημοσύνη έως τη διάγνωση μερομποτική. Με γεμάτες τις φαρέτρες της γνώσης προχωράμε σταθερά ώστε να μείνουμε στο τρένο των μεγάλων τεχνολογικών εξελίξεων.
Συμπερασματικά πρέπει να τρέξουμε σαν χώρα για να καλύψουμε το κενό που υπάρχει σε σχέση με τις χώρες που διαθέτουν νομοθετικό (στην χώρα μας δεν υπάρχει) πλαίσιο που φτάνει μέχρι και την εκ των υστέρων μετατροπή συμβατικών οχημάτων, διότι είμαστε πίσω τεχνολογικά, εκπαιδευτικά, και νομοθετικά.
Συνεχίζουμε ως ομάδα με άποψη, εμπειρία & γνώση και πάνω απ’ όλα υπομονή και ελπίδα για μια καλύτερη Ελλάδα που όλοι αξίζει να αγωνιστούμε για να παραδώσουμε στους νεότερους.
Υ.Γ. Θα ακολουθήσει σύντομα συνέντευξη του υπουργού για να πάρουμε απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα μας.