NHTSA προς Tesla: γιατί δεν έγινε ανάκληση οχημάτων για αναβάθμιση του Autopilot; [Video]

Έρευνες για το Autopilot μετά από σειρά συγκρούσεων με σταθμευμένα οχήματα έκτακτης ανάγκης

Οι ερευνητές ασφαλείας των ΗΠΑ θέλουν να μάθουν γιατί η Tesla δεν υπέβαλε έγγραφα ανάκλησης όταν ενημέρωσε το λογισμικό Autopilot για να εντοπίζει καλύτερα τα σταθμευμένα οχήματα έκτακτης ανάγκης, κλιμακώνοντας τη σύγκρουση μεταξύ της αυτοκινητοβιομηχανίας και των ρυθμιστικών αρχών.
Σε επιστολή προς την Tesla, η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας είπε στην κατασκευάστρια ηλεκτρικών αυτοκινήτων ότι πρέπει να ανακαλέσει οχήματα εάν μια ενημέρωση μέσω του Διαδικτύου μετριάσει ένα ελάττωμα ασφαλείας.

«Κάθε κατασκευαστής που εκδίδει μια υπερ-αέρα ενημέρωση που μετριάζει ένα ελάττωμα που ενέχει αδικαιολόγητο κίνδυνο για την ασφάλεια των μηχανοκίνητων οχημάτων πρέπει να υποβάλει έγκαιρα μια συνοδευτική ειδοποίηση ανάκλησης στο NHTSA», ανέφερε η υπηρεσία σε επιστολή προς τον Eddie Gates, διευθυντή της Tesla. ποιότητα πεδίου.

Η υπηρεσία διέταξε επίσης την Tesla να παράσχει πληροφορίες σχετικά με το λογισμικό «Full Self-Driving» που δοκιμάζεται σε δημόσιους δρόμους με ορισμένους ιδιοκτήτες.

NHTSA Tesla 4

Η τελευταία σύγκρουση είναι άλλο ένα σημάδι κλιμάκωσης της έντασης μεταξύ της Tesla και της υπηρεσίας που ρυθμίζει τα μερικώς αυτοματοποιημένα συστήματα οδήγησης.

Η NHTSA ξεκίνησε επίσημη έρευνα για το Autopilot τον Αύγουστο μετά από μια σειρά συγκρούσεων με σταθμευμένα οχήματα έκτακτης ανάγκης. Η έρευνα καλύπτει 765.000 οχήματα, σχεδόν όλα όσα έχει πουλήσει η Tesla στις ΗΠΑ από την αρχή του μοντέλου 2014. Από τα δεκάδες ατυχήματα που αναγνωρίστηκαν ως μέρος της έρευνας, 17 άνθρωποι τραυματίστηκαν και ένας σκοτώθηκε.

Σύμφωνα με το πρακτορείο, η Tesla έκανε μια ενημέρωση λογισμικού μέσω Διαδικτύου στα τέλη Σεπτεμβρίου, η οποία είχε σκοπό να βελτιώσει την ανίχνευση των φώτων οχημάτων έκτακτης ανάγκης σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού. Το πρακτορείο λέει ότι η Tesla γνωρίζει ότι ο ομοσπονδιακός νόμος απαιτεί από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να κάνουν ανάκληση εάν ανακαλύψουν ότι τα οχήματα ή ο εξοπλισμός έχουν ελαττώματα ασφαλείας.

Η υπηρεσία ζήτησε πληροφορίες σχετικά με την «Ενημέρωση ανίχνευσης φωτός έκτακτης ανάγκης» της Tesla που στάλθηκε σε ορισμένα οχήματα «με τον δηλωμένο σκοπό να ανιχνεύσει φώτα έκτακτης ανάγκης οχημάτων που αναβοσβήνουν σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού και στη συνέχεια να ανταποκριθεί στην εν λόγω ανίχνευση με ειδοποιήσεις οδηγού και αλλαγές στην ταχύτητα του οχήματος ενώ το Autopilot εμπλέκεται».

NHTSA Tesla 3

Η επιστολή ζητά μια λίστα με τα γεγονότα που οδήγησαν την ενημέρωση λογισμικού, καθώς και σε ποια οχήματα στάλθηκε και εάν τα μέτρα επεκτείνονται σε ολόκληρο τον στόλο της Tesla.

Ρωτάει επίσης την εταιρεία εάν σκοπεύει να υποβάλει έγγραφα ανάκλησης. «Εάν όχι, παράσχετε την τεχνική ή/και νομική βάση της Tesla για να αρνηθείτε να το κάνετε?», ρωτά η υπηρεσία.

Όταν οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανακαλύπτουν ένα ελάττωμα ασφαλείας, πρέπει να ενημερώσουν την NHTSA εντός πέντε εργάσιμων ημερών και πρέπει να κάνουν ανακλήσεις. Η NHTSA παρακολουθεί τις ανακλήσεις για να βεβαιωθεί ότι καλύπτουν όλα τα επηρεαζόμενα οχήματα και οι αυτοκινητοβιομηχανίες καταβάλλουν τις κατάλληλες προσπάθειες για να επικοινωνήσουν με όλους τους ιδιοκτήτες.

Η Tesla αν δεν συμμορφωθεί με το αίτημα, θα αντιμετωπίσει δικαστική αγωγή και αστικά πρόστιμα άνω των 114 εκατομμυρίων δολαρίων.

Σε ξεχωριστή ειδική παραγγελία που εστάλη στην Tesla, η NHTSA λέει ότι η εταιρεία ενδέχεται να λαμβάνει μέτρα για να εμποδίσει την πρόσβαση της υπηρεσίας σε πληροφορίες ασφαλείας απαιτώντας από τους οδηγούς που δοκιμάζουν το λογισμικό "Full Self-Driving" να υπογράψουν συμφωνίες μη αποκάλυψης.

NHTSA Tesla 1

Παρόλα αυτά οι περιγραφές του Tesla OM Autopilot π.χ. "Πώς λειτουργεί", "Χαρακτηριστικά", Σημειώσεις και Περιορισμοί δεν υπάρχουν οι ακόλουθες προειδοποιήσεις όπως το Mach E της Ford για παράδειγμα, εκτός εάν δεν υπάρχει ανάγκη:

NHTSA Tesla 1

Μετάφραση:

ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ: Το σύστημα ενδέχεται να μην ανιχνεύει οχήματα σε στάση ή αργή κίνηση κάτω από μια συγκεκριμένη ταχύτητα π.χ. 6 mph (10 km/h).
ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ: Το σύστημα δεν εντοπίζει πεζούς ή αντικείμενα στο δρόμο
ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ: Το σύστημα δεν ανιχνεύει οχήματα που έρχονται στην ίδια λωρίδα.
ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ: Το σύστημα ενδέχεται να μην λειτουργεί σωστά εάν ο αισθητήρας είναι μπλοκαρισμένος. Κρατήστε το παρμπρίζ απαλλαγμένο από εμπόδια.
ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ: Ο αισθητήρας μπορεί να παρακολουθεί εσφαλμένα τα σημάδια λωρίδας ως άλλες κατασκευές ή αντικείμενα. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε ψευδή ή χαμένη προειδοποίηση ή περιστατικό.


Η παραγγελία απαιτεί από την Tesla να περιγράψει τις συμφωνίες μη αποκάλυψης και πώς αυτές υπογράφονται από τους οδηγούς της Tesla. Η εταιρεία πρέπει επίσης να πει εάν η Tesla απαιτεί από τους ιδιοκτήτες οχημάτων που είναι εξοπλισμένα με το Autopilot να συμφωνήσουν «σε οποιουσδήποτε όρους που θα εμπόδιζαν ή θα αποθάρρυναν τους ιδιοκτήτες οχημάτων να μοιράζονται πληροφορίες ή να συζητούν οποιαδήποτε πτυχή του Αυτόματου πιλότου με οποιοδήποτε άτομο εκτός της Tesla».

Οι απαντήσεις πρέπει να γίνονται από αξιωματικό της Tesla ενόρκως. Εάν η Tesla δεν συμμορφωθεί πλήρως, η εντολή λέει ότι το θέμα θα μπορούσε να παραπεμφθεί στο Υπουργείο Δικαιοσύνης για δικαστική δράση για να εξαναγκαστούν οι απαντήσεις.

Η Tesla έχει πει ότι ούτε οχήματα εξοπλισμένα με "Full Self-Driving" ούτε Autopilot μπορούν να οδηγήσουν μόνα τους. Προειδοποιεί τους οδηγούς ότι πρέπει να είναι έτοιμοι να επέμβουν ανά πάσα στιγμή.

Δεν ήταν σαφές πώς θα ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της NHTSA ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla και της Mercurial, Elon Musk. Η εταιρεία και ο Μασκ έχουν μακρά ιστορία διαμάχης με ομοσπονδιακές ρυθμιστικές αρχές.

Τον Ιανουάριο, η Tesla απέρριψε αίτημα της NHTSA να ανακαλέσει περίπου 135.000 οχήματα επειδή οι οθόνες αφής τους θα μπορούσαν να σβήσουν. Το πρακτορείο ανέφερε ότι οι οθόνες ήταν ελάττωμα ασφαλείας, επειδή οι εφεδρικές κάμερες και τα χειριστήρια παρμπρίζ θα μπορούσαν να απενεργοποιηθούν.
Ένα μήνα αργότερα, αφότου η NHTSA ξεκίνησε τη διαδικασία διεξαγωγής δημόσιας ακρόασης και παραπομπής της Tesla στο δικαστήριο, η εταιρεία συμφώνησε στην ανάκληση. Η Tesla είπε ότι θα αντικαταστήσει τους επεξεργαστές υπολογιστών για τις οθόνες, παρόλο που υποστήριξε ότι δεν υπήρχε απειλή για την ασφάλεια.

Ο Μασκ μάλωνε με την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς για ένα tweet του 2018 που ισχυριζόταν ότι είχε χρηματοδότηση για να ιδιωτικοποιήσει την Tesla, όταν αυτή η χρηματοδότηση δεν ήταν εξασφαλισμένη. Αυτός και η εταιρεία συμφώνησαν να πληρώσουν 20 εκατομμύρια δολάρια ο καθένας για να διευθετήσουν τις κατηγορίες ότι παραπλάνησε τους επενδυτές. Αργότερα, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς προσπάθησε να περιφρονήσει τον Μασκ στο δικαστήριο επειδή έγραψε στο Twitter μια παραπλανητική πρόβλεψη για το πόσα αυτοκίνητα θα κατασκευάζει η Tesla. Ο Μασκ χαρακτήρισε την SEC την «προμήθεια εμπλουτισμού σύντομων πωλητών», παραμορφώνοντας την έννοια του ακρωνύμιου. Οι μικροπωλητές στοιχηματίζουν ότι η τιμή της μετοχής θα πέσει.

Οι νέες απαιτήσεις από το NHTSA σηματοδοτούν μια πιο σκληρή ρυθμιστική στάση υπό τον Πρόεδρο Τζο Μπάιντεν για την αυτοματοποιημένη ασφάλεια των οχημάτων σε σύγκριση με τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Ο οργανισμός φαινόταν απρόθυμος να ρυθμίσει τη νέα τεχνολογία από φόβο μήπως παρεμποδίσει την υιοθέτηση των δυνητικά σωτήριων συστημάτων.

Το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών, το οποίο έχει επίσης διερευνήσει ορισμένα από τα ατυχήματα των Tesla που χρονολογούνται από το 2016, συνέστησε στο NHTSA και την Tesla να περιορίσουν τη χρήση του Autopilot σε περιοχές όπου μπορεί να λειτουργεί με ασφάλεια. Το NTSB συνέστησε επίσης ότι το NHTSA απαιτεί από την Tesla να έχει ένα καλύτερο σύστημα για να βεβαιωθεί ότι οι οδηγοί δίνουν προσοχή. Το NTSB δεν έχει εξουσίες επιβολής και μπορεί να κάνει συστάσεις μόνο σε άλλες ομοσπονδιακές υπηρεσίες.

Δείτε το σχετικό Video


Πηγή: Associated Press

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tagged under

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info [at] tosynergeio.gr

 

 

Social Media

Facebook-color Instagram-color youtube-color Twitter linkedin