Να αγοράσει ή να μην αγοράσει ο πελάτης σας ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Συνέντευξη του Bryan Jones, ιδιοκτήτη ενός Tesla Model Y Long Range 2022 & Ιδιοκτήτη ενός Model 3 SR

Πρώτα απ 'όλα, δεν είναι fanboy των EV ή κάτι τέτοιο. Είναι ένας άνθρωπος που κάνει έρευνα. Στη συνέχεια, παίρνει τεκμηριωμένες αποφάσεις με βάση τις πληροφορίες που έχει συγκεντρώσει από την έρευνα. Σε αντίθεση με τους περισσότερους ανθρώπους, εξετάζει  και τις δύο πλευρές μιας ιστορίας.

Είναι επίσης πρόθυμος να αλλάξει γνώμη όταν παρουσιάζονται λογικές και πραγματικές πληροφορίες που μπορεί να μην έχει σκεφτεί ή παρεξηγήσει. Καταλαβαίνει επίσης ότι η πραγματικότητά του δεν είναι η πραγματικότητα όλων μας.

Εδώ καταθέτει την εμπειρία του μετά την κατοχή 2 διαφορετικών Tesla's και γιατί τα EV's δεν είναι μόδα. Θα σημειώσουμε επίσης ότι τα EV (όπως και τα οχήματα με κινητήρες ΜΕΚ) δεν είναι 100% τέλεια για το 100% του πληθυσμού των Ηνωμένων Πολιτειών, της Ευρώπης ή και της Ελλάδας.

Ακριβώς όπως σε όλα τα πράγματα, υπάρχουν τέλειες προσαρμογές, ταιριάζουν κάπως και δεν λειτουργούν καθόλου σενάρια. Ως συνήθως, εξαρτάται από το πού ζείτε, πόσα χρήματα βγάζετε, την προσωπικότητά σας και χίλιους άλλους παράγοντες.

Άγχος Αυτονομίας. Υπάρχει μόνο σε άτομα που δεν έχουν στην κατοχή τους ένα ηλεκτρικό όχημα, είναι παράλογα ή δεν μπορούν να κάνουν βασικά μαθηματικά της τρίτης τάξης. Αυτό συμβαίνει συνήθως επειδή οι άνθρωποι διαβάζουν αναρτήσεις όπως αυτή και ή δεν μιλούν σε κάποιον που έχει στην πραγματικότητα ένα EV.

Το αυτοκίνητο, σας λέει όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε πριν φύγετε από το γκαράζ, οπότε γιατί οι άνθρωποι έχουν άγχος; Σας δίνει πολλαπλές επιλογές ΠΡΙΝ φτάσετε στο σημείο χωρίς επιστροφή. Γιατί οι άνθρωποι εξακολουθούν να έχουν άγχος; Αν σας τελειώσει ο χυμός είναι αποκλειστικά δικό σας λάθος. Ακούστε το αυτοκίνητο, χρησιμοποιήστε την κοινή λογική και θα πρέπει να ξεμείνετε από χυμό όσες φορές τελειώνετε από βενζίνη. Για μένα, δεν έχω ξεμείνει ποτέ από βενζίνη κατά τη διάρκεια της ζωής μου στην οδήγηση και δεν μου έχει τελειώσει ποτέ ο χυμός στο Tesla μου. Δεν είναι καν κοντά. Ακόμα και στη μέση του πουθενά, γιατί σπατάλησα 10 λεπτά και σχεδίασα μπροστά με τις διαθέσιμες επιλογές. Πρέπει να σταματήσετε περισσότερο στα οδικά ταξίδια. Δεν είναι μακροχρόνιες στάσεις όπως νομίζουν οι περισσότεροι. Κατά μέσο όρο περίπου 10 με 20 λεπτά ανά στάση.

Βρήκα ότι οι επιπλέον στάσεις κάνουν τα οδικά ταξίδια πιο ευχάριστα. Δεν είμαι ο μόνος. Έχω μιλήσει με χιλιάδες ιδιοκτήτες Tesla και πολλοί από αυτούς συμφωνούν. Φτάνεις στον προορισμό χωρίς πόνο, κουρασμένο ή ερεθισμένο επειδή βγαίνεις και τεντώνεσαι.
Ήμουν ο τύπος που έφτασα εκεί όσο πιο γρήγορα γινόταν, αλλά όχι περισσότερο. Ποτέ δεν θα επιστρέψω σε αυτόν τον τρόπο.

Πρόωρη φθορά ελαστικών. Αυτό μπορεί να ισχύει αν το οδηγείς σαν να το έκλεψες. Κάτι που είναι εύκολο να γίνει γιατί τα Tesla είναι απίστευτα στην οδήγηση. Το έζησα αυτό με το πρώτο μου Tesla! Αυτό που δεν ισχύει είναι η αυτονομία αν αλλάξετε ελαστικά. Άλλαξα  τα ελαστικά μου (Michelin Cross Climate 2) και δεν παρατήρησα καμία μείωση στην πραγματική αυτονομία. Τα νέα ελαστικά διήρκεσαν τον ίδιο χρόνο με τα κανονικά ελαστικά.

Η ασφάλιση μου είναι περίπου η ίδια. Εντός του 5% του οχήματός μου με κινητήρα ΜΕΚ. Αυτό εξαρτάται από τόσα πολλά πράγματα που δεν μπορείτε πραγματικά να πείτε ότι είναι το EV. Εκτός και αν είστε αναλογιστής, απλώς μαντεύετε γιατί τα EV κοστίζουν περισσότερο, αν στην πραγματικότητα κοστίζουν περισσότερο εκεί που ζείτε.

up down 02

Οδικά ταξίδια. Οι φορτιστές Tesla κοστίζουν περισσότερο από τη φόρτιση στο σπίτι. Πολύ περισσότερο! Πληρώνω 0,13/KwH στο σπίτι. Δεν είμαι σίγουρος από πού παίρνετε τις πληροφορίες σας, αλλά ακόμη και 0,50/KwH δεν είναι καθόλου κοντά στο κόστος του φυσικού αερίου. Θα χρειαστείτε μόνο μια επιπλέον ημέρα εάν οδηγείτε πραγματικά, πολύ μακριά. Αυτό πηγαίνει πίσω στο δικό μου μπορεί να μην είναι κατάλληλο για όλους. Εάν κάνετε οδικά ταξίδια 700 ή 800 μιλίων κάθε Σαββατοκύριακο, τότε ένα EV μπορεί να μην είναι κατάλληλο για εσάς.

Η πραγματικότητα είναι ότι ο μέσος Αμερικανός οδηγεί 30 μίλια την ημέρα. Πόσες ημέρες το χρόνο οδηγείτε 30 μίλια την ημέρα έναντι πόσες ημέρες οδηγείτε 800; Για μένα είναι σαν 360 ημέρες έναντι 5. Απολαμβάνω όλα τα οφέλη ενός EV 360 ημέρες του χρόνου έναντι 5 ημερών όπου βιώνω μερικά πράγματα για τα οποία μιλάτε. Αξίζει εύκολα για μένα. Δεν μπορώ να μιλήσω για κανέναν άλλο.

Οι φόροι είναι φόροι. Θα πληρωθούν. Ένας από τους κύριους λόγους που η Αμερική είναι η κορυφαία οικονομία στον κόσμο είναι το οδικό μας σύστημα. Δεν είμαι καθόλου πολιτικός, αλλά ακόμη και ο πιο ανόητος πολιτικός θα ήταν ανόητος αν δεν δημιουργήσει νέους, διαφορετικούς φόρους που πρέπει να πληρώσει για να διατηρήσει τους δρόμους σε λογική κατάσταση.

Δεν έχει σημασία πώς τροφοδοτούνται τα οχήματα στους εν λόγω δρόμους, οι δρόμοι πρέπει να συντηρούνται και να πληρώνονται από φόρους κάποιου τύπου. Αυτό δεν είναι επιστήμη πυραύλων. Καμία σχέση με τα EV.

Τέλος, Εδώ είναι μερικά από τα πράγματα που έχω ακούσει τους ανθρώπους να ρωτούν και να λαμβάνουν λάθος απάντηση.

Γιατί λοιπόν αναγκαζόμαστε να στραφούμε στα ηλεκτρικά;

Μήπως οι άνθρωποι έχουν ξεχάσει σε ποια χώρα ζουν; Δεν σε αναγκάζουν να κάνεις κάποιες επιλογές. Αναγκάζεσαι να κάνεις επιλογές αλλά αναγκάζεσαι να το κάνεις κάθε μέρα, κάθε μέρα. Λέγεται να είσαι ενήλικας. Τα οχήματα με κινητήρες ΜΕΚ θα κυκλοφορούν για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ειδικά αν το κοινό έχει μηχανική κλίση.

Πώς θα χειριστούν τα EV’s το Ηλεκτρικό δίκτυο;

Όσο για το Ηλεκτρικό δίκτυο, κάποιος θα το καταλάβει. Και πάλι, ξεχνάμε σε ποια χώρα ζείτε; Τι διοικεί και στην χώρα μας; ΤΟ ΧΡΗΜΑ! Εάν υπάρχουν αρκετά χρήματα για να γίνουν επενδύσεις σε υποδομές, κάποιος θα καταλάβει κάτι.

Αν όχι, τότε ΝΑΙ, τα ηλεκτρικά οχήματα θα αποτύχουν μαζί με ολόκληρη τη χώρα μας, αν δεν συμβαδίσουμε με τις αυξανόμενες ανάγκες μας σε ενέργεια. Είναι τόσο απλό.

Τι συμβαίνει εάν χρειάζεται νέα μπαταρία;

Έχουμε μιλήσει με δεκάδες ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων και δεν το έχω ακούσει ποτέ ότι κάποιος πρέπει να πάρει νέες μπαταρίες. Χωρίς να λέμε ότι δεν έχει συμβεί ποτέ, αλλά πρέπει να είναι πολύ, πολύ χαμηλό. Πιστεύω ότι οι μπαταρίες αξιολογούνται για 500.000 έως 800.000 μίλια. Πόσοι άνθρωποι έχουν ένα αυτοκίνητο με τόσα χλμ. Ξέρω ότι υπάρχουν μερικά αλλά κατά μέσο όρο!

up down 03

Υπάρχουν πολλά Tesla εκεί έξω και ειδικά στην Αμερική με πάνω από ένα εκατομμύριο μίλια πάνω τους με τις ίδιες μπαταρίες που συνοδεύουν το αυτοκίνητο. Συνεχίζουμε να λαμβάνουμε όλο και περισσότερα δεδομένα κάθε χρόνο που αποδεικνύουν αυτό που λέω.

Όταν αγοράζετε ένα όχημα με κινητήρα ΜΕΚ, πόσες φορές μπήκατε στην αντιπροσωπεία και τους είπατε ότι ανησυχείτε για την αντικατάσταση ολόκληρου του κινητήρα και πόσο κοστίζει;

Δεν είναι κακή επιλογή το EV για το περιβάλλον!

Έχω πάει σε ορισμένα διυλιστήρια Πετρελαίου και δεν χρειάζεται να μου πείτε τίποτα για  ένα ορυχείο λιθίου/κοβαλτίου ή οτιδήποτε άλλο που μπορεί να είναι χειρότερο για το περιβάλλον. Και τα δύο είναι τρομακτικά για το περιβάλλον. Δεν παίρνει κανείς ένα EV για να σώσει το περιβάλλον, να θεραπεύσει τον καρκίνο ή οποιαδήποτε άλλη επιλογή σκεφτείτε.

up down 04

Το ηλεκτρικό απλά είναι ένα αυτοκίνητο.

Θα το αφήσουμε σε άλλους να το συζητήσουν.

Πολλοί που μισούν τα EV, ακούγονται ακριβώς όπως οι άνθρωποι όταν πρωτοβγήκαν τα αυτοκίνητα έναντι αλόγων ή τρακτέρ εναντίον βοδιών.

Πώς έγινε αυτό για τα άλογα και τα βόδια;

Το καταλάβαμε, ή όχι.

Λέγεται πρόοδος.

Η ανάγνωση αυτού του άρθρου μπορεί να συμβάλλει στην διαμόρφωση άποψης στους επισκευαστές προκειμένου να συμβουλέψουν τους πελάτες τους με την ανάλογη επιχειρηματολογία.

Η τελική επιλογή ανήκει σε αυτούς που θα επενδύσουν ή ΟΧΙ στην πρόοδο.

Πηγή: Quora

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Ινστιτούτο ΙΔΕΕΑ
Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης
Αριθμός ΓΕΜΗ: 068362203000

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info [at] tosynergeio.gr

 

 

Social Media

Facebook-color Instagram-color youtube-color Twitter linkedin