Γυναίκες Πρωτοπόροι: Η Μπέρτα Μπενζ και το πρώτο οδικό ταξίδι στην ιστορία

Μπέρτα Μπενζ. Αυτή η γενναία και φιλόδοξη γυναίκα βοήθησε να ξεκινήσει το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο.

berta 1

Μια σκηνή από την ταινία «Ο Καρλ και η Μπέρτα», όπου η Μπέρτα και οι γιοι της ξεκινούν την πρώτη τους βόλτα με το αυτοκίνητο

Οι περισσότεροι θα γνωρίζουν τον Γερμανό σχεδιαστή και μηχανικό Καρλ Μπενζ, τον άνθρωπο στον οποίο αποδίδεται η εφεύρεση του πρώτου πρακτικού αυτοκινήτου το 1885. Ωστόσο, πολλοί άνθρωποι δεν γνωρίζουν ότι η σύζυγός του, Μπέρτα Μπενζ, διαδραμάτισε ρόλο κλειδί στην επιτυχία του αυτοκινήτου, άμεσο αποτέλεσμα της οδήγησής της, ίσως το πιο σημαντικό ταξίδι στην ιστορία του αυτοκινήτου.

Ένας λαμπρός μηχανικός και η λαμπρή γυναίκα του

Η Μπέρτα γεννήθηκε το 1849 στο Πφόρτσχάιμ της Γερμανίας. Συναντήθηκε με τον Καρλ και, ως ανεξάρτητη γυναίκα, επένδυσε τα δικά της προσωπικά κεφάλαια στην επιχείρησή του πριν ακόμη παντρευτούν. Αργότερα χρησιμοποίησε αυτά τα χρήματα για να χρηματοδοτήσει το έργο του
«horseless carriage» που έγινε το «Benz Patent-Motorwagon». Ο Καρλ ήταν μια μεγαλοφυΐα και εξαιρετικός μηχανικός, όμως δεν είχε φιλοδοξία και επιχειρηματική διάνοια, ήταν η σύζυγός του που ήταν ο οραματιστής, βλέποντας τις δυνατότητες για το αυτοκίνητο να είναι πολύ περισσότερο από ένα πρωτότυπο και ενθαρρύνοντας τον σύζυγό της να κάνει περισσότερα.

Μπέρτα: γυναίκα σε αποστολή

Αποφασισμένη να αποδείξει τη θεωρία της, ένα πρωί του Αυγούστου το 1888, ξύπνησε ήσυχα τους δύο έφηβους γιους της για ένα ταξίδι ζωής. Θα έπρεπε να πάρουν το αυτοκίνητο στο πρώτο ταξίδι τους σε μεγάλη απόσταση - από το σπίτι τους στο Μάνχαϊμ έως το σπίτι της μητέρας της στο Πφόρτσχάιμ, 56 μίλια μακριά. Δεν θέλησε να πει στον άντρα της το γενναίο σχέδιό της, η Μπέρτα του άφησε ένα σύντομο σημείωμα, εξηγώντας ότι είχαν βγει έξω και έσπρωξαν ήσυχα το όχημα μακριά από το σπίτι, έτσι ώστε ο Καρλ να μην ξυπνήσει. Μόλις βρέθηκαν σε ασφαλή απόσταση, το τρίο «πυροδότησε» τον μονοκύλινδρο κινητήρα των 1,6 λίτρων και ξεκίνησε.

Το ταξίδι αποδείχθηκε δύσκολο. Χωρίς σαφείς δρόμους ή σήματα, η Μπέρτα δεν είχε ιδέα προς ποια κατεύθυνση πήγαιναν, έπρεπε να το καταλάβουν καθώς προχωρούσαν. Συνάντησαν επίσης πολλούς λόφους και άνισο έδαφος, το αυτοκίνητο δεν μπόρεσε να αντιμετωπίσει τέτοια εμπόδια και έτσι τα αγόρια έπρεπε να κατεβούν και να σπρώξουν.

berta 2

Το πρώτο αυτοκίνητο από τον Καρλ Μπενζ 1886

Αντιμετώπιση προβλημάτων στο δρόμο

Ο κινητήρας δημιούργησε επίσης κινδύνους. Έπρεπε να ψύχεται συνεχώς για να το διατηρείται σε λειτουργία και για να γίνει αυτό, η Μπέρτα έπρεπε να ρίχνει νερό πάνω από τον κινητήρα και να το αφήνει να εξατμίζεται μαζί με τη θερμότητα. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού έγιναν συχνές στάσεις σε ποτάμια, ρέματα και καταστήματα για να διατηρηθούν τα αποθέματα νερού.

Το καύσιμο έπρεπε επίσης να αναπληρωθεί – ήταν διαθέσιμο με τη μορφή ligroin, πετρελαϊκού αιθέρα κοινώς γνωστού ως βενζόλιο και διαθέσιμο σε χημικούς. Η Μπέρτα έκανε ανεφοδιασμό στο Wiesloch, το οποίο έγινε ο πρώτος σταθμός ανεφοδιασμού καυσίμων στον κόσμο, κατά λάθος, με το αρχικό κτίριο να εξακολουθεί να υπάρχει ακόμα και σήμερα.

Τα προβλήματα δεν σταμάτησαν εκεί - ενδιάμεσα το αυτοκίνητο έπαθε βλάβη. Δεν πανικοβλήθηκε. Αντ 'αυτού η Μπέρτα χρησιμοποίησε την πρωτοβουλία της μαζί με τα ρούχα της για να διορθώσει τα σοβαρά προβλήματα. Χρησιμοποίησε την καρφίτσα του καπέλου για να καθαρίσει ένα μπλοκαρισμένο σωληνάκι καυσίμου και τύλιξε μία από τις καλτσοδέτες της γύρω από ένα καλώδιο ανάφλεξης που χρειάζονταν μόνωση.

Κατά τη διάρκεια της διαδρομής, η Μπέρτα και τα αγόρια της ζήτησαν επίσης τη βοήθεια ενός σιδηρουργού, για να επιδιορθώσουν την αλυσίδα και όταν τα φρένα έπαθαν βλάβη ζήτησαν από έναν τοπικό τσαγκάρη να τα επενδύσει με δέρμα, εισάγοντας έτσι τα πρώτα τακάκια φρένων.

Φτάνοντας σε μια προσωπική και ιστορική επιτυχία

Μόλις έφτασε στη μητέρα της, η Μπέρτα έστειλε ένα τηλεγράφημα στο σύζυγό της και τον ενημέρωσε για τον θρίαμβό της.
Λίγες μέρες αργότερα, επέστρεψε στο σπίτι γεμάτη νέες ιδέες σχετικά με το πώς θα βελτίωνε το μοντέλο του αυτοκινήτου και για να ανανεώσει την πατέντα. Με βάση τις δικές της εμπειρίες και έχοντας κάνει το πρώτο επίσημο test drive, η Μπέρτα πρότεινε το αυτοκίνητο να είναι εφοδιασμένο με μικρότερη ταχύτητα έτσι ώστε να μπορεί να αναρριχηθεί λόφους και επενδύσεις για τα φρένα.

Μια τέτοια περιπέτεια, δεν αποτελούσε μόνο ένα προσωπικό επίτευγμα, αλλά και ένα ιστορικό. Έκανε το αυτοκίνητο προσβάσιμο και το διέθεσε στο εμπόριο στο ευρύ κοινό, αποδεικνύοντας ότι θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την προσωπική κινητικότητα. Η Μπέρτα έδωσε επίσης μεγάλη δημοσιότητα που συνέβαλε στην προώθηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας του συζύγου της και συνέβαλε τελικά στη μελλοντική επιτυχία της Mercedes-Benz.

Η ιστορία της Μπέρτα αποτελεί μαρτυρία για τον αναπόσπαστο ρόλο των γυναικών στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας. Έζησε μέχρι τα 95 της χρόνια και σήμερα μπορείτε ακόμα να ακολουθήσετε τα διάσημα βήματα της μέσω της διαδρομής Bertha Benz Memorial Route στο Μάνχαϊμ της Γερμανίας.

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tagged under

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored facebook logored YouTube redr Twitter

linkedin