Ο κώδικας οδικής κυκλοφορίας μέσα από διαγωνισμό εικονογραφημάτων – κόμικς

Καμπάνια  επιμόρφωσης  και ευαισθητοποίησης του μαθητικού κοινού για την οδική ασφάλεια και την κυκλοφοριακή αγωγή στα πλαίσια του νέου ΚΟΚ.

  • Μια συνέργεια του Υπουργείου Υποδομών  και Μεταφορών με την δευτεροβάθμια εκπαίδευση του Υπουργείου Παιδείας
  • Το Ινστιτούτο ΙΔΕΕΑ στηρίζει την καμπάνια.

Tο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία την δευτεροβάθμια εκπαίδευση καλεί τους μαθητές των Δημοσίων και Ιδιωτικών Γυμνασίων και Λυκείων όλων των τάξεων δημόσιων και ιδιωτικών Γυμνασίων, ΓΕ.Λ και ΕΠΑ.Λ, Ειδικών Εργαστηρίων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ), Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων – Λυκείων (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ), του Καλλιτεχνικού και του Μουσικού σχολείου να συμμετάσχουν στη δράση που διοργανώνει με θέμα:

Οι θεματικές του διαγωνισμού αφορούν στην απόδοση των βασικών σημείων του κώδικα οδικής κυκλοφορίας μέσα από εικονογραφήματα-κόμικς τα οποία θα επιμεληθούν οι ίδιοι οι μαθητές αξιοποιώντας μαζί με τους υπεύθυνους καθηγητές τους την πληροφορία που θα λάβουν από σειρά επιμορφώσεων οι οποίες προγραμματίζονται στα πλαίσια αυτά και αφορούν τόσο στη κατανόηση της τέχνης του κόμικς αλλά και της μεθοδολογίας δημιουργίας του.

Μετά τις δηλώσεις συμμετοχής, θα κληρωθούν και θα αποσταλούν στους συμμετέχοντες μαθητές τα ακόλουθα θέματα, τα οποία εμπεριέχονται σε τρεις βασικούς άξονες οι οποίοι αφορούν στην τήρηση των κανόνων οδικής συμπεριφοράς.

ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΝ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟ ΜΕ ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ

1) Ταχύτητα και ασφάλεια. 

➔ Μειώνω τη ταχύτητα και επιτυγχάνω

◆ μείωση της κατανάλωσης καυσίμων -  οικολογική οδήγηση
◆ της ατμοσφαιρικής ρύπανσης
◆ των οδικών ατυχημάτων
◆ του κυκλοφοριακού θορύβου

➔ Δεν οδηγώ χωρίς να έχω την αναγκαία σωματική και διανοητική ικανότητα
➔ Χρησιμοποιώ το ποδήλατό μου και άλλα οχήματα μικροκινητικότητας, εξοικονομώντας χρόνο, χώρο, ενέργεια, και προστατεύοντας το περιβάλλον

2) Οδική συμπεριφορά.

➔ Δεν απορρίπτω αντικείμενα  από το όχημα
➔ Συμπεριφέρομαι ευγενικά προς τους πεζούς και τους άλλους οδηγούς

3) Παραβίαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
 
➔ Χρήση λωρίδας έκτακτης ανάγκης (Λ.Ε.Α.), εξαιρουμένης ακινητοποίησης οχήματος από βλάβη ή άλλη αιτία
➔ Στάση ή στάθμευση οχήματος σε ειδικούς χώρους στάθμευσης οχημάτων Ατόμων με Αναπηρίες (ΑμεΑ).
➔ Μη παραχώρηση προτεραιότητας σε πεζούς οι οποίοι έχουν κατέλθει στο οδόστρωμα  και μη διακοπή πορείας του οχήματος σε περίπτωση ανάγκης.
➔ Μη επίδειξη ιδιαίτερης προσοχής στους πεζούς που διασχίζουν την οδό προκειμένου να επιβιβαστούν σε μέσα μαζικής μεταφοράς ή όταν απομακρύνονται από αυτά
➔ Παρεμπόδιση αυτοκινήτων άμεσης ανάγκης
➔ Ακολούθηση αυτοκινήτων άμεσης ανάγκης
➔ Μη εφοδιασμός οχήματος με αποτελεσματικό σιγαστήρα (εξάτμιση).
➔ Παραβίαση ρυθμιστικής πινακίδας Ρ-2 (Υποχρεωτική διακοπή πορείας) STOP
➔ Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη (Ερυθρό σταθερό φως κυκλικής μορφής)
➔ Ζώνη - Μη χρήση ζώνης ασφαλείας  από οδηγό  και επιβαίνοντες
➔ Μεταφορά ανηλίκων - Μη χρήση ειδικών μέσων συγκράτησης και προστασίας, όπως καθισμάτων, ζωνών ασφαλείας κλπ
➔ Κράνος - Μη χρήση και μη ορθή πρόσδεση προστατευτικού κράνους από οδηγό και τους επιβαίνοντες στο όχημα κατά την οδήγηση μοτοποδηλάτων, μοτοσικλετών και τρίτροχων οχημάτων χωρίς κουβούκλιο.
➔ Οδήγηση οχημάτων για επίδειξη ικανότητας, για εντυπωσιασμό, για ανταγωνισμό ή για τέλεση αυτοσχεδίων αγώνων (κοντρών)
➔ Ο οδηγός (οδηγοί μοτ/τών, μοτοποδ/των, τρίτροχων οχημάτων) χρησιμοποιεί εν κινήσει κινητό τηλέφωνο που δεν είναι τοποθετημένο σε ειδική θέση για ανοικτή ακρόαση ή με ακουστικό ΕΝΣΥΡΜΑΤΗΣ επικοινωνίας
➔ Οδήγηση υπό την επίδραση αλκοόλ ή φαρμάκων που επηρεάζουν την ικανότητα οδήγησης

ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ

Σκοπός της δράσης αυτής είναι οι μαθητές / τριες:

  • Να εξοικειωθούν με το εικαστικό λεξιλόγιο, την γραμματική, τη σύνταξη πολυτροπικών έργων και να εξελίξουν την ιδέα τους με διαφορετικούς τρόπους αναστοχαζόμενοι.
  • Να αφομοιώσουν μέσα από την διερευνητική - ανακαλυπτική μάθηση την οπτική γλώσσα και να γίνουν μέτοχοι του οπτικού πολιτισμού μέσα από τη προσωπική εμπλοκή με την αποκωδικοποίηση και επανακωδικοποίηση για τη κατασκευή οπτικών μηνυμάτων.
  • Να ενεργοποιηθούν σύνθετες διανοητικές λειτουργίες όπως η αντίληψη, η κρίση και ο μετασχηματισμός εννοιών.
  • Να καλλιεργούν την φαντασία ως πηγή έμπνευσης και να πειραματίζονται ελεύθερα με μορφές και θέματα από τη φαντασία τους.
  • Να στοιχειοθετούν ένα εικονογράφημα – κόμικ στα μέρη του και να συνθέτουν αρμονικά τα συστατικά του μέρη, αξιοποιώντας βασικές τεχνικές αλληλουχίας γεγονότων και κίνησης.
  • Να αξιοποιούν την εικαστική πράξη ως μέσο έκφρασης κοινωνικών μηνυμάτων, συναισθημάτων, νοημάτων,  ιδεών και αξιών.

Επίσης στα πλαίσια της δημιουργίας κουλτούρας ασφάλειας:

  • να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με
  • τους τρόπους μείωσης των ατυχημάτων
  • τους κινδύνους της παραβίασης του κόκκινου
  • της μη χρήσης κράνους
  • της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ
  • της μη χρήσης ζώνης ασφαλείας
  • της χρήσης κινητού και της υπερβολικής ταχύτητας

ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΚΘΕΣΗ

Η επιλογή των έργων θα γίνει με βάση τα ακόλουθα κριτήρια:

1. Συνάφεια με το Θέμα (Οδική Ασφάλεια) - Βαθμολογία: 0-10
Εκτιμάται κατά πόσο το κόμικ ανταποκρίνεται στο θέμα του διαγωνισμού, δηλαδή αν παρουσιάζει μηνύματα ή καταστάσεις που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια (π.χ. χρήση κράνους, προσοχή στους δρόμους, τήρηση των σημάτων κυκλοφορίας).

2. Δημιουργικότητα και Πρωτοτυπία - Βαθμολογία: 0-10
Αξιολογείται η φαντασία και η πρωτοτυπία στην παρουσίαση του θέματος. Περιλαμβάνει το αν η ιστορία ή οι χαρακτήρες είναι μοναδικοί και ενδιαφέροντες, καθώς και αν προσεγγίζουν με νέο τρόπο το ζήτημα της οδικής ασφάλειας.

3. Καλλιτεχνική Ποιότητα και Σχεδιασμός - Βαθμολογία: 0-10
Εξετάζεται η τεχνική ικανότητα του σχεδίου, η σαφήνεια και η αισθητική του κόμικ. Σημαντικά είναι η χρήση χρωμάτων, η απόδοση των χαρακτήρων, και η συνολική αισθητική αρμονία του έργου.

4. Δομή και Πλοκή - Βαθμολογία: 0-10
Εξετάζεται η συνοχή και η ροή της ιστορίας. Αν το κόμικ έχει αρχή, μέση και τέλος, και αν η πλοκή είναι κατανοητή και συναρπαστική για τον αναγνώστη.

5. Εκπαιδευτική Αξία και Μήνυμα - Βαθμολογία: 0-10
Εκτιμάται η δύναμη του μηνύματος που προωθεί το κόμικ σχετικά με την οδική ασφάλεια. Πόσο αποτελεσματικά ενημερώνει και ευαισθητοποιεί το κοινό σχετικά με το ζήτημα.

Μέγιστη συνολική βαθμολογία: 50 βαθμοί.

Η κρίση και επιλογή των έργων που θα βραβευτούν στο διαγωνισμό καθώς και αυτών που θα παρουσιαστούν σε ομαδική έκθεση στο χώρο του Υπουργείου Συγκοινωνιών θα γίνει από κριτική επιτροπή που θα συσταθεί στη Δευτεροβάθμια Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής.

ΒΡΑΒΕΙΑx2 για Γυμνάσιο και Λύκειο

1ο βραβείο μέγιστη βαθμολογία 50 βαθμοί

2ο βραβείο μέγιστη βαθμολογία 45 βαθμοί

3o  βραβείο μέγιστη βαθμολογία 40 βαθμοί

Είκοσι  δώρα για τους νικητές των θεματικών.

Η Διοίκηση του Ινστιτούτου ΙΔΕΕΑ με ιδιαίτερη χαρά θα προσφέρει στην καμπάνια:

  • 3 βιβλία  με τίτλο "Τεχνολογία Αυτοκίνητου - Πέρα από το 2000" των εκδόσεων ΙΔΕΕΑ (αξίας 46 ευρώ/βιβλίο)

PERA APO TO 2000


  • 3 βιβλία με τίτλο "Τεχνολογία Υβριδικών & Ηλεκτρικών οχημάτων" εκδόσεων ΙΔΕΕΑ (αξίας 60 ευρώ/βιβλίο)

HYBRID BOOK



 

Ευχόμαστε στους διοργανωτές Καλή επιτυχία στην όλη δράση!

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Ινστιτούτο ΙΔΕΕΑ
Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης
Αριθμός ΓΕΜΗ: 068362203000

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info [at] tosynergeio.gr

 

 

Social Media

Facebook-color Instagram-color youtube-color Twitter linkedin