Επιβίωση στους δύσκολους καιρούς

Στις 10 Δεκεμβρίου 2009 διεξήχθη με πρωτοβουλία της Πανελλήνιας Ένωσης Εμπόρων Τεχνικών Τροχών Βουλκανιζατέρ, τετράωρο σεμινάριο με την υποστήριξη της Goodyear Dunlop Hellas το οποίο παρακολούθησαν 50 μέλη της Ένωσης.

 Το σεμινάριο παρουσίασε ο κ. Γιάννης Κεχαγιάς, ειδικός σύμβουλος του κλάδου των ελαστικών και Αναπληρωτής Καθηγητής Μάρκετινγκ του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Στόχος του Σεμιναρίου ήταν ο εντοπισμός ενεργειών που μπορούν να υιοθετηθούν από τους επαγγελματίες του κλάδου προκειμένου να ανταπεξέλθουν αποτελεσματικά στις προκλήσεις της κρίσης που διανύουμε. Ανοίγοντας το σεμινάριο ο Πρόεδρος της Ένωσης κύριος Πανουσάκης, τόνισε τη σημασία των πρωτοβουλιών αυτών που βοηθούν τα μέλη και ευχαρίστησε την Goodyear Dunlop για την υποστήριξή της. Αρχικά παρουσιάστηκαν αποτελέσματα έρευνας που δείχνουν ότι η ανάκαμψη θα έλθει μετά το 2011 και τονίζουν την σημασία της εκμετάλλευσης των ευκαιριών για τη δημιουργία αποτελεσματικών επιχειρήσεων με βάση το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και τη διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό.  Προτάθηκε οι επιχειρήσεις του κλάδου να αναπτύξουν πρότυπα διοίκησης μεγάλων επιχειρήσεων με κύριους άξονες το Μάρκετινγκ, τις πωλήσεις τη διαχείριση των οικονομικών και το ανθρώπινο δυναμικό. Όσον αφορά στο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, σύμφωνα με τον κ. Κεχαγιά, αυτό θα πρέπει να αναζητηθεί στο χώρο των πελατών, των προμηθευτών και της οικονομικής αντοχής.

p08i01
Ο κ. Πανουσάκης πρόεδρος της Ένωσης Βουλκανιζατέρ καλωσορίζει τους προσκεκλημένους στην έναρξη του σεμιναρίου

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη διαχείριση των τιμών και των εκπτώσεων, στη πώληση και το ανθρώπινο δυναμικό. Στα θέματα προσωπικού που συζητήθηκαν τονίστηκε η σημασία της επιλογής, της εκπαίδευσης, της παρακίνησης και της ανάπτυξης των ανθρώπων που έρχονται σε επαφή με τον πελάτη. Στη συνέχεια έγινε εκτενής ανάλυση της φιλοσοφίας οικονομικής διαχείρισης του καταστήματος με στόχο τη μακροχρόνια κερδοφορία αλλά και τη βραχυχρόνια ρευστότητα. Με στόχο τη λήψη εμπορικών αποφάσεων αναλύθηκε η τεχνική υπολογισμού του σημείου μηδέν (νεκρού σημείου) της επιχείρησης, ως το επίπεδο του τζίρου στο οποίο η επιχείρηση καλύπτει πλήρως όλα τα έξοδά της χωρίς να έχει κέρδη ή ζημίες με βάση τα σταθερά έξοδα και τα περιθώρια κέρδους. Συγκεκριμένα, ξεκινώντας από μια πλήρη καταγραφή των σταθερών εξόδων στα οποία, όπως τονίστηκε από τον κύριο Κεχαγιά πρέπει να υπολογίζονται και αποσβέσεις, αναλύθηκε ο τρόπος υπολογισμού του μεσοσταθμικού περιθωρίου κέρδους, ως δηλαδή του κέρδους που προκύπτει ανάλογα με το μίγμα αγορών του καταστήματος και την εμπορική πολιτική των εταιριών - προμηθευτών. Προσδιορίζοντας το σημείο μηδέν ως το πηλίκο του συνόλου των σταθερών εξόδων δια του περιθωρίου κέρδους, η επιχείρηση είναι σε θέση να γνωρίζει σε κάθε στιγμή πώς η κάθε απόφασή της την οδηγεί πλησιέστερα ή την απομακρύνει από το σημείο επιβίωσής της.
Διευκρινήσεις επί οικονομικών θεμάτων δόθηκαν από τον Οικονομικό Διευθυντή της εταιρίας Goodyear Dunlop Hellas, κ. Μανώλη Αγαπητό, ο οποίος παρευρέθη στο σεμινάριο. Επίσης, παρουσιάστηκαν συγκεκριμένα παραδείγματα τρόπων υπολογισμού των επιθυμητών εκπτώσεων, της κερδοφορίας και της ρευστότητας της επιχείρησης για τα οποία υπήρξε μεγάλο ενδιαφέρον από τους συμμετέχοντες. Στη συζήτηση που ακολούθησε οι συμμετέχοντες διατύπωσαν την ανάγκη επιχειρηματικής επιμόρφωσης των επαγγελματιών του κλάδου με βάση τις νέες τάσεις Διοίκησης μικρών επιχειρήσεων.Μερικές χρήσιμες συμβουλές  και παραινέσεις από τον κ. Κεχαγιά για τους δύσκολους σημερινούς καιρούς από το σεμινάριο που έγινε με πρωτοβουλία της Πανελλήνιας Ένωσης Εμπόρων Τεχνικών Τροχών Βουλκανιζατέρ και την υποστήριξη της Goodyear Dunlop Hellas

 

Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΗΜΕΡΑ

Τι ισχύει σήμερα:

  • Η πλειοψηφία (51%) αναμένει ανάκαμψη από το 2011 και μετά
  •  Οι Υπηρεσίες (40%) ακολουθούμενες από τη Ναυτιλία (24%) αναμένεται να δείξουν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη μετά την κρίση.  Η Βιομηχανία (15%) θεωρείται η λιγότερο πιθανή να δείξει μεγάλη ανάκαμψη.
  •  Ένα σημαντικό ποσοστό των εταιριών (26%) αναμένει μείωση των εσόδων τους πάνω από 15%.

Μέσα στην κρίση οι εταιρίες διακρίνουν ευκαιρίες που μπορούν να εκμεταλλευτούν με τη “δημιουργία πιο αποτελεσματικής επιχείρησης”.
Ευκαιρίες στην κρίση υπάρχουν;;;;

ΝΑΙ ! Αλλά όχι για όλους, μόνο για τους αποτελεσματικούς !!

Γιατί είμαστε σήμερα εδώ; (στο σεμινάριο)
Για να βεβαιωθούμε ότι υπάρχει κάτι που  μπορούμε να κάνουμε…. αλλά δεν το κάνουμε!!! …αν και ξέρουμε ότι είναι καλό για την επιχείρησή μας


p08i02 

Ο κ. Κεχαγιάς Γ., εισηγητής του σεμιναρίου.
Ο κ. Αγαπητός Δ/ντης της εταιρίας Goodyear Dunlop Hellas και η κα. Καπσάλου Υπ. Δημοσίων Σχέσεων

Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ

 

Τι είναι επιχειρηματικότητα;;
Ο συνδυασμός τριών οικονομικών πόρων  (Κεφάλαιο, Εργασία, Προιόντα) που  με «καταλύτη» την ικανότητα συνδυασμού τους και την έξυπνη ανάληψη κινδύνων αποσκοπεί στο κέρδος και την ανάπτυξη της ευημερίας της κοινωνίας.
Τι χρειάζεται η σύγχρονη μικρή επιχείρηση για να μεγαλώσει;;;

  • Να σκέπτεται σαν μεγάλη και….
  • Να φέρεται σαν μεσαία

Τι σημαίνουν πρακτικά αυτά;

  • Nα πιστεύουμε στην αποτελεσματικότητα του Marketing ως…. ΤΟ εργαλείο διοίκησης επιχειρήσεων
  • Να πιστεύουμε στην αποτελεσματικότητα της σωστής Πώλησης
  • Nα είμαστε πολύ προσεκτικοί στους τρόπους που διαχειριζόμαστε όλα τα οικονομικά θέματα
  • Να γνωρίζουμε την ανθρώπινη φύση και να πιστεύουμε στις δυνατότητες των ανθρώπων

Ποιός πρέπει να είναι ο στόχος μας;

  • η διαφοροποίηση και…
  • το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε επίπεδο:
    • πελατών,
    • προμηθευτών και
    • οικονομικής αντοχής

Θέματα Marketing, τι προσέχουμε;

  • Μάρκες ή… προϊόντα
  • Τιμές  και εκπτώσεις
  • Προβολή και προσωπική πώληση
  • Υπηρεσίες –διαδικασίες
  • Κατάστημα
  • Τεχνογνωσία
  • Ανθρώπινο δυναμικό
  • Θέματα Πωλήσεων, τι προσέχουμε;

 

 ΟΙ ΠΩΛΗΣΕΙΣ

  • Τμηματοποίηση πελατών
  • Τεχνική γνώση προϊόντος
  • Διερεύνηση αναγκών
  • Διαχείριση αντιρρήσεων
  • Κλείσιμο πώλησης
  • «Ανέβασμα» της πώλησης
  • Παρακολούθηση του πελάτη
  •  Σχέση με τον πελάτη - Σχεσιακή πώληση

Τι είναι η σχεσιακή πώληση;
Η δημιουργία σχέσης με τον πελάτη μέσω της εξατομίκευσης και προσαρμογής των προσφερόμενων πλεονεκτημάτων, δηλαδή…
ΔΕΝ ΛΕΜΕ ΜΟΝΟ:  Το προϊόν είναι απλά καλό  ή ποιοτικό
ΑΛΛΑ: Αυτό το προϊόν σας το συνιστώ γιατί καλύπτει καλύτερα τις συνθήκες οδήγησης, τον τρόπο οδήγησης και  το αυτοκίνητό σας.


Τι σημαίνει για τον πελάτη; 

  • Δείχνει ότι ο πωλητής ενδιαφέρθηκε και έμαθε τι χρειάζεται ο πελάτης
  • Ο πωλητής τον βοήθησε να καταλάβει καλύτερα τις ανάγκες του 
  • Νοιώθει μεγαλύτερη ασφάλεια για την επιλογή του

Τι σημαίνει για τον πωλητή; 

  • Βελτιώνει συνεχώς τις γνώσεις και τις ικανότητές του, μαθαίνοντας καλά:
    • Τα προϊόντα του και τις διαφορές τους
    • Τους τύπους πελατών και τις διαφορές τους
    • Αποκτά πιστούς πελάτες
    • Προλαβαίνει τα παράπονα των πελατών του

Τι είναι τα προϊόντα μας; 

  • Είναι ένα σύνολο από οφέλη τα οποία ο καταναλωτής επιθυμεί να έχει,  όταν βέβαια του προσφέρονται (κατά τη γνώμη του) σε μία λογική τιμή.

Πώς τα πουλάει ο πωλητής; 

  • Γέρνοντας τη ζυγαριά «ΤΙΜΗ-ΟΦΕΛΟΣ» προς το μέρος του προϊόντος,
  • Αποφεύγοντας να μιλήσει για την τιμή πριν αναφερθεί στα οφέλη και τα τεχνικά χαρακτηριστικά: 
    • Από πού προκύπτουν τα οφέλη
    • Από το τι θεωρεί όφελος ο πελάτης
    • Από τα τεχνικά χαρακτηριστικά που δημιουργούν κάθε όφελος / πλεονέκτημα
    • Από τα ψυχολογικά οφέλη που «εισπράττει» ο πελάτης

Τι απαιτείται;

  • Γνώση του δικού μας προϊόντος l  
  • Γνώση των προϊόντων και του service του ανταγωνισμού 
  • Γνώση της «εμπειρίας» του πελάτη στο στάδιο της αγοράς και στο στάδιο της χρήσης του προϊόντος

Πώς να κάνω Σχεσιακή Πώληση; 

  • Ρωτώντας τον πελάτη τι χρειάζεται και τι του αρέσειl 
  • Δείχνοντας ότι έχετε το σωστό προϊόν
  • «Πιέζοντάς» τον ευγενικά με ερωτήσεις  και επιχειρήματα

 Φροντίζω για ικανοποιημένους πελάτες με:

  • Διατήρηση πελατολογίου-Πιστότηταl
  • Αμεση και σωστή επίλυση προβλημάτων
  • Νέοι πελάτες από συστάσεις παλιών
  • Άριστη παροχή υπηρεσιών

Επαγγελματισμός και τεχνογνωσία με:

  • Επιτυχία  στην  πώληση
  • Αγάπη  για την πώληση
  • Ανάγκη για επιτυχία
  • Αισιοδοξία
  • Αυτοπεποίθηση
  • Γνώση
  • Χρήση ερωτήσεων

 

ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ

 

Θέματα προσωπικού:

  • Επιλογή: βάσει ανοικτού μυαλού
  • Εκπαίδευση: συνεχώς
  • Παρακίνηση: βάσει προσωπικών κινήτρων
  • Αξιολόγηση: βάσει ξεκάθαρων κριτηρίων
  • Ανταμοιβή: βάσει απόδοσης
  • Ανάπτυξη: με ανθρωπιά

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ

Συνετή Οικονομική διαχείριση δίνοντας έμφαση στα:

  • Κέρδος = Έσοδα – Έξοδαl  
  • όχι μόνο σήμερα αλλά μακροχρόνια,Δηλαδή σε βάθος χρόνου που επιτρέπει να υπολογιστούν και εμφανιστούν όλα τα έξοδα που συνδέονται με κάποιο έσοδο, αλλά και αντίστροφα, όλα τα έσοδα που συνδέονται με ένα έξοδο

Πρέπει να σκεπτόμαστε μόνο μακροχρόνια ;;


Όχι βέβαια !!!  γιατί κάποια έξοδα δεν μπορούν να περιμένουν και για αυτό πρέπει να φροντίζουμε «ευλαβικά»… την ρευστότητα της επιχείρησης !!
Ρευστότητα σημαίνει:

  • Συγχρονισμός εισπράξεων και πληρωμών
  • Δεν έχει σχέση με το κερδοφορία της επιχείρησης αλλά, με την βραχυχρόνια επιβίωσή της

Ιδιαίτερη προσοχή με:

  • Δώστε έμφαση στις εισπράξεις
  • Κάντε προγραμματισμό στις πληρωμές
  • Κρατάτε καθημερινό λογαριασμό για το τέλος του μήνα
  • Έχετε πολιτική αποθεμάτων
  • Κάντε προβλέψεις πωλήσεων
  •  Δείτε για κατευθυνόμενες πωλήσεις

… και τέλος

 
Μείνετε αισιόδοξοι και σίγουροι ότι “Ο καλός καπετάνιος στη φουρτούνα φαίνεται” και … τέλος "Ρόδα είναι και …γυρίζει"

Ôï óåìéíÜñéï ðáñïõóßáóå ï ê. ÃéÜííçò Êå÷áãéÜò, åéäéêüò óýìâïõëïò ôïõ êëÜäïõ ôùí åëáóôéêþí êáé ÁíáðëçñùôÞò ÊáèçãçôÞò ÌÜñêåôéíãê ôïõ Åëëçíéêïý Áíïéêôïý Ðáíåðéóôçìßïõ.
Óôü÷ïò ôïõ Óåìéíáñßïõ Þôáí ï åíôïðéóìüò åíåñãåéþí ðïõ ìðïñïýí íá õéïèåôçèïýí áðü ôïõò åðáããåëìáôßåò ôïõ êëÜäïõ ðñïêåéìÝíïõ íá áíôáðåîÝëèïõí áðïôåëåóìáôéêÜ óôéò ðñïêëÞóåéò ôçò êñßóçò ðïõ äéáíýïõìå.
Áíïßãïíôáò ôï óåìéíÜñéï ï Ðñüåäñïò ôçò ¸íùóçò êýñéïò ÐáíïõóÜêçò, ôüíéóå ôç óçìáóßá ôùí ðñùôïâïõëéþí áõôþí ðïõ âïçèïýí ôá ìÝëç êáé åõ÷áñßóôçóå ôçí Goodyear Dunlop ãéá ôçí õðïóôÞñéîÞ ôçò.
Áñ÷éêÜ ðáñïõóéÜóôçêáí áðïôåëÝóìáôá Ýñåõíáò ðïõ äåß÷íïõí üôé ç áíÜêáìøç èá Ýëèåé ìåôÜ ôï 2011 êáé ôïíßæïõí ôçí óçìáóßá ôçò åêìåôÜëëåõóçò ôùí åõêáéñéþí ãéá ôç äçìéïõñãßá áðïôåëåóìáôéêþí åðé÷åéñÞóåùí ìå âÜóç ôï áíôáãùíéóôéêü ðëåïíÝêôçìá êáé ôç äéáöïñïðïßçóç áðü ôïí áíôáãùíéóìü.
ÐñïôÜèçêå ïé åðé÷åéñÞóåéò ôïõ êëÜäïõ íá áíáðôýîïõí ðñüôõðá äéïßêçóçò ìåãÜëùí åðé÷åéñÞóåùí ìå êýñéïõò Üîïíåò ôï ÌÜñêåôéíãê, ôéò ðùëÞóåéò ôç äéá÷åßñéóç ôùí ïéêïíïìéêþí êáé ôï áíèñþðéíï äõíáìéêü.
¼óïí áöïñÜ óôï áíôáãùíéóôéêü ðëåïíÝêôçìá, óýìöùíá ìå ôïí ê. Êå÷áãéÜ, áõôü èá ðñÝðåé íá áíáæçôçèåß óôï ÷þñï ôùí ðåëáôþí, ôùí ðñïìçèåõôþí êáé ôçò ïéêïíïìéêÞò áíôï÷Þò.
Éäéáßôåñç Ýìöáóç äüèçêå óôç äéá÷åßñéóç ôùí ôéìþí êáé ôùí åêðôþóåùí, óôç ðþëçóç êáé ôï áíèñþðéíï äõíáìéêü. Óôá èÝìáôá ðñïóùðéêïý ðïõ óõæçôÞèçêáí ôïíßóôçêå ç óçìáóßá ôçò åðéëïãÞò, ôçò åêðáßäåõóçò, ôçò ðáñáêßíçóçò êáé ôçò áíÜðôõîçò ôùí áíèñþðùí ðïõ Ýñ÷ïíôáé óå åðáöÞ ìå ôïí ðåëÜôç .
Óôç óõíÝ÷åéá Ýãéíå åêôåíÞò áíÜëõóç ôçò öéëïóïößáò ïéêïíïìéêÞò äéá÷åßñéóçò ôïõ êáôáóôÞìáôïò ìå óôü÷ï ôç ìáêñï÷ñüíéá êåñäïöïñßá áëëÜ êáé ôç âñá÷õ÷ñüíéá ñåõóôüôçôá.
Ìå óôü÷ï ôç ëÞøç åìðïñéêþí áðïöÜóåùí áíáëýèçêå ç ôå÷íéêÞ õðïëïãéóìïý ôïõ óçìåßïõ ìçäÝí (íåêñïý óçìåßïõ) ôçò åðé÷åßñçóçò, ùò ôï åðßðåäï ôïõ ôæßñïõ óôï ïðïßï ç åðé÷åßñçóç êáëýðôåé ðëÞñùò üëá ôá ÝîïäÜ ôçò ÷ùñßò íá Ý÷åé êÝñäç Þ æçìßåò ìå âÜóç ôá óôáèåñÜ Ýîïäá êáé ôá ðåñéèþñéá êÝñäïõò. ÓõãêåêñéìÝíá, îåêéíþíôáò áðü ìéá ðëÞñç êáôáãñáöÞ ôùí óôáèåñþí åîüäùí óôá ïðïßá, üðùò ôïíßóôçêå áðü ôïí êýñéï Êå÷áãéÜ ðñÝðåé íá õðïëïãßæïíôáé êáé áðïóâÝóåéò, áíáëýèçêå ï ôñüðïò õðïëïãéóìïý ôïõ ìåóïóôáèìéêïý ðåñéèùñßïõ êÝñäïõò, ùò äçëáäÞ ôïõ êÝñäïõò ðïõ ðñïêýðôåé áíÜëïãá ìå ôï ìßãìá áãïñþí ôïõ êáôáóôÞìáôïò êáé ôçí åìðïñéêÞ ðïëéôéêÞ ôùí åôáéñéþí - ðñïìçèåõôþí. Ðñïóäéïñßæïíôáò ôï óçìåßï ìçäÝí ùò ôï ðçëßêï ôïõ óõíüëïõ ôùí óôáèåñþí åîüäùí äéá ôïõ ðåñéèùñßïõ êÝñäïõò, ç åðé÷åßñçóç åßíáé óå èÝóç íá ãíùñßæåé óå êÜèå óôéãìÞ ðþò ç êÜèå áðüöáóÞ ôçò ôçí ïäçãåß ðëçóéÝóôåñá Þ ôçí áðïìáêñýíåé áðü ôï óçìåßï åðéâßùóÞò ôçò.
ÄéåõêñéíÞóåéò åðß ïéêïíïìéêþí èåìÜôùí äüèçêáí áðü ôïí Ïéêïíïìéêü ÄéåõèõíôÞ ôçò åôáéñßáò Goodyear Dunlop Hellas, ê. Ìáíþëç Áãáðçôü, ï ïðïßïò ðáñåõñÝèç óôï óåìéíÜñéï.
Åðßóçò, ðáñïõóéÜóôçêáí óõãêåêñéìÝíá ðáñáäåßãìáôá ôñüðùí õðïëïãéóìïý ôùí åðéèõìçôþí åêðôþóåùí, ôçò êåñäïöïñßáò êáé ôçò ñåõóôüôçôáò ôçò åðé÷åßñçóçò ãéá ôá ïðïßá õðÞñîå ìåãÜëï åíäéáöÝñïí áðü ôïõò óõììåôÝ÷ïíôåò.
Óôç óõæÞôçóç ðïõ áêïëïýèçóå ïé óõììåôÝ÷ïíôåò äéáôýðùóáí ôçí áíÜãêç åðé÷åéñçìáôéêÞò åðéìüñöùóçò ôùí åðáããåëìáôéþí ôïõ êëÜäïõ ìå âÜóç ôéò íÝåò ôÜóåéò Äéïßêçóçò ìéêñþí åðé÷åéñÞóåùí.Το σεμινάριο παρουσίασε ο κ. Γιάννης Κεχαγιάς, ειδικός σύμβουλος του κλάδου των ελαστικών και Αναπληρωτής Καθηγητής Μάρκετινγκ του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου.
Στόχος του Σεμιναρίου ήταν ο εντοπισμός ενεργειών που μπορούν να υιοθετηθούν από τους επαγγελματίες του κλάδου προκειμένου να ανταπεξέλθουν αποτελεσματικά στις προκλήσεις της κρίσης που διανύουμε.
Ανοίγοντας το σεμινάριο ο Πρόεδρος της Ένωσης κύριος Πανουσάκης, τόνισε τη σημασία των πρωτοβουλιών αυτών που βοηθούν τα μέλη και ευχαρίστησε την Goodyear Dunlop για την υποστήριξή της.
Αρχικά παρουσιάστηκαν αποτελέσματα έρευνας που δείχνουν ότι η ανάκαμψη θα έλθει μετά το 2011 και τονίζουν την σημασία της εκμετάλλευσης των ευκαιριών για τη δημιουργία αποτελεσματικών επιχειρήσεων με βάση το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και τη διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό.
Προτάθηκε οι επιχειρήσεις του κλάδου να αναπτύξουν πρότυπα διοίκησης μεγάλων επιχειρήσεων με κύριους άξονες το Μάρκετινγκ, τις πωλήσεις τη διαχείριση των οικονομικών και το ανθρώπινο δυναμικό.
Όσον αφορά στο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, σύμφωνα με τον κ. Κεχαγιά, αυτό θα πρέπει να αναζητηθεί στο χώρο των πελατών, των προμηθευτών και της οικονομικής αντοχής.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη διαχείριση των τιμών και των εκπτώσεων, στη πώληση και το ανθρώπινο δυναμικό. Στα θέματα προσωπικού που συζητήθηκαν τονίστηκε η σημασία της επιλογής, της εκπαίδευσης, της παρακίνησης και της ανάπτυξης των ανθρώπων που έρχονται σε επαφή με τον πελάτη .
Στη συνέχεια έγινε εκτενής ανάλυση της φιλοσοφίας οικονομικής διαχείρισης του καταστήματος με στόχο τη μακροχρόνια κερδοφορία αλλά και τη βραχυχρόνια ρευστότητα.
Με στόχο τη λήψη εμπορικών αποφάσεων αναλύθηκε η τεχνική υπολογισμού του σημείου μηδέν (νεκρού σημείου) της επιχείρησης, ως το επίπεδο του τζίρου στο οποίο η επιχείρηση καλύπτει πλήρως όλα τα έξοδά της χωρίς να έχει κέρδη ή ζημίες με βάση τα σταθερά έξοδα και τα περιθώρια κέρδους. Συγκεκριμένα, ξεκινώντας από μια πλήρη καταγραφή των σταθερών εξόδων στα οποία, όπως τονίστηκε από τον κύριο Κεχαγιά πρέπει να υπολογίζονται και αποσβέσεις, αναλύθηκε ο τρόπος υπολογισμού του μεσοσταθμικού περιθωρίου κέρδους, ως δηλαδή του κέρδους που προκύπτει ανάλογα με το μίγμα αγορών του καταστήματος και την εμπορική πολιτική των εταιριών - προμηθευτών. Προσδιορίζοντας το σημείο μηδέν ως το πηλίκο του συνόλου των σταθερών εξόδων δια του περιθωρίου κέρδους, η επιχείρηση είναι σε θέση να γνωρίζει σε κάθε στιγμή πώς η κάθε απόφασή της την οδηγεί πλησιέστερα ή την απομακρύνει από το σημείο επιβίωσής της.
Διευκρινήσεις επί οικονομικών θεμάτων δόθηκαν από τον Οικονομικό Διευθυντή της εταιρίας Goodyear Dunlop Hellas, κ. Μανώλη Αγαπητό, ο οποίος παρευρέθη στο σεμινάριο.
Επίσης, παρουσιάστηκαν συγκεκριμένα παραδείγματα τρόπων υπολογισμού των επιθυμητών εκπτώσεων, της κερδοφορίας και της ρευστότητας της επιχείρησης για τα οποία υπήρξε μεγάλο ενδιαφέρον από τους συμμετέχοντες.
Στη συζήτηση που ακολούθησε οι συμμετέχοντες διατύπωσαν την ανάγκη επιχειρηματικής επιμόρφωσης των επαγγελματιών του κλάδου με βάση τις νέες τάσεις Διοίκησης μικρών επιχειρήσεων.

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Ινστιτούτο ΙΔΕΕΑ
Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης
Αριθμός ΓΕΜΗ: 068362203000

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info [at] tosynergeio.gr

 

 

Social Media

Facebook-color Instagram-color youtube-color x icon linkedin