Η προσαρμογή του αυτοκινήτου στους νέους κανονισμούς εκπομπών ρύπων είναι κάτι που φέρνει τα πάνω κάτω στον τομέα. Οι μάρκες επιλέγουν (αναγκάζονται) να μεταμορφωθούν σε εταιρείες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά εξακολουθεί να υπάρχει το πρόβλημα του τι γίνεται με τα υπάρχοντα αυτοκίνητα.
Οι επίσημοι φορείς στοχεύουν μόνο στη στήριξη για την αγορά EV και PHEV, μια εξαιρετικά ακριβή λύση που δεν μπορούν να αντέξουν πολλοί άνθρωποι. Επομένως, μένει να βρεθούν πιο ευφάνταστες, φθηνότερες εναλλακτικές που θα μπορούσαν να εφαρμοστούν με γενικό τρόπο.
Η τελευταία εφεύρεση που φαίνεται πολλά υποσχόμενη σε αυτόν τον τομέα είναι το Rapid Electric Vehicle Retrofit (REVR), έργο του Alexander Burton, φοιτητή στο Πανεπιστήμιο RMIT στη Μελβούρνη (Αυστραλία) και το οποίο έχει κερδίσει το βραβείο James Dyson 2023.
Από τι αποτελείται;
Είναι ένα φθηνό και εύκολο στην εφαρμογή σύστημα που μπορεί να μετατρέψει οποιοδήποτε αυτοκίνητο εσωτερικής καύσης, είτε βενζίνης είτε πετρελαίου, σε υβριδικό.
Βασικά, πρόκειται για μια συσκευή που σχηματίζεται από μοτέρ αξονικής ροής, πολύ συμπαγών και πολύ στενών διαστάσεων, οι οποίοι τοποθετούνται απευθείας στο στήριγμα του δίσκου του φρένου. Σε αυτό προστίθεται μια μονάδα ελέγχου, ένα χειριστήριο συνδεδεμένο με το πεντάλ του γκαζιού και μια μπαταρία, μεταβλητής χωρητικότητας, η οποία βρίσκεται στο χώρο του εφεδρικού τροχού.
Η τοποθέτησή του είναι πολύ απλή, χωρίς να χρειάζεται να τροποποιηθεί κανένα από τα υπάρχοντα στοιχεία του οχήματος, και μπορεί να πραγματοποιηθεί σε οποιοδήποτε συνεργείο μέσα σε λίγες μόνο ώρες.
Μόλις εγκατασταθεί, το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί ως εσωτερικής καύσης ή, ενεργοποιώντας το REVR, σε ηλεκτρική λειτουργία, ώστε τεχνικά να λειτουργεί ως plug-in υβριδικό αυτοκίνητο. Επιπλέον, η παρουσία του θα έχει οφέλη ως προς την αύξηση της ισχύος του συστήματος κίνησης.
Οι συσκευές θα μπορούσαν να τοποθετηθούν και στους τέσσερις τροχούς και να επιτύχουν έως και 150 km ηλεκτρικής αυτονομίας, κάτι που θα έκανε τα μετασχηματισμένα οχήματα να αξίζουν ακόμη και την ετικέτα DGT ZERO.
Πηγή: Auto Bild Spain