Brexit και επιπτώσεις στην αγορά αυτοκινήτου στη Βρετανία

Ανανεώσιμες πηγές / χαμηλών εκπομπών άνθρακα / Μεταποίηση

Το 2019 το Ηνωμένο Βασίλειο απέκτησε το 19,8% της πρωτογενούς ενέργειας από πηγές χαμηλών εκπομπών άνθρακα. 37% αυτού προήλθε από βιοενέργεια που ξεπέρασε για πρώτη φορά την πυρηνική ενέργεια (35%).

Ο ενεργειακός εφοδιασμός από βιοκαύσιμα αυξήθηκε κατά 5,6%, ενώ η ηλιακή ενέργεια αυξήθηκε κατά 1,4%. Η προμήθεια πυρηνικής ενέργειας μειώθηκε κατά 5,7% λόγω διακοπής λειτουργίας στο Dungeness B και Hunterston B κατά τη διάρκεια του 2019.

Ο ενεργειακός εφοδιασμός από αιολικές πηγές αυξήθηκε κατά 13% το 2019, με αύξηση δυναμικού 12% αλλά μείωση των ταχυτήτων του ανέμου κατά 0,3 κόμβους συγκριτικά με το 2018.

Η παραγωγή μηχανολογικού εξοπλισμού και εξοπλισμού μεταφορών αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους τομείς της βρετανικής μεταποίησης. Οι μεγαλύτερες διεθνείς αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν μονάδες παραγωγής στο Η.Β.: η BMW (MINI, Rolls-Royce), η Ford (Premier Automotive Group), η General Motors (Vauxhall Motors), η Honda, η Nissan, η Toyota, η Volkswagen (Bentley) κ.α.
Η περίοδος όμως μετά το δημοψήφισμα ήταν αρκετά δύσκολη για την βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία μέχρι τότε ήταν ένα από τα «αστέρια» της οικονομίας του Η.B. Αντιμετώπισε την μεγάλη μείωση των πωλήσεών της στην Κίνα, την μαζική αποστροφή της αγοράς για τα diesels σε όλη την Ευρώπη λόγω του σκανδάλου της ‘Dieselgate’ της Volkswagen και την αβεβαιότητα του brexit που είχε επιπτώσεις και στην αγορά αυτοκινήτου στη Βρετανία και στις επενδύσεις του τομέα.

Το 2019, λόγω brexit τόσο η παραγωγή όσο και οι πωλήσεις αυτοκινήτων μειώθηκαν με τον μεγαλύτερο ρυθμό των τελευταίων 7 ετών, ενώ τo 2020 η βρετανική παραγωγή σημείωσε, λόγω της μειωμένης από την πανδημία ζήτησης, κατακόρυφη πτώση με 27% μείωση στην παραγωγή μηχανών για αυτοκίνητα33, 15,5% μείωση στην παραγωγή εμπορικών οχημάτων (η χαμηλότερη από το 1933)34 και 29,3% μείωση στα επιβατικά οχήματα.

Παρά τη ζοφερή αυτή κατάσταση, το Ηνωμένο Βασίλειο συνέχισε να παράγει οχήματα που κινούνται με ηλεκτρικές μπαταρίες (BEV), υβριδικά με φόρτιση (plug-hybrid / PHEV) και υβριδικά οχήματα (HEV) προμηθεύοντας την αγορά εντός του ΗΒ και παγκοσμίως. Η συνδυασμένη παραγωγή αυτών των μοντέλων αυξήθηκε το 2020 στο 18,8% όλων των αυτοκινήτων που κατασκευάστηκαν στη Βρετανία, από 14,8% το προηγούμενο έτος, με τα BEV να αυξάνονται σε μερίδιο 4,5%, από 3,4%.36 Συνολικά, το Ηνωμένο Βασίλειο παρήγαγε 172.857 οχήματα εναλλακτικών καυσίμων, με το 79,6% αυτών να εξάγονται, απόδειξη της υπάρχουσας ικανότητας της χώρας να κατασκευάσει τα οχήματα απαραίτητα για το μέλλον του στόχου Net-Zero (μηδενικών εκπομπών).

Σημαντικότερες εξαγωγικές αγορές κλάδου οχημάτων 37: Το 2020 οι εξαγωγές οχημάτων από το ΗΒ μειώθηκαν λόγω των δυσμενών συνθηκών αγοράς που οφείλονται στην πανδημία. Όλες οι αποστολές προς τις ΗΠΑ, την Ιαπωνία και την Αυστραλία μειώθηκαν, κατά 33,7%, 21,6% και 21,8% αντίστοιχα. Οι εξαγωγές προς την Κίνα, ωστόσο, έκλεισαν το έτος με αύξηση 2,3%, ενώ οι εξαγωγές προς τη Νότια Κορέα και την Ταϊβάν αυξήθηκαν επίσης 3,6% και 16,7% αντίστοιχα, καθώς αυτές οι χώρες ακολούθησαν διαφορετική πορεία κατά την αντιμετώπιση της πανδημίας του ιού Covid-19.

 

 

ΧΡΙΣΤΟΦΙΔΗΣ Γ.

 Από τον ανταποκριτή μας Γ. Χριστοφίδη

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tagged under

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info [at] tosynergeio.gr

 

 

Social Media

Facebook-color Instagram-color youtube-color Twitter linkedin