Αυστρία: Νέα Τεχνολογία Φόρτισης Δοκιμάζεται Σε Ηλεκτρικά Ταξί [Video]

Στη Βιέννη και το Γκρατς, το έργο «eTaxi Austria» ξεκινά μια δοκιμή μεγάλης κλίμακας για να δοκιμαστεί σε πραγματικές συνθήκες ένας νέος τύπος επαγωγικής φόρτισης τα επόμενα δύο χρόνια.

Συγκεκριμένα, με το σύστημα φόρτισης της Easelink, τα ηλεκτρικά ταξί θα μπορούν να φορτίζονται στους χρόνους αναμονής πελατών στις πιάτσες των ταξί.

austria1

Σε αντίθεση με τις άλλες τεχνολογίες ασύρματης φόρτισης, η διαδικασία φόρτισης της Easelink περιλαμβάνει τη φυσική επαφή μεταξύ του ηλεκτρικού οχήματος και της στατικής πηγής φόρτισης μέσω ενός συνδέσμου που κατεβαίνει από το κάτω μέρος του οχήματος και έρχεται σε επαφή με τη βάση – πομπό φόρτισης στο έδαφος.

Το έργο eTaxi Austria είναι μια αυστηρά αυστριακή πρωτοβουλία. Συνολικά δέκα πιάτσες ταξί και 66 ηλεκτρικά οχήματα προετοιμάζονται για αυτό το έργο στη Βιέννη και το Γκρατς. Η τεχνολογία φόρτισης που ονομάζεται Matrix Charging προέρχεται από την Easelink, μια εταιρεία που έχει έδρα το Γκρατς της Αυστρίας.

austria2

Αρχικά, εναλλασσόμενο ρεύμα ισχύος 11 kW με απόδοση μετάδοσης άνω του 99 τοις εκατό θα φορτίζει τις μπαταρίες των αυστριακών ταξί που θα συμμετέχουν στο έργο. Σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρία Easelink η λύση της στο μέλλον θα υποστηρίζει έως 22 kW AC, 50 kW DC στα 400 volt και 100 kW DC στα 800 volt. Τα ηλεκτρικά οχήματα VW ID.4 και Hyundai Ioniq 5 θα χρησιμοποιηθούν ως πιλοτικά οχήματα στη Βιέννη και το Γκρατς.

Η Easelink θα εξοπλίσει και τα δύο μοντέλα με την retrofit λύση της (τοποθετείται εκ των υστέρων) και η οποία μπορεί επίσης να εγκατασταθεί στα περισσότερα από τα ηλεκτρικά οχήματα που κυκλοφορούν σήμερα στην αγορά, σύμφωνα με τον Hermann Stockinger, ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της Easelink. Στη Βιέννη, οκτώ πιάτσες ταξί και 56 οχήματα προετοιμάζονται για το έργο, ενώ στο Γκρατς θα υπάρχουν δύο πιάτσες και δέκα οχήματα. Επιπλέον, δύο κλασικοί ταχυφορτιστές θα προστεθούν στο Γκρατς «ως εφεδρεία».

austria3

Στο πιλοτικό έργο eTaxi Austria θα συμμετέχουν 66 ταξί σε πλήρη λειτουργία σε μια εκτεταμένη πιλοτική φάση προσανατολισμένη στις πραγματικές συνθήκες λειτουργίας πριν το σύστημα βγει επίσημα στην αγορά. Το έργο θα έχει διάρκεια έως το 2024, αλλά ήδη από εκείνο το έτος, η πρώτη σειρά της retrofit έκδοσης του συστήματος θα είναι διαθέσιμη στην αγορά.

Εκτός από το κιτ μετατροπής, η Easelink λέει ότι αυτή τη στιγμή συνεργάζεται «με κορυφαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων και προμηθευτές σε μια σειρά εφαρμογών του «Matrix Charging». Αυτό σημαίνει ότι στο μέλλον καινούργια οχήματα θα παραδίδονται από το εργοστάσιο με ενσωματωμένη αυτήν την τεχνολογία φόρτισης.

Η Easelink δεν θέλει ακόμη να επικοινωνήσει μια τιμή για τους τελικούς πελάτες. Ωστόσο, η αυστριακή εταιρεία υπόσχεται ότι "η δομή κόστους της τεχνολογίας θα επιτρέψει τη χρήση του Matrix Charging σε οχήματα όλων των κατηγοριών".

austria4

Ο κατασκευαστής στοχεύει τόσο στους στόλους οχημάτων  όσο και σε ιδιώτες με τη λύση του. Τα ταξί είναι ιδανική περίπτωση, επειδή οι διακοπές εργασίας για τη μετάβαση σε έναν σταθμό φόρτισης μπορούν να αποφευχθούν με αυτόν τον τρόπο. Επίσης, εξαλείφοντας τους ογκώδεις σταθμούς φόρτισης και τα καλώδια, η υποδομή φόρτισης μπορεί να αναπτυχθεί σε πυκνοκατοικημένες περιοχές χωρίς να απαιτείται επιπλέον χώρος. Η εταιρεία επισημαίνει ότι το έργο θα προσφέρει άνεση στους οδηγούς των ταξί, καθώς η ψύξη και η θέρμανση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις πιάτσες των ταξί θα γίνεται χωρίς μείωση της αυτονομίας των οχημάτων.

Για την Αυστρία, η πρωτοβουλία είναι σημαντική καθώς τα καινούργια ταξί θα είναι οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων από το 2025. Μια ολόκληρη κοινοπραξία βρίσκεται πίσω από την εφαρμογή του έργου eTaxi Austria. Εκτός από το Easelink, η ομάδα του έργου αποτελείται από τα Εμπορικά Επιμελητήρια της Βιέννης και της Στυρίας, τις ενεργειακές εταιρείες Wien Energie και Energie Graz, τον Οργανισμό Ενέργειας του Γκρατς, τις εταιρείες tbw research GesmbH, Taxi 40100 και Taxi 31300 καθώς και «vibe moves you» και Quintessenz Organisationsberatung. Άλλοι εταίροι που συμμετέχουν είναι η ÖAMTC και ο κατασκευαστής αυτοκινήτων Hyundai.

Το έργο χρηματοδοτείται επίσης από το Αυστριακό Ταμείο Κλίματος και Ενέργειας στο πλαίσιο του προγράμματος εφαρμογής κινητικότητας μηδενικών εκπομπών. Από τον προβλεπόμενο προϋπολογισμό του έργου των 7,5 εκατ. ευρώ, ο δημόσιος τομέας θα συνεισφέρει τα 2,2 εκατ. ευρώ.

Η Easelink εργάζεται στην αυτοματοποιημένη τεχνολογία φόρτισης από το 2015 και έχει εξασφαλίσει «πολυάριθμα διπλώματα ευρεσιτεχνίας και εμπορικά σήματα» στον τομέα αυτό. Η εταιρεία απασχολεί σήμερα 24 άτομα και έχει εγκαταστάσεις στο Γκρατς της Αυστρίας και την Κίνα. Η Easelink συμμετέχει επίσης σε διάφορους φορείς τυποποίησης για την τεχνολογία φόρτισης, όπως είναι η Πρωτοβουλία Διεπαφών Φόρτισης (CharIn), η Διεθνής Ηλεκτροτεχνική Επιτροπή (IEC) και ο Διεθνής Οργανισμός Τυποποίησης (ISO).

Πηγές : https://www.etaxi-austria.at https://easelink.com

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info [at] tosynergeio.gr

 

 

Social Media

Facebook-color Instagram-color youtube-color Twitter linkedin