Μας κλέβουν οι αντιπροσωπείες ή κάνουν και αυτές λάθος διάγνωση; [Video]

Η εκτίμηση 16.000 $ της Tesla για ένα νέο Model 3 αντί μιας επισκευής 700 $

Αυτή είναι η σημασία που δείχνει γιατί η ορθή επισκευή "μετράει"

Η άλλη άποψη !!!

σύμφωνα με όσα είδαν και γράφτηκαν το τελευταίο καιρό σε διάφορα ακόμη και Ελληνικά sites.

Τα συνεργεία αρχικής επισκευής & συντήρησης και στην Αμερική συχνά έχουν κακή φήμη.

Τα OEM ανταλλακτικά είναι ακριβά, ειδικά για καινούργια αυτοκίνητα, και τα ανεξάρτητα μοντέλα αντιπροσωπείας συχνά περιστρέφονται γύρω από τα μικρά κέρδη σε νέα οχήματα με το after-sales να αποτελεί ένα καλό κομμάτι κερδών. Καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες με απευθείας πωλήσεις προς καταναλωτές όπως η Tesla επεκτείνουν τις προσφορές υπηρεσιών στους καταναλωτές, καθίσταται απολύτως σαφές ότι το υψηλό κόστος δεν πηγαίνει πουθενά.

Ένας μισθωτής του Tesla Model 3 ανακάλυψε αυτό το πρώτο χέρι αφού χτύπησε συντρίμμια στο δρόμο και κατέστρεψε τη μπαταρία του. Αφού πήγε το όχημά του σε ένα κέντρο εξυπηρέτησης Tesla, του δόθηκε μια εκτίμηση για περισσότερα από 16.000 $ για να αντικαταστήσει την εν λόγω συστοιχία μπαταρίας. Αφού αναζητούσε μια εναλλακτική λύση στο διαδίκτυο, ο ιδιοκτήτης επικοινώνησε με τον Rich Benoit και την ομάδα του Electrified Garage που τον έφεραν ξανά πίσω στους δρόμους για μόλις 700 $.

 klepsimo1

© via YouTube | Rich Rebuilds Ένα μικρό κατσαβίδι βιδώνεται στο ραγισμένο μαστό ψυκτικού υγρού που είναι υπεύθυνος για την επισκευή των 16.000 $.

 

Το πρόβλημα ξεκίνησε αφού το Tesla Model 3 με πίσω κίνηση χτύπησε κάποια πετραδάκια στο δρόμο που κατέστρεψαν το σύστημα ψύξης του ηλεκτρικού οχήματος. Κάτω από το αυτοκίνητο, τρέχει πλαγίως κατά μήκος του τούνελ μια γραμμή ψυκτικού όπου η μπροστινή μονάδα κίνησης κανονικά θα καθόταν και θα προσκολληθεί σε ένα μαστό που βρίσκεται στη μπαταρία. Τα πετραδάκια χτύπησαν το τμήμα και έσπασαν τη φλάντζα, με αποτέλεσμα διαρροή ψυκτικού από τη μπαταρία.

Αφού το όχημα ρυμουλκήθηκε σε κέντρο σέρβις της Tesla και επιθεωρήθηκε, ο οδηγός ενημερώθηκε ότι θα χρειαζόταν ένα εντελώς νέο πακέτο μπαταρίας, αφού το σπασμένο τμήμα είχε διαμορφωθεί και στηριχθεί στο εξωτερικό κέλυφος του υπάρχοντος. Και επειδή το πακέτο του Model 3 δεν μπορεί να επισκευαστεί σε ένα τυπικό κέντρο σέρβις Tesla, μπορεί να αντικατασταθεί μόνο με μία άλλη μονάδα αντί να επισκευαστεί.

Για να επιδεινωθούν ακόμη περισσότερο στην συνέχεια τα πράγματα, το ασφαλιστήριο συμβόλαιο του ιδιοκτήτη δεν κάλυπτε συνολικές αξιώσεις από συντρίμμια δρόμου, που σημαίνει ότι θα καλούνταν από μόνος του να πληρώσει τον πενταψήφιο λογαριασμό επισκευής.

 klepsimo2

© via YouTube | Rich Rebuilds

Η θερμική διαστολή, η πίεση και τα πλαστικά γενικά δεν αναμιγνύονται καλά. Σε ένα αυτοκίνητο εξοπλισμένο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, είναι ένας από τους συνηθισμένους λόγους που τα συστήματα ψύξης αποτυγχάνουν - σκεφτείτε μια αντλία νερού που έχει διαρροή ή ένα σπασμένο ψυγείο καλοριφέρ. Ευτυχώς, αυτό δεν φαίνεται να είναι τόσο μεγάλο όσο σε αυτήν την περίπτωση, καθώς το σύστημα ψύξης της μπαταρίας της Tesla λειτουργεί γενικά σε περίπου 2 psi - ακόμη και οι διαδικασίες ελέγχου πίεσης που αναφέρονται από άλλες εταιρείες σημειώνουν ότι ποτέ δεν υπερβαίνουν τα 5 psi κατά τον έλεγχο του συστήματος.

Το Electrified Garage σημειώνει επίσης ότι το σύστημα ψύξης δεν γίνεται τόσο ζεστό όσο σε ένα κινητήρα εσωτερικής καύσης και δεν είναι πιθανό να συμβεί, δεδομένου ότι η θερμοκρασία λειτουργίας για τις περισσότερες μπαταρίες ιόντων λιθίου είναι πολύ κάτω από 60 βαθμούς Κελσίου.

Ευτυχώς, το κατάστημα είχε μια άλλη πολύ φθηνότερη λύση που είχε χρησιμοποιήσει μια φορά στο παρελθόν. Ο υπάρχον μαστός κόπηκε από το πακέτο μπαταρίας, καθαρίστηκε και περάστηκε σπείρωμα ξανά στο περίβλημα της μπαταρίας χρησιμοποιώντας ένα ορείχαλκο τοποθέτησης όπως θα βρείτε σε οποιοδήποτε κατάστημα υδραυλικών/ειδών κιγκαλερίας. Το συνολικό κόστος; Περίπου 700 $, αλλά υποψιαζόμαστε ότι η πλειονότητα αυτού του κόστους ήταν διαγνωστική και εργασία.

Τώρα, ξέρω τι σκέφτεστε: σίγουρα τα  15 $ που ταιριάζουν σε ένα αυτοκίνητο 40.000 $ είναι μια αποτυχημένη λύση, σωστά;

Λοιπόν, προτού πείτε οτιδήποτε για αυτή την επισκευή, θυμηθείτε ότι η ίδια η Tesla έστειλε οχήματα με ψεύτικο ξύλο - Home Depot σε πελάτες απευθείας από το εργοστάσιο.

Η επένδυση από ορείχαλκο (μπρούντζο) από την ομάδα στο Electrified Garage φαίνεται σαν μια έξυπνη κίνηση, ειδικά με τις αποφάσεις μηχανικής που οδήγησαν στην ενσωμάτωση ενός εύθραυστου τμήματος σε ένα μη επισκευάσιμο περίβλημα μπαταρίας.

Για να προσθέσει επιχειρήματα στην προξενηθείσα βλάβη, ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου αναφέρει ότι η Tesla αρχικά σχεδίαζε να κρατήσει τη χαλασμένη μπαταρία του Model 3. Αυτό ήταν μέχρι που αναφέρθηκε μια διάταξη περί προστασίας του καταναλωτή που έχει θεσπιστεί από το Νιου Τζέρσεϋ, η οποία εμποδίζει τις εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης αυτοκινήτων να αρνούνται να επιστρέψουν ένα ανταλλακτικό υπό τις περισσότερες προϋποθέσεις όταν ζητηθεί από έναν πελάτη - κυρίως όταν το ανταλλακτικό δεν πωλείται ως ανταλλαγή (με βασική χρέωση).

Κανονικά, εδώ θα ρωτήσουμε την Tesla για αυτό, αλλά επειδή διαλύθηκε το τμήμα δημοσίων σχέσεων, δεν υπάρχει κανένας να σχολιάσει επίσημα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Tesla ήταν πρόθυμη να επιστρέψει το πακέτο μπαταρίας, αλλά προφανώς εξακολουθούσε να αμφισβητείται γιατί θα το ήθελε. Δεδομένου ότι το νέο πακέτο ήταν 16.000 $ και ένα νέο Model 3 κοστίζει λίγο περισσότερο από το διπλάσιο, είναι σαφές ότι το παλιό πακέτο ήταν ακόμα πολύτιμο. Μια γρήγορη αναζήτηση στο eBay το επιβεβαιώνει, καθώς οι μεταχειρισμένες μονάδες στοιχείων πωλούνται για χιλιάδες δολάρια.

Ο Benoit και η ομάδα του Electrified Garage είναι μεγάλοι υποστηρικτές του Right to Repair - και λένε ότι αυτό είναι ένα μάθημα για αυτό το ίδιο θέμα. Αλλά το βλέπουμε επίσης ως μάθημα στη μηχανική.
Ανεξάρτητα από τον λόγο, είναι οριακό να βλέπεις ένα τόσο απλό πρόβλημα να ανάγεται συνολικά σχεδόν στο κόστος ενός ολοκαίνουργιου αυτοκινήτου.

Και φυσικά μερικά εύλογα ερωτήματα που προκύπτουν από την ομάδα του ινστιτούτου ΙΔΕΕΑ με την τεράστια εμπειρία και σε έρευνες αλλά και πραγματογνωμοσύνες 

  • Η φλάντζα του ψυκτικού υγρού σχεδιάστηκε έτσι λόγω περιορισμών κόστους;
  • Πρέπει να είναι ενσωματωμένη στη δομή του πακέτου μπαταρίας εάν μπορεί να σπάσει τόσο εύκολα;
  • Δεν είναι πιο οικονομικό για το εργοστάσιο μπαταριών της Tesla να προσφέρει ανακατασκευές πακέτων μπαταρίας για ανακυκλωμένα στοιχεία αντί αρχικής τιμής μπαταρίας;

Και επειδή όλα αυτά δεν έχουν κάποια μάλλον κάποια απάντηση αλλά μόνο εύκολη κριτική…

 … ερχόμαστε να προσθέσουμε το αρχικό ερώτημα.

Τελικά μας κλέβουν οι αντιπροσωπείες ή κάνουν και αυτές λάθος διάγνωση; ή λειτουργούν αυστηρά σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή και το εξουσιοδοτημένο κέντρο service λειτούργησε σωστά; Η απάντηση δική σας για το φθηνό μοντέλο της Tesla το Model 3!

Πηγή

Tesla’s $16,000 Quote for a $700 Fix Is Why Right to Repair Matters (msn.com)

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info [at] tosynergeio.gr

 

 

Social Media

Facebook-color Instagram-color youtube-color Twitter linkedin