Αντικατάσταση μπαταρίας Tesla. Πότε και πόσο συχνά;

Πότε πρέπει να την αντικαταστήσετε; Πόσο συχνά θα έπρεπε να το κάνετε;

Δεν πρέπει ποτέ να χρειαστεί να αντικαταστήσετε την μπαταρία σε ένα Tesla. Θα πρέπει να διαρκέσει όσο η ζωή του αυτοκινήτου. Τα δεδομένα εξακολουθούν να έρχονται, αλλά φαίνεται ότι η μπαταρία πρέπει να διαρκέσει αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες μίλια.

Η υποβάθμιση της μπαταρίας είναι μία από τις μεγαλύτερες ανησυχίες για τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων και τους πιθανούς αγοραστές, αλλά τα δεδομένα από τα πακέτα μπαταριών της Tesla ήταν πολύ καθησυχαστικά μέχρι στιγμής.

Τώρα τα τελευταία δεδομένα δείχνουν λιγότερο από 10% υποβάθμιση της ενεργειακής χωρητικότητας μετά από περισσότερα από 160.000 μίλια στις μπαταρίες της Tesla.

Μια ομάδα ιδιοκτητών Tesla στο Φόρουμ Ολλανδίας-Βελγίου Tesla συλλέγει δεδομένα από περισσότερα από 350 οχήματα Tesla σε όλο τον κόσμο και τα ενημερώνει συχνά σε ένα δημόσιο αρχείο Google.

Έχουμε αναφέρει προηγουμένως τα δεδομένα, αλλά έκτοτε έχουν προσθέσει πολλά περισσότερα οχήματα και αυτά τα οχήματα οδηγούν πολύ περισσότερο – ολοκληρώνοντας περισσότερους κύκλους μπαταρίας.

Τα δεδομένα δείχνουν ξεκάθαρα ότι για τα πρώτα 50.000 μίλια (100.000 km), τα περισσότερα πακέτα μπαταριών Tesla θα χάσουν περίπου το 5% της χωρητικότητάς τους, αλλά μετά το σημάδι των 50.000 μιλίων, η χωρητικότητα παραμένει σταθερή και φαίνεται δύσκολο να μπορεί να μειωθεί κατά επιπλέον 5%.

Το παρακάτω διάγραμμα δείχνει την υπολειπόμενη χωρητικότητα της μπαταρίας ως συνάρτηση της διανυθείσας απόστασης.

antikatastasi batarias tesla 1

Υποβάθμιση της μπαταρίας Tesla σε λιγότερο από 10% μετά από περισσότερα από 160.000 μίλια, σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα

Η τάση δείχνει επί του παρόντος ότι η μέση μπαταρία θα μπορούσε να διανύσει πάνω από 300.000 km πριν φτάσει κοντά στο 90% της χωρητικότητας.

antikatastasi batarias tesla 3

Υπάρχουν μερικά πακέτα μπαταριών τα οποία ξεχώρισαν και προσπάθησαν να καταλάβουν γιατί, συλλέγοντας άλλα δεδομένα, όπως η συχνότητα ταχείας φόρτισης DC και η ημερήσια κατάσταση φόρτισης, αλλά δεν υπάρχει σαφής ένδειξη ότι οποιοσδήποτε από αυτούς τους παράγοντες έχει σημαντική επίδραση με βάση τα στοιχεία τους.

Η Tesla προειδοποιεί ότι δεν καλύπτει την υποβάθμιση της μπαταρίας από τη «χρήση της μπαταρίας» στο πλαίσιο της εγγύησης Model S και Model X μέχρι κάποιο συγκεκριμένο επίπεδο:

"Η μπαταρία, όπως όλες οι μπαταρίες ιόντων λιθίου, θα βιώσει σταδιακή απώλεια ενέργειας ή ισχύος με το χρόνο και τη χρήση. Η απώλεια ενέργειας ή ισχύος της μπαταρίας με την πάροδο του χρόνου ή λόγω ή που προκύπτει από τη χρήση της μπαταρίας ΔΕΝ καλύπτεται από την παρούσα Περιορισμένη Εγγύηση Μπαταρίας. Ανατρέξτε στην τεκμηρίωση του ιδιοκτήτη σας για σημαντικές πληροφορίες σχετικά με το πώς να μεγιστοποιήσετε τη διάρκεια ζωής και τη χωρητικότητα της μπαταρίας."

Αλλά για το Model 3, η Tesla εισήγαγε μια νέα εγγύηση διατήρησης χωρητικότητας μπαταρίας 70%.

Το Model 3 είναι εξοπλισμένο με διαφορετικές κυψέλες μπαταρίας και μια νέα αρχιτεκτονική πακέτου μπαταριών, αλλά εάν τα δεδομένα από το Model S είναι κάποια ένδειξη, δεν θα πρέπει να υπάρχει πρόβλημα.

Νέα μελέτη

Η υποβάθμιση της μπαταρίας είναι συχνά μια μεγάλη ανησυχία για τους αγοραστές νέων ηλεκτρικών οχημάτων. Σε κάποιο βαθμό, μπορεί να φταίει το Nissan Leaf, καθώς είχε πολλά προβλήματα από αυτή την άποψη, γι' αυτό η Nissan έχει τώρα μια πολύ πιο ολοκληρωμένη εγγύηση χωρητικότητας μπαταρίας.

Μια πρόσφατη μελέτη δείχνει ότι με το αρχικό πακέτο 24 kWh χάνει περίπου το 20% της χωρητικότητάς του σε 5 χρόνια και το πιο πρόσφατο πακέτο μπαταριών 30 kWh της Nissan χάνει τη χωρητικότητά του πιο γρήγορα από το παλαιότερο πακέτο:

antikatastasi batarias tesla 2

Αλλά τα οχήματα της Tesla έχουν αναμφισβήτητα ένα πολύ πιο προηγμένο σύστημα θερμικής διαχείρισης μπαταρίας από το Leaf και τα δεδομένα από τα πρώιμα οχήματα του Model S ήταν πραγματικά ενθαρρυντικά, όπως μπορούμε να δούμε παραπάνω.

Όσον αφορά τα ανέκδοτα δεδομένα, ένα Model S, που είναι ένα από τα πρώτα 2.000 οχήματα που κατασκευάστηκαν ποτέ, έχασε μόνο περίπου το 6% της χωρητικότητας μέσα σε 5 χρόνια, όπως δηλώνει ο ιδιοκτήτης του.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος Έλον Μασκ διαλαλούσε ακόμη περισσότερες δυνατότητες για το πακέτο μπαταριών της Tesla αναφερόμενος κάποτε σε μια μπαταρία που δοκίμαζε η Tesla στο εργαστήριο. Είπε ότι η εταιρεία είχε προσομοιώσει πάνω από 500.000 μίλια σε αυτό και ότι εξακολουθούσε να λειτουργεί με πάνω από το 80% της αρχικής του χωρητικότητας. Σε εκείνο το σημείο, το ίδιο το αυτοκίνητο είναι πιο πιθανό να εγκαταλείψει, παρά η μπαταρία σε αυτό τον αριθμό χιλιομέτρων.

Photo by Tesla Fans Schweiz on Unsplash

Πηγή: electrek.co

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info [at] tosynergeio.gr

 

 

Social Media

Facebook-color Instagram-color youtube-color Twitter linkedin