«Ανοικτή Επιστολή» του Ινστιτούτου ΙΔΕΕΑ για την είσοδο οχημάτων EURO 4 στον «Πράσινο δακτύλιο»

Δυνατότητα κυκλοφορίας και απόκτησης ειδικού σήματος οχημάτων με μετατροπή κινητήρα σε υγραέριο LPG ή φυσικό αέριο CNG στον Πράσινο Δακτύλιο

Είναι σε ισχύ ήδη μέσω της ειδικής ιστοσελίδας του ΥΠΕΚΑ, η εφαρμογή που δίνει την δυνατότητα σε κάθε ενδιαφερόμενο για την δωρεάν έκδοση του ειδικού σήματος για την είσοδο στον “Πράσινο Δακτύλιο” (ΚΥΑ 16229, ΦΕΚ 1467 της 3.5.2012) στο κέντρο της Αθήνας και συγκεκριμένα στον εσωτερικό δακτύλιο, όπως ορίζεται στην ΚΥΑ ΔΜΕΟ ΟΙΚ 3254/στ/0854/Φ.911 ΦΕΚ 2379Β/2012.

Όπως αναφέρεται στην σχετική εγκύκλιο προϋπόθεση για την απόκτηση του ειδικού σήματος για την είσοδο στον “Πράσινο Δακτύλιο” είναι:

  1. Το όχημα να είναι ηλεκτρικό, ή
  2. Το όχημα να είναι υβριδικής τεχνολογίας (ΚΥΑ 3253/2013 - ΦΕΚ.Β΄2048 /22.8.2013), ή
  3. Το όχημα να είναι τεχνολογίας Euro 5 ή Euro 6 και να εκπέμπει διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140γρ/χμ, ανεξαρτήτως του καυσίμου που χρησιμοποιεί,
  4. Το όχημα να είναι τεχνολογίας Euro 4 και με την προϋπόθεση ότι χρησιμοποιεί εκ κατασκευής για την κίνηση του αέριο καύσιμο (υγραέριο ή φυσικό αέριο) και να εκπέμπει διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140γρ/χμ.

Αν το αυτοκίνητό σας εμπίπτει σε μία από τις παραπάνω κατηγορίες, τότε μπορείτε να αποκτήσετε το ειδικό σήμα για την κυκλοφορία στον πράσινο δακτύλιο.

Σήμερα όμως θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας ότι με το νέο πρόγραμμα «Εργαλειοθήκη ανταγωνιστικότητας μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων» δίνεται η δυνατότητα σε πλήθος επιχειρήσεων να προβούν σε Μετατροπή κινητήρα του επαγγελματικού ή μικτής χρήσης πετρελαιοκίνητου/ βενζινοκίνητου οχήματος τους σε κινητήρα διπλού καυσίμου πετρελαίου/βενζίνης – φυσικού αερίου (CNG) ή υγραερίου (LPG). Αν μάλιστα ληφθεί υπόψη η σημαντική χρηματοδότηση που δίνεται (από 12.000€ για μεγάλα πετρελαιοκίνητα οχήματα έως 2000€ για μικρά βενζινοκίνητα οχήματα) ένας μεγάλος αριθμός οχημάτων θα μετατραπούν σε οχήματα διπλού καυσίμου φυσικού αερίου (CNG) ή υγραερίου (LPG).

Ανάμεσα στα οχήματα αυτά αναμφίβολα θα βρίσκονται και οχήματα κατηγορίας Euro 4 τα οποία θα μετατραπούν σε «αεριοκίνητα» οχήματα φυσικού αερίου (CNG) ή υγραερίου (LPG).

Σύμφωνα τώρα με την ισχύουσα εγκύκλιο τα οχήματα αυτά αν και χρησιμοποιούν για την κίνηση τους φυσικό αέριο (CNG) ή υγραέριο (LPG) δεν θα μπορούν να αποκτήσουν το ειδικό σήμα για την είσοδο τους στον “Πράσινο Δακτύλιο” αφού δεν είναι «αεριοκίνητα» εκ κατασκευής.

Με δεδομένο ότι η όποια επιλογή μετατροπής κινητήρα δεν διαφοροποιείται από μία αντίστοιχη εργοστασιακή κατασκευή (σήμερα τα συστήματα διασκευής διαθέτουν σύνολο πιστοποιημένων εξαρτημάτων ή πιστοποίηση συστήματος) θεμιτό είναι η βελτίωση της υπάρχουσας εγκυκλίου ώστε να δοθεί η δυνατότητα και στα «αεριοκίνητα» αυτοκίνητα από «μετατροπή» να έχουν την δυνατότητα κυκλοφορίας στον πράσινο δακτύλιο.

Η παραπάνω βελτίωση σίγουρα θα αποτελέσει ένα επιπλέον κίνητρο για την μετατροπή περισσοτέρων οχημάτων με ότι αυτό συνεπάγεται σε οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη.

H πρόταση του Ινστιτούτου ΙΔΕΕΑ

Προτείνουμε λοιπόν την βελτίωση της σχετικής εγκυκλίου ώστε τα οχήματα που είναι τεχνολογίας Euro 4 και με την προϋπόθεση ότι χρησιμοποιούν είτε εκ κατασκευής είτε εκ μετατροπής για την κίνηση τους αέριο καύσιμο (υγραέριο ή φυσικό αέριο) και εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140γρ/χμ. να έχουν την δυνατότητα απόκτησης του ειδικού σήματος για την είσοδο τους και την κυκλοφορία τους στον “Πράσινο Δακτύλιο”. Η παραπάνω ανοικτή επιστολή κοινοποιείται και είναι στην διάθεση κάθε αρμόδιου φορέα.

Καραμπίλας Πέτρος
Τεχνολόγος Μηχ. Οχημάτων

Καπετανάκης Γιώργος
Τεχνολόγος Μηχ. Οχημάτων

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored YouTube redr Twitter