Ανοιχτά Συνεργεία & Κορονοϊός

Γιατί τα συνεργεία παραμένουν ανοιχτά; Ποια η συμβολή του συνεργείου σ’ αυτόν τον αγώνα; Τι θα πρέπει να γίνει;

Ερωτήματα που τις μέρες μας έχουν απασχολήσει σημαντικά τόσο τον επισκευαστικό κλάδο και την κλαδική του ηγεσία όσο και την πολιτεία. Η πολιτεία απαντά ότι τα συνεργεία πρέπει να παραμείνουν ανοικτά σαν επιχειρήσεις ζωτικής σημασίας για την κοινωνία ενώ η Ομοσπονδία του κλάδου, ΕΟΒΕΑΜΜ, ζητά να κλείσουν τα συνεργεία.

kapetanakis

 


....του Γ. Καπετανάκη.

Σίγουρα το ερώτημα δεν μπορεί να απαντηθεί μονολεκτικά και η πραγματικότητα ίσως βρίσκεται στον συγκερασμό καταστάσεων και γεγονότων. Στην συνέχεια θα παραθέσω τις δικές μου σκέψεις και προβληματισμούς μέσα από μία διαφορετική οπτική γωνία και με μοναδικό δεδομένο ότι σε αυτό τον αγώνα θα πρέπει να συμβάλλουμε όλοι, ο καθένας από την θέση του και ανάλογα με τις δυνατότητες του.

Δυστυχώς οι μέρες που βιώνουμε σήμερα εμείς σαν χώρα, αλλά και ολόκληρος ο πλανήτης, είναι πολύ δύσκολες για όλους και για μερικούς συνανθρώπους μας δραματικές. Ολόκληρος ο πλανήτης δίνει μάχη για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού, μία μάχη με έναν αόρατο και απρόβλεπτο εχθρό.

Σε αυτή τη μάχη, κάθε χώρα, μέσα από μία σειρά μέτρων προσπαθεί με κάθε τρόπο να αναπτύξει μία άμυνα, με βασικό και πρωταρχικό στόχο να κρατήσει το σύστημα υγείας της όρθιο, ειδικά μετά από αυτά που συμβαίνουν στην γειτονική μας χώρα την Ιταλία, την Ισπανία και αλλού. Την ώρα που γράφω ισχύει η εξαίρεση των συνεργείων από τις επιχειρήσεις οι οποίες θα κλείσουν, αύριο ίσως ισχύσει κάτι διαφορετικό.

Με βάση λοιπόν την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ και αναφέρει την προσωρινή απαγόρευση λειτουργίας ιδιωτικών επιχειρήσεων, στο σύνολο της Επικράτειας, για το χρονικό διάστημα από 18.3.2020 έως και 31.3.2020, τα Συνεργεία Επισκευής Αυτοκινήτων φαίνεται να παραμένουν οριστικά ανοικτά.

Που εμπλέκεται το συνεργείο;

Ανεξάρτητα όμως με την όποια απόφαση της πολιτείας, το Συνεργείο είναι δεδομένο ότι αποτελεί σημαντικό μέρος αυτής της αμυντικής αλυσίδας κατά του Κορωνοϊού αφού αυτό θα υποστηρίξει τα όποια οχήματα χρησιμοποιούνται σε αυτό τον αγώνα.

Το συνεργείο θα επισκευάσει και θα συντηρήσει το ασθενοφόρο, το περιπολικό, την μοτοσυκλέτα της αστυνομίας, το πυροσβεστικό, τα όποια μέσα μεταφοράς έχουν μείνει σε κυκλοφορία, τα απορριμματοφόρα τα οποία ιδιαίτερα σήμερα τα έχουμε περισσότερο ανάγκη, τα αυτοκίνητα μεταφοράς προϊόντων και αγαθών από super market μέχρι νοσοκομεία και φαρμακεία, τα αυτοκίνητα όλων αυτών των συνανθρώπων μας που θα πρέπει να πάνε στις δουλειές τους για να μας υπηρετήσουν, στα καταστήματα τροφίμων, στα φαρμακεία, αλλά και τα αυτοκίνητα του ιατρικού και νοσοκομειακού προσωπικού που σήμερα, είναι αυτοί που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της μάχης, έτοιμοι να βοηθήσουν όποιον από εμάς χρειαστεί βοήθεια.

Τεχνική υποστήριξη επίσης χρειάζονται όλα τα αγροτικά αυτοκίνητα, τα μελισσοκομικά ή ακόμη και τα αγροτικά μηχανήματα και ότι έχει σχέση με τον πρωτογενή αγροτικό τομέα όπου εκεί το «ζωικό και φυτικό κεφάλαιο» δεν μπορεί να σταματήσει την λειτουργία του και χρειάζεται υποστήριξη για να υπάρχει η όποια επάρκεια αγαθών που εμείς θέλουμε για να μην «σκοτωνόμαστε» στα super market.

Αναμφίβολα λοιπόν το συνεργείο αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο υποστήριξης αυτής της προσπάθειας, του αγώνα κατά του Κορωνοϊου.

Ποια είναι σήμερα η κατάσταση στα συνεργεία;

Από την άλλη πλευρά όμως η λειτουργία των συνεργείων σαν οικονομική δραστηριότητα έχει μηδενιστεί.

Η απαγόρευση λειτουργίας όλων σχεδόν των επιχειρήσεων, του κλεισίματος των καταστημάτων πώλησης ανταλλακτικών, αλλά και της καθολικής απαγόρευση της κυκλοφορίας καθιστά την παραμονή λειτουργίας των συνεργείων όχι μόνο αναποτελεσματική αλλά και οικονομικά σίγουρα καταστροφική.

Τα Συνεργεία Επισκευής Αυτοκινήτων σε αντίθεση με το σύνολο των άλλων επιχειρήσεων που παραμένουν ανοικτές, όπως καταστήματα τροφίμων, φαρμακεία, αγροτοεφόδια κ.α. και καταγράφουν πολλαπλάσια αύξηση τζίρου και κερδών, τα Συνεργεία καταγράφουν μόνο ζημιές.

Επίσης παρ’ όλο που τα συνεργεία μένουν ανοικτά δεν υπάρχει πρόβλεψη στα έντυπα κυκλοφορίας του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη η μεταφορά του αυτοκινήτου στο συνεργείο όπως πχ στο supermarket.

Η διατήρηση λοιπόν, ειδικά όλων, των συνεργείων ανοιχτών σε μια αγορά που υπολειτουργεί, έχει ως αποτέλεσμα να συσσωρεύονται ζημιές που θα οδηγήσουν σε οριστικό λουκέτο πολλές επιχειρήσεις με ότι αυτό συνεπάγεται.

Σημαντικό λοιπόν και επιβεβλημένο είναι τα συνεργεία – οι γιατροί αυτοκινήτων – αν και παραμένουν ανοικτά, να ενταχθούν σε ένα ευρύτερο πακέτο μέτρων οικονομικής στήριξης όπως θα ισχύσει και για όλες τις άλλες επιχειρήσεις που έκλεισαν υποχρεωτικά.

Ποια είναι η υγειονομική επικινδυνότητα στο συνεργείο;

Σίγουρα το αυτοκίνητο αποτελεί ένα σημαντικό φορέα μόλυνσης εάν ο χρήστης που το φέρνει στο συνεργείο αποτελεί θετικό φορέα στον κορωνοϊό με ότι αυτό συνεπάγεται. Η επικινδυνότητα όμως στο συνεργείο είναι περισσότερο ελεγχόμενη σε σχέση π.χ. με τον ταμία ενός super market ο οποίος έρχεται σε επαφή συναλλαγής με μεγάλο αριθμό ατόμων και πολλές φορές κάτω από περίεργες καταστάσεις. Στο συνεργείο υπάρχει δυνατότητα η παράδοση και παραλαβή του αυτοκινήτου να γίνει με μεγαλύτερη ασφάλεια τηρώντας όλα τα προβλεπόμενα μέτρα υγιεινής.

Ο πελάτης μπορεί να μείνει στον χώρο υποδοχής του συνεργείου χωρίς να «σουλατσάρει» μέσα σε αυτόν και ο τεχνίτης να εργαστεί ανάλογα με ασφάλεια.

Επίσης σίγουρα σήμερα τα συνεργεία δεν αποτελούν χώρους μεγάλης συνάθροισης κοινού αφού οι πελάτες που μπαίνουν αυτές τις μέρες σε αυτά είναι ελάχιστοι έως και ανύπαρκτοι. Παρόλα αυτά το Ινστιτούτο ΙΔΕΕΑ στα πλαίσια Αλληλεγγύης & Κοινωνικής και Ευθύνης προς τον επισκευαστικό κλάδο ανέλαβε πρωτοβουλία και σύντομα θα δημοσιευθεί ένα infographic με θέμα την απολύμανση του εσωτερικού του Αυτοκινήτου και τι πρέπει να προσέξει ο επισκευαστής.

Η απόφαση του υπουργείου

Τελικά μετά από τις καταιγιστικές διαμαρτυρίες των επισκευαστών σε όλα τα social media (Σε ένα άρθρο μόνο στο www.tosynergeio.gr με πάνω από 22.000 μοναδικούς επισκέπτες), αλλά και τις αντιδράσεις των κλαδικών οργάνων του επισκευαστικού κλάδου για το κλείσιμο των συνεργείων αλλά και την οικονομική ενίσχυση τους, η πολιτεία ενέταξε τόσο τα συνεργεία όσο και άλλες επιχειρήσεις που μένουν ανοικτές στο πακέτο μέτρων στήριξης των (ΚΑΔ) των κλάδων που πλήττονται από την εξάπλωση του Κορωνοϊού.

Ο επίλογος...

Κλείνοντας, πιστεύω ακράδαντα, ότι σήμερα κάτω από αυτές τις συνθήκες η συμβολή του συνεργείου σε αυτό τον αγώνα είναι ιδιαίτερα σημαντική, το συνεργείο αποτελεί ένα αναπόσπαστο κρίκο αυτής της αμυντικής αλυσίδας στην μάστιγα του Κορωνοϊού, εκμεταλλευτές και τεχνίτες, δίνουν και αυτοί ένα διαφορετικό αγώνα μάχης από την θέση τους, αυτό θα πρέπει να αναδειχθεί και για αυτό θα πρέπει να αισθάνονται υπερήφανοι.

Επειδή οι εξελίξεις καθημερινά αλλάζουν τα δεδομένα, η όποια απόφαση θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη όλες τις παραμέτρους, τόσο της δημόσιας υγείας και του δημοσίου συμφέροντος όσο και την επιβίωση της επιχείρησης συνεργείου, οικονομική και υγειονομική.
Σίγουρα οι μέρες που ζούμε είναι πρωτόγνωρες και μόνο σαν σενάριο επιστημονικής φαντασίας θα μπορούσε κάποιος να το περιγράψει αν δεν το ζούσε.

Σε κάθε περίπτωση ο καθένας από εμάς θα πρέπει να τηρεί προσεκτικά τα όποια μέτρα ζητά η πολιτεία και η επιστημονική κοινότητα και εύχομαι ολόψυχα για όλους μας να λήξει σύντομα αυτός ο εφιάλτης που ζούμε.
Καλή υγεία και υπομονή για όλους μας.

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored facebook logored YouTube redr Twitter

linkedin