3o High-tech ecomodilty rally 2009

Για Τρίτη συνεχή χρονιά τα υβριδικά αυτοκίνητα έδωσαν πάλι το παρόν σε ένα αγώνα επίδειξης και οικονομίας με νικητή … την “Οικονομία” 

Με πολύ μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε την Κυριακή 11 Οκτωβρίου στην Αμάρυνθο της Εύβοιας, ο καθιερωμένος πλέον ετήσιος αγώνας οικονομίας υβριδικών αυτοκινήτων. Η εκδήλωση διοργανώθηκε από το Ελληνικό Ινστιτούτο Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων (ΕΛΙΝΗΟ) ενώ παρόν ήταν και το «Συνεργείο» που κάλυψε τον αγώνα τόσο δημοσιογραφικά όσο και με την συμμετοχή του στον αγώνα.

Αναμφισβήτητα στις μέρες μας το περιβάλλον και η προστασία του πρέπει να είναι μια από τις πρώτες προτεραιότητες του ανθρώπου. Το αυτοκίνητο, αν και το ίδιο είναι μια από τις σοβαρότερες πηγές ρύπανσης, οι τεχνολογικές εξελίξεις επάνω σε αυτό έχουν σημαντικά θετικά αποτελέσματα. Τα αποτελέσματα αυτά το ΕΛΙΝΗΟ προσπαθεί, μέσα από μια σειρά δραστηριοτήτων όπως το HIGH-TECH ECOMOBILITY RALLY 2009, να τα κάνει γνωστά στην ευρύτερη κοινωνία και να ευαισθητοποιήσει κάθε θετικό αποδέκτη καταναλωτή στην καθαρή αυτοκίνηση.

Προϋποθέσεις

Οι συμμετέχοντες έπρεπε να καλύψουν τα 400 περίπου χιλιόμετρα της διαδρομής σε αυστηρά προκαθορισμένο ωράριο, το οποίο δεν επέτρεπε καθυστερήσεις, με την ελάχιστη δυνατή κατανάλωση καυσίμου. Ταυτόχρονα έπρεπε να διατρέξουν ορισμένα τμήματα της διαδρομής (δοκιμασίες ακριβείας) με επίσης προκαθορισμένη απόλυτα σταθερή ταχύτητα.
Η γενική κατάταξη των νικητών καταστρώθηκε με βάση το βαθμό επιτυχίας κάθε συμμετέχοντος στην απόλυτη τήρηση του ωραρίου και την επίσης απόλυτη τήρηση των υποχρεωτικών σταθερών ταχυτήτων στις δοκιμασίες ακριβείας.
Η κατάταξη εξοικονόμησης ενέργειας έγινε με βάση τον βαθμό κατανάλωσης ενέργειας σε kWh ανά τόνο βάρους ανά 100 χιλιόμετρα όπως προβλέπουν οι κανονισμοί της FIA.
Εντυπωσιακό πάντως είναι το γεγονός ότι νικητής στην εξοικονόμηση ενέργειας αναδείχθηκε ένα Toyota Prius 1,8 το οποίο κατανάλωσε 3.89 λίτρα βενζίνης για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Από τον αγώνα

Τα αυτοκίνητα που πήραν μέρος στον αγώνα ξεκίνησαν το Σάββατο το πρωί από την «Τεχνόπολις» και κινήθηκαν μέσω παραλιακής προς Σούνιο, Λαύριο και Κερατέα. Μετά από σύντομη αλλά άκρως ενδιαφέρουσα ξενάγηση στο Πάρκο Ενεργειακής Αγωγής του Κέντρου Ανανεώσιμων Πηγών Ενεργείας (ΚΑΠΕ), που ήταν και χορηγός του αγώνα, τα αυτοκίνητα κινήθηκαν μέσω Βαρυμπόμπης, Μερκούρη, Ριτσώνας και Εθνικής Οδού προς την Αμάρυνθο. Την Κυριακή ο αγώνας ολοκληρώθηκε με την διαδρομή Αμάρυνθος - Κύμη - Αμάρυνθος.
Νικητές στο σκέλος της οικονομίας ανεδείχθησαν οι Μίλτος (πατήρ) και Αλέξανδρος (υιός) Τσοσκούνογλου που διήνυσαν με το Toyota Prius 1.8, και στις συνήθεις συνθήκες κυκλοφορίας του Σαββατοκύριακου, τα 413 χιλιόμετρα της διαδρομής καταναλώνοντας μόνο 16,05 λίτρα βενζίνης.
Στη δεύτερη θέση της κατάταξης, με ίδιο αυτοκίνητο με τους νικητές βρέθηκαν οι Κώστας Λάμπουρας – Νίκος Κωτσονόπουλος καταναλώνοντας 16,70 λίτρα και στην τρίτη, οι Γιώργος Μεταξάς – Κώστας Κοκολάκης, που οδηγούσαν ένα Toyota Prius περασμένης γενιάς και κατανάλωσαν 17,08 λίτρα.
Μετά τα Toyota Prius 1.8 στην σειρά κατάταξης οικονομίας ανεδείχθησαν τα δύο Lexus RX400h που συμμετείχαν στον αγώνα, με πρώτο το Lexus του «Συνεργείου» 7ο στην γενική κτάταξη με πλήρωμα τον Πέτρο και Αικατερίνη Καραμπίλα με κατανάλωση 6,98 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και συνολικό βάρος οχήματος με το πλήρωμα 2.238 κιλά.
Στην συνέχεια βρέθηκαν τα δύο Honda Insight με μέση κατανάλωση ανά χιλιόμετρα το πρώτο 4,59 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Στον αγώνα ακριβείας που γινόταν παράλληλα με τον αγώνα οικονομίας, τη πρώτη θέση κατέλαβαν οι Νίκος Καραπαναγιώτης – Γρηγόρης Καραχάλιος με Toyota Prius 1.5 ΙΙ, που επικράτησαν του Γιώργου και Διονύση Λιβέρη που οδηγούσαν ένα Honda Insight αλλά και των Δημήτρη Μαλαθρίτη – Ευτυχίας Ζαχαροπούλου που με ένα ακόμα Prius κατέλαβαν την τρίτη θέση.

Η απονομή

Η απονομή των επάθλων έγινε την Κυριακή το μεσημέρι στην Αμάρυνθο στο ξενοδοχείο όπου και τερμάτισαν τα αυτοκίνητα με νικητή σίγουρα την οικονομία και την απόδειξη ότι η τεχνολογία μπορεί να είναι δίπλα στο περιβάλλον.Την τελετή απονομής κυπέλλων στους νικητές προλόγισε ο Πρόεδρος του ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. καθηγητής Αθ. Σαφάκας τονίζοντας τη σημασία των καθαρών και οικονομικών αυτοκινήτων για το μέλλον των παιδιών μας.

Παραλειπόμενα

Αν και ένας αγώνας οικονομίας ακούγεται εύκολος, σίγουρα τα πράγματα δεν ήταν καθόλου εύκολα, κυρίως για κάποια πληρώματα που είχαν κυρίες συνοδηγούς οι οποίες ενώ περίμεναν να περάσουν ένα ήσυχο και χαλαρό Σαββατοκύριακο έπρεπε για πρώτη φορά να αγωνίζονται, να διαβάζουν, να κατανοούν τα ιερογλυφικά σύμβολα από ένα ΄΄Road Book΄΄ και να καθοδηγούν σωστά τον οδηγό. Εδώ είδαμε και μερικές σκηνές που θύμιζαν ελληνικές ταινίες, τα αυτοκίνητα να ψάχνουν τον δρόμο και τις ειδικές, να διασταυρώνονται ανάποδα, ξανά και ξανά μερικές φορές, οδηγοί και συνοδηγοί να βγάζουν τα χέρια, να χαιρετιούνται και να κοιτά ο ένας τον άλλο με απορία, άραγε εγώ ή αυτός είμαστε στο σωστό δρόμο;;; Παρόλα αυτά, με όλα τα στραβά που είχαν μερικά πληρώματα, το αγωνιστικά πάθος φαίνεται να τους κυρίευσε όλους, και τις κυρίες συνοδηγούς, που στο τέλος τα κατάφεραν πολύ καλά, έμαθαν να διαβάζουν και ΄΄Road Book΄΄ και όλοι αισίως τερμάτισαν άλλος καταναλώνοντας περισσότερη βενζίνη και άλλος λιγότερη. Σίγουρα όμως όλοι πέρασαν ένα αξέχαστο Σαββατοκύριακο.

Λίγα λόγια για τα αυτοκίνητα

 

  • Toyota Prious II

Η οδηγική επανάσταση συνεχίζεται με τη νέα γενιά της τεχνολογίας Hybrid Synergy Drive της Toyota. Με δυο ηλεκτρικά μοτέρ και μια λειτουργία ηλεκτροκίνησης EV που επιτρέπουν την πλήρως ηλεκτρική κίνηση, το Prious διαθέτει μία ισχυρή επιτάχυνση, και άριστη οικονομία καυσίμου.
Διαθέτει έναν βενζινοκινητήρα 1,8 λίτρων που επιταχύνει το αυτοκίνητο από 0 στα 100 σε 10,4 δευτερόλεπτα, και φτάνει τελική ταχύτητα 180 χιλιόμετρα ανά ώρα. Η κατανάλωση του για τον μεικτό κύκλο είναι 3,9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, συμμορφώνεται για τις εκπομπές καυσαερίων σύμφωνα με την Euro class 5, και το Διοξείδιο του Άνθρακα, CO2 για τον μεικτό κύκλο είναι μόλις 89 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

  • Lexus Rx400h

Ένα από τα κυρίαρχα χαρακτηριστικά του RX 400h είναι η εξαιρετική του ισχύς. Ο ευφυής συνδυασμός ενός βενζινοκινητήρα V6 και δύο ηλεκτροκινητήρων υψηλής απόδοσης επιτρέπει στο αυτοκίνητο να επιταχύνει από 0 - 100 km/h σε μόλις 7,6 δευτερόλεπτα; Ακόμη και στις μεγάλες ταχύτητες, η επιτάχυνση είναι άμεση. Σε συνθήκες πορείας, το αυτοκίνητο κινείται μόνο με τον βενζινοκινητήρα. Ωστόσο, όταν θέλετε να επιταχύνετε, οι ηλεκτροκινητήρες συμπληρώνουν τον βενζινοκινητήρα παρέχοντας μια απρόσκοπτη αύξηση της ταχύτητας; Παρά τις εντυπωσιακές του επιδόσεις, οι εκπομπές και η κατανάλωση καυσίμων του RX 400h είναι αντίστοιχες με αυτές ενός αντίστοιχου SUV με μικρότερο κινητήρα. Όταν λειτουργεί μόνο με ηλεκτρισμό, οι εκπομπές είναι μηδενικές, και στον συνδυασμένο κύκλο οι εκπομπές CO28,1l/100km στο μικτό κύκλο, τοποθετώντας το RX 400h στην κορυφή της κλάσης του.

  • Honda Insight

To Insight είναι το αποτέλεσμα 20 και πλέον χρόνων εξέλιξης υβριδικής τεχνολογίας και 35 και πλέον χρόνων εξέλιξης βενζινοκινητήρων με μειωμένες περιβαλλοντικές επιπτώσεις, που ξεκίνησε με τον κινητήρα CVCC το 1972.
Εδώ και 10 χρόνια, η Honda παράγει υβριδικά αυτοκίνητα με το σύστημα IMA (Integrated Motor Assist). Αυτή η εμπειρία και τεχνογνωσία της έδωσε την ευκαιρία να δημιουργήσει ένα νέο υβριδικό αυτοκίνητο με μικρότερο κόστος.
To Insight είναι ένα 5-θυρο hatchback, το οποίο συνδυάζει χαμηλές εκπομπές ρύπων και κατανάλωσης, πρακτικό και ευέλικτο εσωτερικό σε προσιτή τιμή.
Ο κινητήρας των 1339 cc αποδίδει
98 hp ενώ η οικονομία καυσίμου στο μικτό κύκλο είναι 4,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές C02 είναι μόλις 101g/Km. Η μεγίστη ταχύτητα του αυοκινήτου είναι 182 χιλιόμετρα ανά ώρα με επιτάχυνση από 0 -100 χιλιόμετρα ανά ώρα σε 12,4 δευτερόλεπτα.

Η έκπληξη ήταν η παρουσία στην ΄΄Τεχνόπολη΄΄ ενός πολύ όμορφου καθαρά ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου του Miev της Mitsubishi. Το αυτοκίνητο που παρουσιάζεται για πρώτη φορά κέρδισε αμέσως τις εντυπώσεις, χωρίς όμως να συμμετέχει στον αγώνα για ευνόητους λόγους.
To MiEV, το οποίο θα κυκλοφορήσει στις Ευρωπαϊκές αγορές το 2010, είναι ένα τετραθέσιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο το οποίο όχι μόνο δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τα άλλα μικρά συμβατικά αυτοκίνητα,εάν εξαιρέσουμε την αυτονομία. Αντιθέτως έχει να προσφέρει στους κατόχους του πρωτόγνωρες εμπειρίες όπως είναι η εξαιρετικά μεγάλη ροπή του ηλεκτροκινητήρα του η οποία είναι διαθέσιμη ολόκληρη από τις πρώτες κιόλας στροφές γεγονός που πολύ θα εκτιμηθεί από όσους επιθυμούν αξιοπρεπείς επιταχύνσεις, το χαμηλό κέντρο βάρους που του εξασφαλίζει εξαιρετικά χαρακτηριστικά οδήγησης σε κάθε είδους διαδρομή, την αθόρυβη λειτουργία του και φυσικά την πρωτόγνωρη λειτουργική του οικονομία και σχεδόν παντελή έλλειψη εξόδων συντήρησης. Όλα αυτά μάλιστα συνδυασμένα με την μηδενική εκπομπή ρύπων και αερίων του θερμοκηπίου στον χώρο κίνησης του. Οι συσσωρευτές του, τελευταίας τεχνολογίας τύπου ιόντων Λιθίου, είναι κατασκευασμένοι να διαρκούν για περισσότερα από 160.000 χιλιόμετρα που πρακτικά μεταφράζεται σε τουλάχιστο 10 χρόνια ζωής για ένα αυτοκίνητο πόλης. Η αυτονομία του, στον τυποποιημένο Ιαπωνικό κύκλο λειτουργίας, φθάνει τα 160 χιλιόμετρα και η τελική του ταχύτητα τα 130 χλμ/ώρα. Η πλήρης επαναφόρτισή των συσσωρευτών του γίνεται σε 7 ώρες από μια απλή οικιακή πρίζα προστατευμένη με ασφάλεια 16 Α ενώ παράλληλα διαθέτει ιδιαίτερη υποδοχή ταχείας φόρτισης από εξωτερικό ταχυφορτιστή με τον οποίο μπορεί να προσλάβει σε 30 λεπτά ενέργεια ίση με το 80% της συνολικής ενέργειας.
Η τεχνολογία και η οικονομία ήταν λοιπόν ο νικητής του 3ου HIGH-TECH ECOMOBILITY RALLY 2009 που διεξήχθη από το ΕΛΙΝΗΟ υπό την αιγίδα του Δημάρχου Αθηναίων κ. Κακλαμάνη.

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info [at] tosynergeio.gr

 

 

Social Media

Facebook-color Instagram-color youtube-color Twitter linkedin