Η κρίση σαν μια μορφή ευκαιρίας και ΟΧΙ ως απειλή

Σημαντικά συμπεράσματα από την εκδήλωση του ΒΕΠ για την αντιμετώπιση της Οικονομικής Κρίσης Την κρίση σαν μια μορφή ευκαιρίας και όχι σαν απειλή θα πρέπει να δουν οι Μικρομεσαίοι Επιχειρηματίες. Η ανάπτυξη καλών σχέσεων με τους πελάτες και το προσωπικό σαν προαπαιτούμενο της επιτυχίας μιας επιχείρησης.

Ημερίδα με θέμα «Η Οικονομική κρίση – Προτάσεις Ανάκαμψης για Επιχειρήσεις» πραγματοποιήθηκε με εξαιρετική επιτυχία, από το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Πειραιά με κύριο ομιλητή τον κ. Γιάννη Ζησιμάτο Οικονομολόγο- MBA και Ειδικό Σύμβουλο Διαχείρισης Επιχειρήσεων.
Την ημερίδα, χαιρέτισε ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου
κ. Ευάγγελος Τσιτούρας υπογραμμίζοντας ότι η οικονομική κρίση στην οποία βρίσκεται, η ελληνική οικονομία και εκδηλώνεται με πιστωτική ασφυξία, σοβαρή έλλειψη ρευστότητας και φαινόμενα ύφεσης, έχει επιδράσει ήδη αρνητικά στη λειτουργία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και η κατάσταση θα επιδεινωθεί τους προσεχείς μήνες. Γι αυτό συνέστησε στους επιχειρηματίες να αντιμετωπίσουν με ψυχραιμία και προνοητικότητα την επερχόμενη ύφεση,να αξιοποιήσουν με το καλύτερο δυνατό τρόπο τα ποιοτικά στοιχεία της επιχείρησης τους με τις σύγχρονες τεχνικές και την καινοτομία για να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητα τους. Ο Πρόεδρος του ΒΕΠ ανακοίνωσε επίσης, ότι λόγω των ραγδαίων εξελίξεων της οικονομικής κρίσης και των συνεχόμενων αλλαγών που αυτή θα επιφέρει, διαπιστώνοντας παράλληλα το έντονο ενδιαφέρον των μελών του ΒΕΠ για ενημέρωση, το Επιμελητήριο προτίθεται να επαναλάβει την εν λόγω εκδήλωση σε εύλογο χρονικό διάστημα.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης ο κ. Γ. Ζησιμάτος αρχικά ανέλυσε τις τρέχουσες οικονομικές συνθήκες και τις παραμέτρους της οικονομικής κρίσης στην ελληνική αγορά, διαπιστώνοντας ότι οφείλεται κυρίως στις ακόλουθες αιτίες:

  • Στην απώλεια ιδιωτικών αποταμιεύσεων μέσω του χρηματιστηρίου και τη συνεπακόλουθη μείωση της κατανάλωσης.
  • Στον υψηλό πληθωρισμό ως αποτέλεσμα της απροετοίμαστης αντικατάστασης της δραχμής με το ευρώ.
  • Στην υψηλή κατά τα τελευταία χρόνια δανειακή επιβάρυνση των νοικοκυριών με καταναλωτικά, στεγαστικά δάνεια και πιστωτικές κάρτες με αποτέλεσμα τη δέσμευση των μελλοντικών εισοδημάτων.
  • Στην συνεπακόλουθη αύξηση της ζήτησης προϊόντων που οδήγησε στην ίδρυση πολλών επιχειρήσεων περισσότερων από όσες η ελληνική οικονομία θα μπορούσε να αντέξει.
  • Στον υψηλό δείκτη δανεισμού των ελληνικών επιχειρήσεων για ανάγκες σε κεφάλαια προς κάλυψη τρεχουσών δαπανών και αγορών.
  • Στην μείωση, λόγω ανταγωνισμού των περιθωρίων /ποσοστών μικτών κερδών των επιχειρήσεων σε σχέση με το αυξανόμενο, ποσοστό δαπανών.
  • Στην συνεπακόλουθη έλλειψη ρευστότητας των τραπεζών καθώς η ολοένα δημιουργία περισσότερων τραπεζικών προϊόντων τους δημιούργησε ανισορροπίες στο ισοζύγιο καταθέσεων – υγιών χορηγήσεων με αποτέλεσμα να περιορίσουν την στρόφιγγα ακόμη και σε βιώσιμες επιχειρήσεις.
  • Στον περιορισμό την εισροής εσόδων από το εξωτερικό για κάθε είδους τουριστικές και ναυτιλιακές ελληνικές δραστηριότητες που αποτελούν τους δύο πυλώνες της οικονομίας.
  • Στον περιορισμό των εσόδων για ελληνικές επιχειρήσεις ιδιωτικών οικοδομικών έργων και δημοσίων επενδύσεων.

Στη συνέχεια ο κ. Ζησιμάτος διέτρεξε αναλυτικά τους τρόπους επίλυσης των προβλημάτων της κάθε επιχείρησης ανάλογα με την περίπτωση, αν δηλαδή η επιχείρηση εντάσσεται εμπορικά, οικονομικά και παραγωγικά στην κατηγορία των υγιών, των βιώσιμων ή των προβληματικών επιχειρήσεων, προτείνοντας συγκεκριμένες δράσεις που θα πρέπει να αναλάβει ο επιχειρηματίας προκειμένου να ανταπεξέλθει αποτελεσματικά στην επερχόμενη οικονομική ύφεση.
Μεταξύ των πολύ χρήσιμων συμπερασμάτων της εν λόγω παρουσίασης που αφορά στο τι θα πρέπει να κάνουν οι επιχειρήσεις για την άμβλυνση των επιπτώσεων της διεθνούς κρίσης και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της παραγωγικής βάσης τους, συμπεριλαμβάνονται συνοπτικά οι ακόλουθες προτάσεις:

  1. Επικοινωνία με τους πελάτες και το προσωπικό με σκοπό την άντληση χρήσιμων πληροφοριών
  2. Ανάλυση την τρέχουσας εσωτερικής κατάστασης της κάθε επιχείρησης όσον αφορά στα προβλήματα σε όλους τους τομείς (διοίκηση, πορεία και επίπεδο πωλήσεων ανά ομάδες προϊόντων και πελατών, δίκτυο πωλήσεων, εξυπηρέτηση πελατών, παραγωγικότητα, κόστος αγορών και παραγωγής, σταθερές και μεταβλητές δαπάνες, κεφάλαιο κίνησης, ανθρώπινο δυναμικό).
  3. Ανάλυση του ανταγωνισμού (πολιτική τιμών, πιστωτική πολιτική, ποιότητα, διαφοροποίηση, εξυπηρέτηση πελατών).
  4.  Βελτίωση των τομέων που θα δημιουργήσουν πλεονεκτήματα έναντι του ανταγωνισμού.
  5. Δημιουργία κατάστασης με δυνητικό πελατολόγιο, αξιολόγηση της κερδοφορίας υφιστάμενων πελατών και προϊόντων, δημιουργία νέων και οργάνωση των πωλήσεων.
  6. Διερεύνηση ενδεχόμενης στροφής σε ξένες αγορές με όπλο την ποιότητα.
  7. Σχεδιασμός πλάνου στόχων και ενεργειών για το 2009.
  8. Εφαρμογή διαδικασιών αξιολόγησης και πιστοληπτικής ικανότητας υφιστάμενων και νέων πελατών.
  9. Έλεγχος σε τακτική βάση της αξίας της αποθήκης πρώτων υλών και προϊόντων και της αξίας των εμπορικών υπολοίπων των πελατών.
  10. Αξιοποίηση των επιχορηγούμενων προγραμμάτων για βελτίωση του εξοπλισμού και εκσυγχρονισμού της παραγωγής.

Την εξαιρετική παρουσίαση ακολούθησαν πολλές ερωτήσεις από τους επιχειρηματίες που εξέφρασαν την ανησυχία και την αγωνία τους για την πιο ασφαλή έξοδο της επιχείρησής τους από την κρίση.

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Ινστιτούτο ΙΔΕΕΑ
Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης
Αριθμός ΓΕΜΗ: 068362203000

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info [at] tosynergeio.gr

 

 

Social Media

Facebook-color Instagram-color youtube-color x icon linkedin