Volkswagen ID.3 - Η εκπληκτική συστοιχία της μπαταρίας

Η Volkswagen παρουσίασε πρόσφατα ένα από τα βασικά στοιχεία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, το σύστημα μπαταριών. Στην περίπτωση της πλατφόρμας MEB, είναι μια ολοκαίνουργια, αρθρωτή μπαταρία, που μας θυμίζει μια μπάρα σοκολάτας.

Οι νέες συστοιχίες μπαταριών (όπως και οι προηγούμενες γενιές από το 2013) παράγονται από τα Volkswagen Group Components στο Brunswick της Γερμανίας, όπου το βραχυπρόθεσμο σχέδιο προβλέπει σταδιακή αύξηση της παραγωγής σε 500.000 συσκευασίες ετησίως.

Στην περίπτωση του Volkswagen ID.3, του κορυφαίου μοντέλου, το πακέτο περιγράφεται ως εξής:

  • αρθρωτή αρχιτεκτονική με έως 12 μονάδες για το πλήρες εύρος των 550 km/342 μίλια (WLTP)
  • ID.3 επιλογές: 45 kWh (330 km WLTP), 58 kWh (420 km WLTP), 77 kWh (550 km WLTP)
  • κάθε μονάδα αποτελείται από 24 μεμονωμένες κυψέλες ιόντων λιθίου
  • η τάση λειτουργίας είναι έως 408 V
  • ο μέγιστος ρυθμός γρήγορης φόρτισης DC είναι 125 kW
  • η μπαταρία διαθέτει υγρό σύστημα θερμικής διαχείρισης
  • Για να διατηρηθεί το βάρος χαμηλά, το περίβλημα της μπαταρίας είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο με ενσωματωμένο πλαίσιο πρόσκρουσης

Η δομή μιας μπαταρίας: κυψέλη - μονάδα - σύστημα

Το σύστημα μπαταρίας υψηλής τάσης χρησιμοποιεί κυψέλες ιόντων λιθίου, οι οποίες χρησιμοποιούνται επίσης σε κινητά τηλέφωνα και φορητούς υπολογιστές. Μια μονάδα μπαταρίας είναι η μικρότερη μονάδα στο σύστημα μπαταριών. Μπορεί να αποθηκεύσει ενέργεια και να την απελευθερώσει ξανά. 24 από αυτές τις κυψέλες ενοποιούνται προς το παρόν σε μία μονάδα μπαταρίας. Ο αριθμός των ενοτήτων που στη συνέχεια συνδυάζονται για τη δημιουργία συστήματος μπαταρίας είναι μεταβλητός. Αυτή η αρθρωτή δομή επιτρέπει τη μέγιστη ευελιξία: εάν ο πελάτης ζητήσει μεγαλύτερο εύρος, τότε θα τοποθετηθούν περισσότερες μονάδες στο σύστημα μπαταριών. Η θεμελιώδης δομή ωστόσο παραμένει η ίδια. Στο ID.3, έως και δώδεκα μονάδες συναρμολογούνται μέσω ενός συνδέσμου μπαταρίας για να σχηματίσουν ένα σύστημα μπαταρίας. Εφαρμόζεται τάση έως 408 βολτ στο σύστημα, η οποία είναι σημαντικά υψηλότερη από αυτήν σε μια οικιακή πρίζα, η οποία τροφοδοτεί μόνο 230 βολτ.

Τα ηλεκτρονικά ισχύος ελέγχουν τη ροή ενέργειας υψηλής τάσης μεταξύ της μπαταρίας και του ηλεκτροκινητήρα, μετατρέποντας το συνεχές ρεύμα (DC) που είναι αποθηκευμένο στη μπαταρία σε εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) για τον κινητήρα έλξης. Ταυτόχρονα, το ηλεκτρικό σύστημα συνεχούς ρεύματος 12 βολτ τροφοδοτείται με χαμηλή τάση χρησιμοποιώντας μετατροπέα DC/DC. Σε ένα κανονικό σύστημα εναλλασσόμενου ρεύματος, η μπαταρία φορτίζεται με μέγιστη ισχύ φόρτισης 11 kW και σε σύστημα συνεχούς ρεύματος με ισχύ φόρτισης έως 125 kW.

Πακέτο μπαταρίας πλατφόρμας Volkswagen MEB

Κεντρικό σημείο διανομής ενέργειας

Η πλατφόρμα MEB αξιοποιεί πλήρως τις τεχνικές δυνατότητες της ηλεκτρικής κινητικότητας. Το ηλεκτρικό όχημα μπορεί πρακτικά να αναπτυχθεί γύρω από την μπαταρία, έτσι ώστε να υπάρχει αρκετός διαθέσιμος χώρος για τη συσκευή αποθήκευσης ενέργειας. Αυτή η εποικοδομητική προσέγγιση προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα για την τοποθέτηση εξαρτημάτων κίνησης και βοηθητικών μέσων. Η επίπεδη δομή και ο σχεδιασμός της μπαταρίας στο κάτω μέρος επιτρέπει επίσης ένα ευρύχωρο εσωτερικό του οχήματος μεταξύ των αξόνων. Το περίβλημα μπαταρίας αλουμινίου με ενσωματωμένο πλαίσιο συντριβής προστατεύει την μπαταρία και παρέχει βέλτιστη σταθερότητα καθώς και σημαντική εξοικονόμηση βάρους. Η αεροδυναμική στο κάτω μέρος του οχήματος βελτιστοποιείται από τα συμπαγή εξαρτήματα προστασίας από σύγκρουση, επίσης κατασκευασμένα από αλουμίνιο, του συστήματος μπαταριών.

{/youtube}Da_QnZ6INd8{/youtube}

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info [at] tosynergeio.gr

 

 

Social Media

Facebook-color Instagram-color youtube-color Twitter linkedin