Το λανσάρισμα του SUV έρχεται εν μέσω της επιταχυνόμενης ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα, καθώς τα έθνη σε όλο τον κόσμο αυστηροποιούν τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς για να μειώσουν τις εκπομπές άνθρακα. Η Toyota ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα την έκδοση ενός ηλεκτρικού οχήματος με μπαταρία (BEV), το bZ4X.
Η τεχνολογική μετατόπιση από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης αποτελεί πρόκληση για τις μικρότερες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Subaru, που είναι λιγότερο ικανές να χρηματοδοτήσουν την ακριβή ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων. Ταυτόχρονα, είναι μια ευκαιρία για κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Toyota, να προσελκύσουν μικρότερους αντιπάλους πιο κοντά.
Προς το παρόν, το Solterra θα κατασκευάζεται από την Toyota στην Ιαπωνία και η Subaru ενδέχεται να μεταφέρει την παραγωγή στην κύρια αγορά της, τις Ηνωμένες Πολιτείες, όταν θα έχει επαρκή όγκο πωλήσεων.
Η Toyota, πρωτοπόρος των υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλά καθυστερημένη στην πλήρη αγορά EV, σχεδιάζει να έχει μια σειρά 15 μοντέλων BEV έως το 2025. Επίσης, ξοδεύει 13,5 δισεκατομμύρια δολάρια την επόμενη δεκαετία για να επεκτείνει την ικανότητα παραγωγής μπαταριών αυτοκινήτων.
Οι πωλήσεις οχημάτων στη Subaru είναι λιγότερες από το ένα δέκατο αυτών της Toyota, της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο σε όγκο παραγωγής.
Το προσθιοκίνητο Solterra έχει αυτονομία 530 χλμ., ενώ η τετρακίνητη έκδοση μπορεί να διανύσει 460 χλμ. με μία μόνο φόρτιση, σύμφωνα με την Subaru.
Η Toyota κατέχει το ένα πέμπτο της Subaru και έχει μερίδιο 5% στη Mazda Motor Corp., η οποία σχεδιάζει να κυκλοφορήσει 13 ηλεκτροκίνητα οχήματα έως το 2025, συμπεριλαμβανομένων υβριδικών και BEV που θα ενσωματώνουν την τεχνολογία της Toyota.
Πηγή: www.reuters.com