Ερωτήσεις σχετικά με την έλλειψη ασφαλειών στο Model 3 [video]

Η λέξη ασφάλεια δεν εμφανίζεται στο βιβλίο οδηγιών χρήσης. Έχοντας αναζητήσει και επιβεβαιώσει ότι το Model 3 χρησιμοποιεί ασφάλειες στερεάς κατάστασης - solid state fuses, κάτι που μας έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον. Κάνουμε μια εκτενή αναζήτηση στο πως ασφαλίζονται τα διάφορα κυκλώματα του Model 3. Δεν χρειάζεται να κάνει κάποιος κάτι περισσότερο από μια εκτενή  αναζήτηση στο Google για να ανακαλύψει κάποιες λίγες πληροφορίες. Έτσι μας έχουν προκύψει μερικά περίεργα ερωτηματικά για όσους γνωρίζουν:

Πώς ακριβώς λειτουργούν αυτές οι ασφάλειες στερεάς κατάστασης στο Model 3;

1.    Τι συμβαίνει όταν καταναλώσω πάρα πολύ ρεύμα σε ένα συγκεκριμένο κύκλωμα;
2.    Άλλα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν ασφάλειες στερεάς κατάστασης ή είναι το Model 3 το πρώτο;
3.    Ποια είναι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των ασφαλειών στερεάς κατάστασης - solid state fuses;
4.    Οποιεσδήποτε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις ασφάλειες στερεάς κατάστασης που δεν καλύπτονται από τις ερωτήσεις μου είναι ευπρόσδεκτες.

Μια πρώτη πιθανή απάντηση:

Χρησιμοποιούν «εικονική σύντηξη -virtual fusing». Έτσι, ένας από τους ελεγκτές του αμαξώματος παρακολουθεί την ισχύ που καταναλώνεται πχ. από τον φορτιστή του τηλεφώνου και όταν υπερβαίνει το όριο για το συγκεκριμένο κύκλωμα, διακόπτει την τροφοδοσία. Οσοι ίσως έχουν tesla Model 3, ας το κάνουν. Κάτι σαν εικονικός διακόπτης κυκλώματος - virtual circuit breaker, αλλά χωρίς κινούμενα μέρη. Στη συνέχεια, όταν η βλάβη αποκατασταθεί (αποσυνδέστε τον ελαττωματικό φορτιστή), το σύστημα επαναφέρει την τροφοδοσία στο κύκλωμα - Οχι αμέσως. Αυτό επιτρέπει επίσης στο αυτοκίνητο να σας πει "Υπερφόρτωση στη θύρα αναπτήρα, διακοπή ρεύματος - Overload in Cigarette lighter port, power interrupted", με αυτόν τον τρόπο καταλαβαίνετε ότι κάτι δεν πάει καλά και μπορείτε να αναλάβετε δράση. Αυτό έγινε για ανοχή σφαλμάτων, αλλά κάνει το αυτοκίνητο ασφαλέστερο και πιο αξιόπιστο.

Σημείωση: Μόνο το Tesla Model 3 δεν έχει κουτί ασφαλειών.

Αν βραχυκυκλώσετε την πρίζα USB ή ή τη πρίζα του αναπτήρα ή την εσωτερική πλαφονιέρα όταν εναλλάσσεστε σε aftermarket αξεσουάρ, μην ανησυχείτε. Το Model 3 έχει  ασφάλειες στερεάς κατάστασης σαν συμβατική ασφαλειοθήκη που όμως θα επαναφέρει την παροχή τάσης μετά από 60 λεπτά.
Στο θέμα θα επανέλθουμε με νεότερες πληροφορίες.

Get connected!

Photo by Michal Lauko on Unsplash

 

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info [at] tosynergeio.gr

 

 

Social Media

Facebook-color Instagram-color youtube-color Twitter linkedin