Ηλεκτροκίνηση και παραλειπόμενα…

Για την πολυαναμενόμενη «Ηλεκτροκίνηση» φαίνεται ότι ήρθε η ώρα να ξεκινήσει και στην Ελλάδα. Το νέο και πολυδιαφημιζόμενο νομοσχέδιο του Υπουργείου Περιβάλλοντος – ΥΠΕΚΑ, ξεπέρασε γρήγορα το στάδιο της διαβούλευσης και βρέθηκε σαν σχέδιο νόμου στην βουλή των Ελλήνων για να πάρει σύντομα, όπως φαίνεται, και τον τελικό δρόμο του εθνικού τυπογραφείου.

Αν και όπως έχουμε αναφέρει μέχρι σήμερα το σχετικό νομοσχέδιο φαίνεται να αποτελεί ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο για την «Ηλεκτροκίνηση», όσον αφορά το συνεργείο, την επισκευή και συντήρηση των ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων, παραμένει «πλαίσιο» με σημαντικά θέματα να παραπέμπονται σε μελλοντικές υπουργικές αποφάσεις.

Το Ινστιτούτο ΙΔΕΕΑ και οι συνεργάτες του προσπάθησαν μέσα από τις διαδικασίες της διαβούλευσης να επισημάνουν σημαντικά στοιχεία και παραλείψεις που αφορούν κυρίως το συνεργείο. Το σχετικό νομοσχέδιο αν και έχει μία πολύπλευρη και περισσότερο από κάθε άλλη φορά ολοκληρωμένη σχεδίαση όπως επισημάναμε εντούτοις εξακολουθεί να έχει «ανοικτά παράθυρα» όπως για παράδειγμα ο ανύπαρκτος στο νομοσχέδιο, αλλά πολύ σημαντικός, ρόλος των φανοποιών στην επισκευή και συντήρηση των υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων, οι απαιτήσεις σε χώρους και εξοπλισμούς του συνεργείου, οι διαδικασίες εκπαίδευση των τεχνιτών, κ.α.

Απαραίτητη λοιπόν είναι η άμεση έκδοση της κοινής υπουργικής απόφασης των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Παιδείας και Θρησκευμάτων και Υποδομών και Μεταφορών, για την οριοθέτηση των συνεργείων υψηλής τάσης και τον προσδιορισμό της άδειας άσκησης επαγγέλματος του τεχνίτη υψηλής τάσης ώστε να διασφαλιστεί η ορθή και ασφαλής επισκευή ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων, τόσο για τους εργαζόμενους όσο και για τους χρήστες.

Αναστάτωση όμως έχει προκαλέσει το σχετικό νομοσχέδιο και στις εταιρείες εισαγωγής και εμπορίας οχημάτων. Τα νέα όρια εκπομπών καθαρών οχημάτων που θεσμοθετούνται και αφορούν τις προμήθειες οχημάτων του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα, είναι ιδιαίτερα αυστηρά με αποτέλεσμα να προκύπτουν δυσκολίες στην αγορά ανάλογης κατηγορίας οχημάτων αφού οι στόλοι οχημάτων των εταιρειών εμπορίας δεν μπορούν στο σύνολο τους να ανταποκριθούν στις προδιαγραφές αυτές.

Ένας σημαντικός λοιπόν μοχλός ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης μέσα από τις προμήθειες του δημοσίου παραμένει προς το παρόν μπλοκαρισμένος.

Ακόμη ανύπαρκτη είναι η αναφορά για τις τεχνολογίες οχημάτων υδρογόνου, αφού και αυτά λειτουργούν σαν ηλεκτροκίνητα οχήματα καθώς και για τα οχήματα αυτόνομης οδήγησης που σημειωτέον ήδη κυκλοφορούν και υπάρχουν και στην χώρα μας.

Στο μέλλον επίσης παραπέμπεται η προτεινόμενη ενίσχυση της έρευνας και δραστηριότητας που αφορά στη μετατροπή συμβατικών οχημάτων σε Η/Ο με οικονομικά ή αδειοδοτικά κίνητρα, η οποία θα μπορούσε να τονώσει σημαντικά τον ήδη βυθισμένο οικονομικά κλάδο της επισκευής και συντήρησης οχημάτων.

Σχετικά λοιπόν με την ολοκλήρωση του νομοθετικού πλαισίου για την «Ηλεκτροκίνηση» οι αναμενόμενες υπουργικές αποφάσεις θα είναι εκείνες που θα προσδιορίσουν όλες τις λεπτομέρειες για το ξεκίνημα της «Ηλεκτροκίνησης», μέχρι τότε αυτή εξακολουθεί να παραμένει απλά ένα σχέδιο…

….του Γιώργου Καπετανάκη

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

Facebook-color Instagram-color youtube-color Twitter linkedin