Οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν πρέπει, γενικά, να φορτίζονται στο 100%. Μακροπρόθεσμα, αυτό μειώνει τη μακροζωία της μπαταρίας και τα αυτοκίνητα Tesla στην πραγματικότητα φορτίζουν έως και 90% από προεπιλογή.
Αλλά αν έχετε ανάγκη την επιπλέον εμβέλεια, πρέπει να το αλλάξετε και να φορτίσετε έως και 100%; Λοιπόν, εκτός και αν πρέπει οπωσδήποτε να αποσπάσετε κάθε κομμάτι εμβέλειας από την μπαταρία σας, η απάντηση είναι και πάλι όχι.
Δεν είναι μόνο η υποβάθμιση της μπαταρίας. Σε μια πρόσφατη ανταλλαγή απόψεων στο Twitter, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla, Έλον Μασκ, εξήγησε ότι το φρενάρισμα με αναγέννηση δεν ενεργοποιείται με πλήρη φόρτιση, πράγμα που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο είναι λιγότερο ενεργειακά αποδοτικό.
Ιδιοκτήτρια ενός Tesla Model 3 ρώτησε τον Musk αν θα έπρεπε να φορτίσει έως και 100%, δεδομένου ότι η διαδρομή είναι συνολικά 160 μίλια, κάτι που της αφήνει μικρά περιθώρια να κινηθεί με το αυτοκίνητο χωρίς επαναφόρτιση. Το Model 3 του είναι Standard Range Plus, με αυτονομία 240 μιλίων με πλήρη χωρητικότητα μπαταρίας, αλλά αυτό πέφτει σε περίπου 216 μίλια στην προεπιλεγμένη ρύθμιση φόρτισης 90%.
Η απάντηση του Μασκ είναι ότι θα πρέπει να φορτίζει στο 90% ή στο 95%, για να αποκομίσει πλήρως το όφελος του αναγεννητικού φρεναρίσματος.
Το αναγεννητικό φρενάρισμα είναι η τεχνολογία που μετατρέπει την ενέργεια πέδησης σε ηλεκτρική ενέργεια, επεκτείνοντας την αυτονομία του αυτοκινήτου με την εκ νέου πτώση της μπαταρίας. Η αποτελεσματικότητά του ποικίλλει από διάφορους παράγοντες, αλλά υπάρχουν αναφορές ότι επεκτείνει την εμβέλεια ενός Tesla έως και 30%. Έτσι, η φόρτιση της μπαταρίας στο 95% μπορεί στην πραγματικότητα να είναι σχεδόν εξίσου καλή, όσον αφορά το εύρος, με τη φόρτιση στο 100%.
Για να γνωρίζει κανείς πόσο κοντά πλησιάζουν τα νούμερα, θα πρέπει να γνωρίζει πότε ακριβώς ξεκινά το αναγεννητικό φρενάρισμα. Ανέκδοτα στοιχεία από φόρουμ της Tesla υποδηλώνουν ότι συμβαίνει όταν η χωρητικότητα της μπαταρίας είναι από 84% έως 94%, τόσο κατά προσέγγιση σύμφωνα με όσα είχε πει ο Musk -- αλλά η θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι επίσης ένας παράγοντας, επομένως τα χιλιόμετρα σας (κυριολεκτικά) μπορεί να διαφέρουν.
Αυτού του είδους τα κόλπα πιθανότατα θα γίνουν κοινά, καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα γίνονται πιο δημοφιλή, αλλά τώρα εξακολουθούν να είναι εξωτικά για πολλούς χρήστες που έχουν συνηθίσει να γεμίζουν το αυτοκίνητο στο μέγιστο. Αλλά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία προσφέρουν πολλά πλεονεκτήματα που δεν έχουν τα αυτοκίνητα ICE -- το φρενάρισμα με αναγέννηση είναι ένα από αυτά -- και όσο πιο γρήγορα μάθουμε να αποκομίζουμε τα πλήρη οφέλη, τόσο το καλύτερο.