Δίνοντας βάση και στις ανάγκες για μετακίνηση μέσα στην πόλη και στους περιορισμένους χώρους στάθμευσης, το ECOCAR, ένα όχημα κατηγορίας L7e, είναι ένα σύγχρονο μικρό ηλεκτρικό όχημα που δίνει λύσεις.
Στο χώρο του κινητήρα:
Η πρόσβαση είναι ένας γρίφος. Αν θα ψάξετε να βρείτε το μοχλό ανοίγματος του καπό, μάλλον θα χάσετε πολύ χρόνο και θα καταλήξετε να αναζητήσετε και να διαβάσετε το βιβλίο οδηγιών χρήσης. Λοιπόν, για να αποκτήσετε πρόσβαση στο χώρο των ηλεκτρονικών ισχύος και άλλων χρηστικών συγκροτημάτων όπως το δοχείο του υγρού των υαλοκαθαριστήρων, πρέπει με ένα σταυροκατσάβιδο να λύσετε τις 2 βίδες που συγκρατούν το καπό.
Εδώ ο σχεδιασμός επιδέχεται κάποιων βελτιώσεων, όμως στο βωμό της μείωσης του κοστολογίου όλα είναι θεμιτά. Εμείς τελικά …. τα καταφέραμε.
Επίσης, η σήμανση στα Κινέζικα δεν θα βοηθήσει στην ανεύρεση της καμένης ασφάλειας οπότε σίγουρα χρειάζεται μια νέα σήμανση προσαρμοσμένη στα ευρωπαϊκά πρότυπα.
Οι Ν. Ξυδιάς (Αρ) και Β. Καφαντάρης( Δε) τεχνικοί εκπαιδευτές του Ινστιτούτου ΙΔΕΕΑ τα κατάφεραν! Έμειναν με το καπό … στο χέρι.
Μονάδα φρένων ABS – Ηλεκτρικά ισχύος – Ασφαλειοθήκη – Υγρά, όλα στο παραδοσιακό χώρο του κινητήρα, που αποκαλύφθηκε μετά από την αφαίρεση του καπό.
Στο άμεσο μέλλον, οι φιλόξενοι εκπρόσωποι της εταιρείας EcoSun πρέπει να φροντίσουν για την ύπαρξη πινακίδων σήμανσης στα Αγγλικά (αν Όχι και στα Ελληνικά) ώστε να διευκολυνθεί ο τελικός χρήστης σε διάφορα χρηστικά θέματα.
Στον πίσω άξονα
Ο ηλεκτρικός κινητήρας που βρίσκεται τοποθετημένος στο πίσω άξονα (πίσω κίνηση) έχει ισχύ 7.5kW και τροφοδοτείται από 6 μπαταρίες στα 72V (μπαταρία μολύβδου 12V 120AH x6).
Όπως μπορείτε να δείτε και στην σχετική φωτογραφία μιλάμε για ένα σχετικά ογκώδες μοτέρ με το κιβώτιο μιας σχέσης, το οποίο παίρνει εντολές από ένα περιστροφικό διακόπτη που βρίσκεται στο ταμπλό του αυτοκινήτου, αφού δεν υπάρχει ο παραδοσιακός μοχλός ταχυτήτων.
Λίγο πιο μπροστά κατά την φόρτιση ακούσαμε τον χαρακτηριστικό ήχο λειτουργίας από ένα ανεμιστηράκι ψύξης οπότε και το αναζητήσαμε, και ιδού. Πάνω από την μεσαία δοκό στο μέσο περίπου του αυτοκινήτου βρίσκεται ο ανεμιστήρας ψύξης της ηλεκτρικής μπαταρίας κίνησης.
Αυτονομία
Η αυτονομία του οχήματος είναι από 100 έως 120 χιλιόμετρα με μπαταρίες ιόντων λιθίου (ή με μπαταρίες οξέος – μολύβδου βαθιάς εκφόρτισης) και η μέγιστη ταχύτητα είναι 80 χλμ/ώρα. Διατίθεται και άλλη παραλλαγή με μπαταρίες ιόντων λιθίου που έχει αυτονομία μέχρι 200 χλμ. Το μοντέλο που είχαμε στη δοκιμή μας είχε demo μπαταρία με την μισή αυτονομία και αυτό μας δημιούργησε με τις απαιτούμενες συχνές φορτίσεις ένα επιπλέον θέμα και μία ανασφάλεια που συνήθως είναι θέμα ψυχολογίας και εξοικείωσης του χρήστη. Παρόλα αυτά, αν και εξαντλήσαμε και τις τελευταίες 2 γραμμές από την μπάρα αυτονομίας, με αποτέλεσμα η ένδειξη αυτονομίας να βρίσκεται στην κίτρινη και κόκκινη γραμμή, δεν ακινητοποιηθήκαμε αλλά μειώθηκαν οι επιδόσεις του οχήματος, γεγονός που μας επέτρεψε με πιο χαμηλές ταχύτητες να φτάσουμε στην έδρα μας.
Ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει το προφίλ οδήγησης ανάλογα με την αυτονομία και τις επιδόσεις που επιθυμεί.
Διατίθενται 2 προγράμματα οδήγησης ένα Normal και ένα Εco με διαφορετικές τελικές ταχύτητες.
Drive: Ταχύτητα έως 80 χιλιόμετρα.
Εco: Ταχύτητα έως 50 χιλιόμετρα.
Εμείς στις δοκιμές μας το τερματίσαμε όπως μπορείτε να δείτε και στις σχετικές φωτό.
Τεχνολογικός εξοπλισμός του Εσωτερικού
Το ECOCAR εκπλήσσει ευχάριστα καθώς αν και μικρό διαθέτει όλα τα απαραίτητα που χρειάζεται ο κάθε οδηγός. Μέσα στον τεχνολογικό εξοπλισμό θα συναντήσει κανείς θέρμανση, κλιματισμό, πλοήγηση με πλήρως ελληνικό μενού και χάρτες και κάμερα οπισθοπορίας.
Tο ECOCAR διαθέτει οθόνη αφής MP5 με τέλεια εφαρμογή στο ταμπλό του αυτοκινήτου.
Εσωτερικό άνετο για 2 φυσιολογικούς ανθρώπους.
Στην καμπίνα του ECOCAR, που είναι ένα μικρό ηλεκτρικό όχημα πόλης, χωρούν ακόμη και οι σχετικά εύσωμοι και ψηλοί χρήστες, με ή χωρίς τα μπουφάν τους.
Οι εικονιζόμενοι στην σχετική φωτογραφία εξαιρούνται … γιατί 100σταρίζουν σε κιλά και όγκο!
Η οθόνη πολλαπλών πληροφοριών διαθέτει από ραδιόφωνο μέχρι GPS
Στην ίδια οθόνη εμφανίζεται και η ένδειξη από την κάμερα οπισθοπορείας όταν επιλεγεί η όπισθεν. Πετύχαμε να έχουμε μέχρι και το φαινόμενο της ηλιακής κηλίδας στην κάμερα, κάτι που μπορεί να συμβεί ακόμη και στα ακριβά συστήματα καμερών.
Ο Ν. Ξυδιάς χαμογελαστός με το μικρό ηλεκτρικό όχημα!
Κεντρική στήλη οργάνων:
1. Φυσική κυκλοφορία αέρα
2. Λυχνία φώτων αλάρμ
3. Διακόπτης ανύψωσης δεξιού παραθύρου
4. Νεκρά σχέση
5. Σχέση οδήγησης προς τα εμπρός
6. Διακόπτης ανύψωσης αριστερού παραθύρου
7. Πίσω φως ομίχλης
8. Διακόπτης ανοίγματος πόρτας πορτ - μπαγκάζ
9. Διακόπτης ξεπαγώματος εξωτερικού καθρέφτη
10. Διακόπτης ξεπαγώματος πίσω παρμπρίζ
11. Διακόπτης ανύψωσης αριστερού παραθύρου
12. Σχέση οικονομικής οδήγησης
13. Σχέση όπισθεν
14. Διακόπτης κατεβάσματος δεξιού παραθύρου
15. Διακόπτης κλιματισμού με λειτουργία ψύξης
16. Διακόπτης κλιματισμού με λειτουργία θέρμανσης/ ξεπαγώματος μπροστά
Χώρος φόρτωσης
Αν και φαίνεται μικρός, είναι αρκετός για να φιλοξενήσει άνετα μια ευρωπαλέττα. Τοποθετήσαμε σε αυτόν διάφορα αντικείμενα για να έχετε άποψη. Αν πραγματικά λάβουμε υπόψη την επαγγελματική χρήση του ECOCAR σε νησιά όπως η Υδρα ή οι Σπέτσες ή σε ιστορικά κέντρα πόλεων ή σε μέρη όπως το πχ. το Σιρράκο και οι Καλαρύτες με τα στενά καλντερίμια, το ECOCAR θα είναι πραγματικά αποδοτικό για τη μεταφορά εμπορευμάτων αλλά και για άλλες χρήσεις όπως είναι η αποκομιδή απορριμμάτων από τα μαγαζιά του κέντρου μέχρι τις παρυφές της πόλης.
Φόρτιση μπαταριών
Η φόρτιση των μπαταριών μπορεί να είναι σχετικά γρήγορη όμως και η εκφόρτιση του πακέτου είναι αντίστοιχα γρήγορη σε σχέση με τα διανυόμενα χλμ. Αξίζει να επιλέξει κανείς τις μπαταρίες λιθίου αν και αυξάνουν το κόστος, αλλά αυξάνουν και την αυτονομία. Ο φορτιστής οικιακής φόρτισης 220 V φαίνεται στην σχετική φωτό. Αξίζει να σημειωθεί ότι με ανοικτό το πορτάκι φόρτισης το αυτοκίνητο δεν θα εκκινήσει. Δεν ασφαλίζει όμως κατά την φόρτιση, με αποτέλεσμα να είναι δυνατή η αφαίρεση του καλωδίου που συνδέει την ηλεκτρική παροχή και τον φορτιστή του αυτοκινήτου.
Με την ευκαιρία του Κυριακάτικου σεμιναρίου στις νέες τεχνολογίες στο προσωπικό της ΚΤΕΟΗELLAS Ο Αλ. Κούτσικος επέδειξε το μικρό ηλεκτρικό όχημα σε πάνω από 60 ελεγκτές και έτυχε ιδιαίτερου ενδιαφέροντος όπως φαίνεται και στη σχετική φωτό. Ένα από τα πολλά ερωτήματα που σχετίζονται με την ηλεκτροκίνηση και την γενικότερη κατάσταση των υποδομών στη χώρα μας είναι το κατά πόσο είναι έτοιμη η σχετική νομοθεσία αλλά και τα ΚΤΕΟ να ελέγξουν ένα τέτοιο όχημα. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι η σχετική ΥΑ 44800 μάλλον θα πρέπει να ξαβναγραφεί αφού δεν αναφέρει τίποτα για Υβριδικά και Ηλεκτρικά Οχήματα.
Αλήθεια πόσο έτοιμοι είμαστε σαν χώρα για την ηλεκτροκίνηση;
Προτεινόμενη Συντήρηση
Του Αλέξανδρου Κούτσικου