Ποια τα Αυτόνομα ή Αυτο-οδηγούμενα οχήματα που αναπτύσσονται σε έξυπνες Ευρωπαϊκές πόλεις; Μια από αυτές είναι Ελληνική! [video]

Το project EU FABULOS φέρνει αυτο-οδηγούμενα λεωφορεία σε δρόμους των έξυπνων πόλης. Από την άνοιξη και μετά, τρία αυτόνομα πρωτότυπα οχήματα θα αξιολογηθούν σε πραγματικές συνθήκες σε πέντε ευρωπαϊκές πόλεις.

Έφτασε η αυτόνομη επανάσταση των λεωφορείων. Η αστική κινητικότητα αλλάζει τη ζωή των μετακινούμενων και το πρόσωπο των πέντε ευρωπαϊκών δρόμων έξυπνων πόλεων. Μια αυτόνομη υπηρεσία δημόσιας συγκοινωνίας έχει ήδη ξεκινήσει τις δοκιμές της και θα ολοκληρώσει τις δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες σε πέντε ευρωπαϊκές χώρες στο πλαίσιο πρωτοβουλίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μέρος του προγράμματος έρευνας και καινοτομίας «Horizon 2020» της ΕΕ, μεταξύ Απριλίου και Οκτωβρίου 2020.Τα αυτόνομα οχήματα θα δοκιμαστούν σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας με όλες τις λύσεις μεταφοράς με λεωφορεία που προσφέρουν μια ολοκληρωμένη υπηρεσία για αυτόνομες μετακινήσεις last-mile-τελευταίου μιλίου.

Το έργο FABULOS (Future Automated Bus Urban Level Operations Systems) που χρηματοδοτείται από την ΕΕ θα πραγματοποιήσει τις πιλοτικές δοκιμές στο Gjesdal (Νορβηγία), στο Ελσίνκι (Φινλανδία) και στο Ταλίν (Εσθονία) την άνοιξη και το φθινόπωρο. Το Pilots θα λανσαριστεί επίσης στη Λαμία (Ελλάδα) και στο Helmond (Ολλανδία) το φθινόπωρο του τρέχοντος έτους. Τα αυτόνομα λεωφορεία θα ενταχθούν στα υπάρχοντα μέσα μαζικής μεταφοράς.

autonomous town 2

Η λειτουργικότητα, η διαλειτουργικότητα και η ασφάλεια των αυτόνομων στόλων θα αξιολογούνται σε κάθε πόλη. Σύμφωνα με το Δελτίο Τύπου του έργου FABULOS, όλοι τα πιλότικά θα πραγματοποιηθούν σε αστικές περιοχές, αλλά κάθε πιλοτική τοποθεσία έχει τις δικές της ιδιαίτερες προκλήσεις.

Στο Gjesdal, υπάρχει κλίση 12 τοις εκατό λόγω του ορεινού εδάφους.

Στη Λαμία, οι υψηλές θερμοκρασίες πρέπει να αντιμετωπιστούν με επιτυχία.

Στις Κάτω Χώρες, πρέπει να ληφθεί υπόψη ο μεγάλος αριθμός ποδηλατών και στο Ελσίνκι η διαδρομή περνά από τον δεύτερο πιο πολυσύχναστο σιδηροδρομικό σταθμό της χώρας.

Στο Ταλίν, η σύνδεση με το αεροδρόμιο θα βελτιωθεί, οδηγώντας σε προκλήσεις με παράγοντες όπως η υπάρχουσα κυκλοφορία λεωφορείων.

Σε όλες τις πιλοτικές τοποθεσίες, οι υπηρεσίες μεταφοράς θα ελεγχθούν για να διασφαλιστεί η λειτουργικότητα της απομακρυσμένης λειτουργίας από την αίθουσα ελέγχου.

Σύμφωνα με τον FABULOS, τα λεωφορεία πρέπει να είναι σε θέση να ξεπεράσουν αυτόνομα εμπόδια, όπως σταθμευμένα αυτοκίνητα. Επιπλέον, τα λεωφορεία αναμένεται να είναι χωρίς οδηγό και ένα άτομο ασφαλείας θα επιτρέπεται μόνο επί του οχήματος εάν το απαιτούν οι τοπικοί κανονισμοί.

Ένας από τους συνεργάτες του project, η SAGA, έχει αναπτύξει μια πλατφόρμα μετακίνησης ως υπηρεσία (TaaS - Transportation-as-a-Service). Η πλατφόρμα συνδυάζει τόσο αυτόνομα όσο και οχήματα οδηγούμενα από ανθρώπους. Σύμφωνα με την SAGA, η πλατφόρμα TaaS περιλαμβάνει όλες τις πτυχές της έναρξης μιας δημόσιας προσβάσιμης αυτόνομης υπηρεσίας οχημάτων, συμπεριλαμβανομένου του σχεδιασμού σέρβις, της αυτόνομης διαχείρισης οχημάτων και της δρομολόγησης στόλου.

Χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα TaaS, πολλαπλά αυτοματοποιημένα (αυτόνομα) και μηχανοκίνητα οχήματα μπορούν να ενσωματωθούν σε ένα μεγαλύτερο σύστημα δημόσιων συγκοινωνιών, σε όλη την ανοιχτή διεπαφή προγραμματισμού εφαρμογών (API) το SAGA θα λειτουργεί έως και τρία οχήματα στη Νορβηγία και την Ολλανδία χρησιμοποιώντας αυτόνομα και ανθρώπινα- μηχανοκίνητα οχήματα.

Μια αυτόνομη ιστορία λεωφορείων πέντε πόλεων

Η πλοήγηση των αυτο-οδηγούμενων λεωφορείων έχει ήδη ξεκινήσει στο Ελσίνκι της Φινλανδίας. τα πιλοτικά στο Gjesdal (Νορβηγία) και στο Ταλίν (Εσθονία) έχουν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν στα μέσα Ιουνίου 2020. Ωστόσο, ενδέχεται να υπάρξουν κάποιες καθυστερήσεις λόγω των περιορισμών του COVID-19.

Αργότερα, κατά τη διάρκεια του φθινοπώρου του 2020, τα άλλα πιλοτικά θα ξεκινήσουν στη Λαμία (Ελλάδα), στο Helmond (Ολλανδία) και πάλι στο Gjesdal. Κάθε προμηθευτής θα δοκιμάσει τις αυτόνομες λύσεις λεωφορείων σε δύο πόλεις.

Προκειμένου να ολοκληρωθεί η τρίτη φάση, η κοινοπραξία έλαβε 740.000 ευρώ (821.000 $) - εξαιρουμένων των τοπικών φόρων - για την επικύρωση των πρωτοτύπων τους, την προετοιμασία πιλοτικών τους και την εφαρμογή επιχειρησιακών συστημάτων.

Η τρίτη φάση του έργου PCP (προ-εμπορικές προμήθειες) έχει οριστεί για την επαλήθευση και σύγκριση των πρωτοτύπων λύσεων σε πραγματικές συνθήκες. Αυτό θα βασίζεται σε αξιολόγηση από την επιτροπή τεχνικής αξιολόγησης και την εξωτερική επιτροπή αξιολόγησης.

Τρεις κοινοπραξίες κλήθηκαν να συμμετάσχουν σε αυτήν την τελική φάση:

Η κοινοπραξία Sensible 4 – Shotl

Συμπεριλαμβάνονται δύο συνεργάτες:

Sensible 4 από τη Φινλανδία και Shotl από την Ισπανία.

Η κοινοπραξία χρησιμοποιεί το αυτοματοποιημένο δίαυλο Gacha από το Sensible 4 και το MUJIΗ Mobile Civitatem Consortium: Συμπεριλαμβάνονται τέσσερις εσθονικοί συνεργάτες: Modern Mobility, Tallinn University of Technology, AuVeTech και Fleet Complete.

Αυτή η κοινοπραξία κατασκευάζει και δοκιμάζει το δικό του αυτόνομο όχημα - ISEAUTOThe Saga Consortium: Συμπεριλαμβάνονται τέσσερις συνεργάτες: Halogen, Forus PRT και Ramboll Management Consulting από τη Νορβηγία μαζί με Spare Labs από τον Καναδά. Η κοινοπραξία θα συνεργαστεί με τη Navya, έναν από τους καθιερωμένους ευρωπαίους κατασκευαστές μεταφορών.

Το έργο εφαρμόζει μια συστηματική προσέγγιση, που σημαίνει ότι η ολοκληρωμένη λύση που αναπτύσσουν οι πόλεις δεν αφορά μόνο το αυτο-οδηγούμενο όχημα, αλλά και τις δυνατότητες διαχείρισης του στόλου, τις λειτουργίες του χώρου ελέγχου και την ενσωμάτωση στις υπάρχουσες δημόσιες συγκοινωνίες.

Τα έξυπνα συστήματα μεταφορών και μια ολοκληρωμένη προσέγγιση μεταφορών είναι υψίστης σημασίας για το μέλλον της αστικής κινητικότητας. Τα αυτοκινούμενα λεωφορεία για αστική κινητικότητα αποτελούν μια βιώσιμη εξέλιξη και ανάπτυξη των μέσων μαζικής μεταφοράς.

Η υιοθέτηση αυτο-οδηγούμενων λεωφορείων σε έξυπνες πόλεις σημαίνει ότι θα υπάρξει σημαντική μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Τα αυτόνομα λεωφορεία διαθέτουν ένα ισορροπημένο σύστημα κινητικότητας βασισμένο στην έννοια της συν-τροπικότητας και προωθούν τον γενικό μακροπρόθεσμο στόχο των βιώσιμων και βιώσιμων πόλεων.

Αυτόνομα οχήματα για ταχυδρομικές παραδόσεις έχουν αναπτυχθεί νωρίτερα σε πόλεις της Ευρώπης. Στη Νορβηγία, η Posten-Norge, η ταχυδρομική υπηρεσία της σκανδιναβικής χώρας, διαθέτει ρομπότ για την παράδοση επιστολών και δεμάτων. Για αυτό, η Posten-Norge συνεργάστηκε με την Buddy Mobility, την εταιρεία που προμηθεύει ρομπότ.

Αυτόνομα λεωφορεία και το μέλλον της αστικής κινητικότητας

Μια λύση ενιαίας εξυπηρέτησης (ne-stop-shop) ή εκτός καταστημάτων για έξυπνες πόλεις, αρχές δημόσιων μεταφορών ή άλλες οντότητες που προμηθεύουν υπηρεσίες δημόσιας μεταφοράς για το μέλλον

Ένα σύστημα που μπορεί να οδηγεί σε κανονικές ταχύτητες, χωρίς χειριστή ή συνοδό, σε μικτή κίνηση της πόλης, ενώ αντιμετωπίζει απρόσμενα εμπόδια και σε όλες τις καιρικές συνθήκες.

Μια λύση που θα κάνει το PT τελευταίου μιλίου πιο ευέλικτο, καθαρό και αποτελεσματικό.

Μια λύση που θα ενθαρρύνει τη συν-τροπικότητα, συμπεριλαμβανομένων των πληροφοριών σε πραγματικό χρόνο για τη θέση των γραμμών του κορμού (σιδηροδρομικές γραμμές, άλλα λεωφορεία, τραμ, μετρό), προκειμένου να παρέχονται απρόσκοπτες αλλαγές στη διαμόρφωση.

Μια λύση που μπορεί εύκολα να ενσωματωθεί σε οποιοδήποτε οικοσύστημα δημόσιων μεταφορών Μια λύση που είναι, γενικά, εύκολα επεκτάσιμη.

Αυτόνομα λεωφορεία για τη δημόσια κινητικότητα στη Φινλανδία

Στις 14 Απριλίου 2020, ένας στόλος τριών αυτο- οδηγούμενων οχημάτων είχε προγραμματιστεί να αρχίσει να λειτουργεί στην Pasila του Ελσίνκι. Λόγω της κατάστασης COVID-19, κανένας επιβάτης δεν επιτράπηκε τότε. Καθώς το Ελσίνκι διευκολύνει το lockdown, το πιλοτικό συνεχίζει τουλάχιστον μέχρι τις 30 Ιουνίου και θα έχει τουλάχιστον 50 ημέρες λειτουργίας, επικυρώνοντας τόσο την τεχνολογία όσο και τη συμμόρφωση με τα δημόσια μέσα μεταφοράς.

Τα οχήματα χωρίς οδηγό υποστηρίζονται από μια εφαρμογή κινητής τηλεφωνίας κατ' απαίτηση και ένα Κέντρο Τηλεχειρισμού (RCC) για αυτόνομα οχήματα. Το νέο εμπορικό κέντρο "Mall of Tripla in Pasila, το οποίο έχει ένα δίκτυο Nokia-Telia 5G, λειτουργεί ως κόμβος κινητικότητας που συνδέει το σιδηροδρομικό σταθμό, τον τερματικό σταθμό των λεωφορείων, το χώρο στάθμευσης ποδηλάτων και τις στάσεις του τραμ. Ο αριθμός των επιβατών που αλλάζουν τρόπους μεταφοράς στο κέντρο κινητικότητας προβλέπεται να φτάσει τους 100.000 χρήστες την ημέρα έως το 2035.

Αυτές οι εξελίξεις εξετάστηκαν ήδη όταν η Pasila επιλέχθηκε ως πιλοτικός χώρος για τη δοκιμή αυτόνομων λεωφορείων ως μέρος των αστικών συστημάτων δημόσιας μεταφοράς.

Τα οχήματα του project FABULOS οδηγούν σε μια κυκλική διαδρομή στην Ανατολική Pasila. Πηγαίνουν από το σταθμό Pasila δίπλα στο Mall of Tripla, στη συνέχεια κινούνται βόρεια για να επιστρέψουν στο συνεδριακό και εκθεσιακό κέντρο Messukeskus, όπου πραγματοποιούνται οι μεγαλύτερες εκδηλώσεις στο Ελσίνκι.

Η διαδρομή Pasila διασχίζει ένα μεγάλο τετράγωνο που αποτελείται από γραφεία και ιδιωτικές κατοικίες, μαζί με πολλές δημόσιες υπηρεσίες και αρχές. Τα αυτόνομα λεωφορεία οδηγούν εν μέρει σε ξεχωριστή λωρίδα με ταχύτητες έως και 40 km/ώρα.

Η διαδρομή περιλαμβάνει πολλά σταυροδρόμια με φανάρια, δεξιά στροφή, πάρκινγκ στο δρόμο και κυκλικό κόμβο. Υπάρχουν τρεις στάσεις λεωφορείων στη διαδρομή: σταθμός Pasila, Messukeskus και Asemanpäällikönkatu street. Οι διαδρομές κατ' απαίτηση μεταξύ των υφιστάμενων στάσεων λεωφορείων πραγματοποιούνται μέσω της εφαρμογής Shotl και της υπηρεσίας Ο στόλος τριών οχημάτων λειτουργεί και παρακολουθείται από Κέντρο Τηλεχειρισμού (RCC).

Η φινλανδική εταιρεία λογισμικού Sensible4 και η ισπανική εταιρεία Shotl είναι υπεύθυνες για τις πιλοτικές επιχειρήσεις. Το Sensible4 επικεντρώνεται στην αυτόνομη οδήγηση παντός καιρού και ο Shotl δημιούργησε την εφαρμογή.Η αυτόνομη τεχνολογία bus του Sensible 4 βασίζεται κυρίως σε σαρωτές λέιζερ και κάμερες ορατού φωτός. Εκτός από τους σαρωτές λέιζερ και τις κάμερες, η τεχνολογία Sensible4 χρησιμοποιεί αισθητήρες όπως θερμική απεικόνιση, δορυφορική πλοήγηση υψηλής ακρίβειας και αδρανειακές μονάδες μέτρησης. Η αυτόνομη οδήγηση δεν εξαρτάται από τη δορυφορική πλοήγηση.

«Το Ελσίνκι στοχεύει να είναι η πιο λειτουργική πόλη στον κόσμο. Η καινοτομία για την υποστήριξη των καλύτερων δυνατών συνθηκών αστικής ζωής βρίσκεται στον πυρήνα της στρατηγικής μας. Ως εκ τούτου, η προώθηση βιώσιμων τρόπων μεταφοράς θεωρείται υψηλή προτεραιότητα. Στοχεύουμε σε ένα ευχάριστο περιβάλλον, καλή προσβασιμότητα και άπταιστη μεταφορά, καθώς και τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Το project FABULOS μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην επίτευξη αυτού του στόχου αποδεικνύοντας τα οφέλη των αυτόνομων δημόσιων μεταφορών», δήλωσε σε δήλωση ο δήμαρχος του Ελσίνκι, Jan Vapaavuori.

Με την εισαγωγή αυτόνομων οχημάτων για τη δημόσια κινητικότητα, οι πόλεις επιταχύνουν την εισαγωγή νέων τύπων αυτοματοποιημένων λύσεων τελευταίου μιλίου που εισέρχονται στην ευρωπαϊκή αγορά. Όταν ολοκληρωθούν οι δοκιμές, οι προμηθευτές πόλεις και οι προτιμώμενοι συνεργάτες θα ξεκινήσουν μια δημόσια προμήθεια καινοτομίας.

Αυτή η συνέχεια των συμβάσεων θα αποτελέσει θέμα συζήτησης κατά τη διάρκεια του Τελικού Συνεδρίου FABULOS, το οποίο αναμένεται να πραγματοποιηθεί στις 26 Νοεμβρίου 2020 στο Ελσίνκι.

Αυτόνομα λεωφορεία για τη δημόσια κινητικότητα στην Εσθονία

Το Ταλίν είναι η ζωντανή και συνεχώς εξελισσόμενη πρωτεύουσα της Εσθονίας, που χαρακτηρίζεται από την πιο προηγμένη ψηφιακή κοινωνία του κόσμου. Στην περιοχή Ülemiste, τα αυτο-οδηγούμενα λεωφορεία ISEAUTO πρόκειται να χρησιμοποιούν αποκλειστικές στάσεις έξυπνων λεωφορείων και θα γίνουν αναπόσπαστο μέρος της συνήθους κυκλοφορίας της περιοχής.

Η προγραμματισμένη ημερομηνία έναρξης για την ανάπτυξη είναι η 15η Ιουνίου 2020 και τα τρία λεωφορεία θα λειτουργήσουν για τουλάχιστον 50 ημέρες.

Η νέα διαδρομή αυτο-οδηγούμενου λεωφορείου εκτελεί δρομολόγια από το κέντρο ενημέρωσης του Ταλίν Ülemiste City e-Estonia προς το διεθνές αεροδρόμιο και από εκεί προς ένα εμπορικό κέντρο Ülemiste. Η σύνδεση του Ülemiste City - της μεγαλύτερης ιδιωτικής πανεπιστημιούπολης στη Βόρεια Ευρώπη - με το Διεθνές Αεροδρόμιο του Ταλίν και το εμπορικό κέντρο centerlemiste δίνει την ευκαιρία να δοκιμάσει τη νέα υπηρεσία κινητικότητας με μεγάλο αριθμό επιβατών.

Οι άνθρωποι που εργάζονται στην επιχειρηματική περιοχή θα απολαύσουν έναν βολικό τρόπο μετακίνησης. Ο στόχος της ενσωμάτωσης αυτο-οδηγούμενων λεωφορείων είναι να κάνουν τις δημόσιες συγκοινωνίες πιο φιλικές προς τον χρήστη και πιο ομαλές. Είναι επίσης ένας τρόπος ενθάρρυνσης των υπαλλήλων της περιοχής να χρησιμοποιούν λιγότερα ιδιωτικά αυτοκίνητα.

Τα αυτόνομα λεωφορεία δεν έχουν ξεχωριστή λωρίδα αλλά οδηγούν σε κανονική κίνηση. Κατά τη διάρκεια της πλειονότητας της πιλοτικής διαδρομής, η κίνηση είναι έως και 30 km/ώρα, ένα τμήμα των 500 μέτρων από το εμπορικό κέντρο προς το αεροδρόμιο είναι έως 50 km/ώρα. Η διαδρομή περιλαμβάνει και δεξιά και αριστερά. Η συνοικία Ülemiste City έχει μικτή κίνηση, συμπεριλαμβανομένων πεζών και ποδηλατών σε χαμηλή ταχύτητα.

Το αυτόνομο ή αυτο-οδήγούμενο λεωφορείο λειτουργεί σε αυτο-οδηγούμενη λειτουργία στη συντριπτική πλειοψηφία των καταστάσεων, ενώ η επιλογή μη αυτόματης παράκαμψης παραμένει για βοήθεια σε δύσκολες ή προτιμώμενες περιστάσεις. Τα αυτόνομα λεωφορεία παρακολουθούνται από ανθρώπινους χειριστές εξ αποστάσεως χρησιμοποιώντας νέα τεχνολογία 5G.

Το όχημα είναι ένα πρωτότυπο του ISEAUTO, το οποίο είναι ένα αυτόνομο ηλεκτρικό λεωφορείο SAE Level 4 που αναπτύχθηκε από το Tallinn University of Technology (TalTech) και την Auve Tech.

autonomous town 3

Το αυτόνομο ηλεκτρικό λεωφορείο που αναπτύχθηκε από την Auve Tech και το Tallinn University of Technology λειτουργεί στο Ταλίν ως μέρος του project της ΕΕ FABULOS / Πηγή: Auve Tech

Μια λύση τηλε-λειτουργίας που εφαρμόζεται είναι ικανή να ελέγχει έναν αριθμό οχημάτων μέσω του δικτύου 5G. Η τηλε-λειτουργία επιτρέπει την παρακολούθηση και τον έλεγχο όλων των οχημάτων από το Κέντρο Τηλεχειρισμού και αναλαμβάνει τον έλεγχο σε περίπτωση που το ISEAUTO ζητήσει βοήθεια ή ανθρώπινη παρέμβαση εάν χρειαστεί.

Κατά τη διάρκεια των δοκιμών στο πεδίο θα αξιολογηθούν κρίσιμα ζητήματα όπως η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο, η ασφάλεια, το V2X και η κοινωνική αποδοχή. Τα αποτελέσματα θα συμβάλουν στο να καταστεί το μέλλον των δημόσιων μεταφορών ασφαλές και ασφαλές για αστικά περιβάλλοντα.

Το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Ταλίν, ειδικότερα, ασχολείται με καινοτόμες τεχνολογίες, έρευνα και ανάλυση της συμπεριφοράς και της κινητικότητας των αυτοκινούμενων οχημάτων με βάση το πείραμα Ülemiste City.

Το λογισμικό Fleet Complete χρησιμοποιείται για τη συντήρηση λεωφορείων και για τη συλλογή σχολίων σχετικά με την απόδοση του λεωφορείου. Το Modern Mobility παρέχει την πλατφόρμα διαχείρισης ψηφιακής κινητικότητας.

Η ίδια η πλατφόρμα είναι μια δυναμική λύση κινητικότητας. Περιλαμβάνει λύσεις για μεταφορά κατά παραγγελία, μικροκινητικότητα για αγροτικές και προαστιακές περιοχές. Το σύστημα διαχείρισης κινητικότητας βασισμένο στο λογισμικό ως υπηρεσία (SaaS) αποτελείται από μια μονάδα σχεδιασμού υπηρεσιών κινητικότητας, μια μονάδα επιβατών και έξυπνες στάσεις λεωφορείων.

Μέσω του συστήματος, ο φορέας δημόσιας συγκοινωνίας μπορεί να σχεδιάσει υπηρεσίες μικροκινητικότητας, ορίζοντας τις περιοχές εξυπηρέτησης, σταθερές και δυναμικές διαδρομές, στάσεις λεωφορείων, πολιτικές τιμολόγησης και χρονοδιαγράμματα υπηρεσίας. Το σύστημα διαθέτει επίσης μια εφαρμογή επιβατών και εφαρμογές για ψυχαγωγία μέσα στα λεωφορεία και στις στάσεις λεωφορείων.

Πολλά άλλα projects λεωφορείων χωρίς οδηγό εκτελούνται επίσης στο Ταλίν. Τον Αύγουστο του 2019, οι πρώτοι επιβάτες του project λεωφορείων Sohjoa Baltic χωρίς οδηγό ολοκλήρωσαν μία διαδρομή.

Η έρευνα του έργου Sohjoa Baltic προωθεί και οδηγεί αυτοματοποιημένα ηλεκτρικά μίνι λεωφορεία χωρίς οδηγό ως μέρος της αλυσίδας δημόσιων μεταφορών, ειδικά για το πρώτο και τελευταίο μίλι σύνδεσης.
Στην Εσθονία, το project διευθύνεται από το Τμήμα Μεταφορών του Ταλίν σε συνεργασία με το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Ταλίν (Taltech).

Αυτόνομα λεωφορεία για τη δημόσια κινητικότητα στη Νορβηγία

autonomous town 4

Αυτόνομο λεωφορείο που σχεδιάστηκε από τη NAVYA / Πηγή: NAVYA

Το Gjesdal είναι μια μικρή πόλη κοντά στο Stavanger, την ενεργειακή πρωτεύουσα της Νορβηγίας. Η πιλοτική διαδρομή 11-θέσεων αυτοκινούμενων μεταφορών με λεωφορείο διασχίζει μια οικιστική περιοχή με μονοκατοικίες που βρίσκεται στην κορυφή ενός λόφου και μια εμπορική περιοχή που βρίσκεται σε μια κοιλάδα.

Το αυτόνομο λεωφορείο θα εξυπηρετεί τοπικούς αγοραστές και παιδιά σχολικής ηλικίας. Από το 2014, η κεντρική περιοχή του Gjesdal έχει περάσει από μια βραβευμένη αστική αναγέννηση.

Η επιλεγμένη πιλοτική διαδρομή προσφέρει προκλήσεις όσον αφορά την ταχύτητα, μια κλίση 8 τοις εκατό και εν μέρει περιορισμένες προβολές σε διασταυρώσεις δρόμων. Τα όρια ταχύτητας κυμαίνονται μεταξύ 30-50 km/ώρα και υπάρχουν μερικοί απότομοι λόφοι κατά μήκος της διαδρομής, καθώς και ψηλά δέντρα.

Η διαδρομή περιλαμβάνει πάρκινγκ στο πλάι του δρόμου, στρίβοντας αριστερά και δεξιά, έναν κυκλικό κόμβο, μια γέφυρα πεζών και 14 διασταυρώσεις με πεζούς. Δεν υπάρχουν φανάρια στη διαδρομή.
Το λεωφορείο είναι μια αποτελεσματική και καθαρή λύση κινητικότητας που παρέχει εξαιρετική απόδοση αυτόνομων μεταφορών, καθώς και ένα άνετο ταξίδι για το πρώτο και τελευταίο μίλι λόγω της απαλής πλοήγησης, σύμφωνα με τη NAVYA, ειδική στην αυτόνομη αγορά οχημάτων.

Πιλοτικές διαδρομές για λεωφορεία αυτο-οδηγούμενης αστικής κινητικότητας θα κυκλοφορήσουν όπως αναφέραμε επίσης στη Λαμία (Ελλάδα) και στο Helmond (Ολλανδία) το φθινόπωρο του τρέχοντος έτους.

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored facebook logored YouTube redr Twitter

linkedin